Sunday, February 21, 2010

بدون شرح

چند بار اين وبلاگو نوشتم و چندين بار پاك كردم و حذف كردم اما باز برگشتم نوشتم
در ايران يك معزلي كه وجود دارد اينكه وقتي وارد رابطه مي شوي طرف مقابلت تمام هم و غمش اصلاح تو و ادب كردن توست دائم براي تو از هر چيز بهانه مي گيرد و مي خواهد تو بي نقص باشي يا تفكرش اين است كه مي تواند شما را اصلاح كند
حسني كه اين مسئله براي شما دارد اين است كه كم كم ما دوستان و مخصوصا كسي رو كه دوستش داريم از دست مي دهيم و ما در زندان دستورات و حس و اخلاق خودمان باقي ميمانيم اين يك گرفتاري و درگيري هست
اين افراد چون هميشه فكر مي كنند كه مركز دنيا هستند و داري استاندارد بالايي هستند و هميشه در درون از ترس قضاوت در مورد خودشان و ديگران و انتقاد آنها به شخص مورد علاقه خود و خود فشار مي اورند ياد بگيريد ديگران زياد به ما توجه نمي كنند كه ما چگونه ظاهر مي شويم

افرادي كه خودشان را بي نقص در تميزي و تيپ و لباش و كار حس مي كنند اولين علامت نقص دارند كه اينگونه فكر مي كنند اجازه ندادن بازي بچه ها در خانه بعلت بر هم ريختن زندگي و هميشه فكر كردن اينكه همسر و دوست پسر م شلخته است اما اين پيام  نكته داره كه طرف خيلي داره به طور غير طبيعي به طرف مي دهد كه دور شو و وقتي حس كني كه چگونه شخصي كه به حساب دوست داري دور ميكني بي ترديد بايد مرور كني بروي تمام رفتار تا امروزت
اما واقعا نق زدن آيا خوبه در يك رابطه يا چيز جالبي هست ؟
قشنگ دقت كنيد ما بايد كاري بكنيم و چيزي بگيم كه در محكم شدن رابطه باشد نه ببينيم چه دل مرا خنك مي كند و چه براي من خوبه تا طرفم يخ كند اگر شما طرف را زير رگبار بستيد در صورتيكه حس كني شايد حتي 10% اشتباه هست شما به ياد داشته باشيد گواهي مي كنيد كه وي كاري كه نكرده بكند من هميشه به ديگران گفتم مي گويم انچه كه ازش مي ترسي در رابطه خلق مي كني پس نگو و اين خلاقيت و دادن گواهينامه به دوست پسر يا دختر براي اينكه برو بد باش نزد خودت نگه دار ببين چه براي رابطه و محكم شدن داريم نه چيزي براي كوباندن
آنچه به ذهنت مي رسد و فكر مي كني واقعي است شايد براي طرف مقابل اينقدر طبيعي و اصلا واقعي نيست تصورات خيانت چت كردن و كسي را داشتن چقدر خوشگل و پخته است ما بعضي وقتها فكر كنيم حرفهايي كه مي زنيم بروي شخص ديگر چه اثري دارد بعضي وقتها ما فكر مي كنيم به طرف مقابل داري اخطار و اگاهي مي دهي ولي طرف مقابل ان را به عنوان تهديد و قطع كردن فروتني و تواضع شما برداشت مي كند

وقتي به طرف مقابل مي خواهيد محض رضاي خدا بگوئيد فلان كار را نكن يك نگاهي هم به خودمون داشته باشيم شايد وقت گذاشتن بروي موردي كه امكان داره درست نباشه انجام ميدهيم به مراتب شيرينتر باشد تا عوض كردن كسي و رفتار كسي كه ما را دوست دارد
با مشت گره كرده به زندگي و بحث در مورد طرف مقابل عمل نكنيد بگذاريد از خودش دفاع كنه وي اگر
مي گه من بي گناهم بزاريد مسئله منتفي بشه من قبلا گفتم ترو خدا اين آدمها دادستان نشوند چون نصف مردم شهر را دار مي زنند و اول از افرادي كه دوست دارند شروع مي كنند

اگر فكر مي كنيد شرايط براي شما بي نهايت غير قابل كنترل هست با كسي در اين مورد گفتگو كنيد كه شمارا راهنمايي كند يا با خود شخص به صورت اهسته با وي در ميان بزاريد.
تمرين كنيد بارها من عصباني شدم و حتي تو مكالمه وقتي كسي تهد يد مي كند يا حرف الكي مي زند من بلافاصله در هنگامي كه دارم از كوره در ميروم مي گويم نه صبر كن آروم باش كسي مي تونه به نامزد يا دوست پسرش ايراد بگيره كه لا اقل ماهي يك بار بهش بگه من از داشتن تو افتخار مي كنم يا من خوشبختم كه تو رو دارم اما اينكه من حس كردم تو خطا كردي پس مي تازونم نه پخته است نه منطقي
اينكه من بدي دارم و مي كنم من اين كار بد يا خوبو مي كنم تو هم در جريان باش كار ديگر از همه چي خرابتر مي شه آخه مانند اين ميشه من مهمون دعوت كنم بگم معذرت شما اگه قرار بيائيد من غذا كه ندارم اگر حال كنم شايد به جاي ظرف، غذا هارو بريزم روي زمين و من از اول اين نوع مهموني را به تو اطلاع دادم  تا تو بداني به چه مهماني دعوت شدي و امروز كه در مجلس من بعنوان ميزباني هستي حق نداشته باشي چيزي بگي ولي تو اگر به من اعلام كني بيا مهموني من و من براي تو ميز مي چينم و كنار تو به احترام
 مي ايستم امروز اگر من اومدم تو آشپزخونه بودي و داشتي كار ديگر مي كردي تو جا نماز آبكشي تو دروغ گفتي تو بايد در جريان باشي من راحت اين مهموني رو ترك مي كنم و مي روم!!! واي خداي من!!!.ببينيد هر انساني مي تواند با انتقاد كردن كسي رو محكوم كند اما ما بايد ببينيم اين برازنده ما هست يا نه اين لباس برازنده تن من و فكر من و زبان من هست اون بوسي كه شخص به آدم مي ده يا ما مي بوسيمش بدون خواستن هميشه شيرينتره حالا ما اگر براي هر چيز حتي خوب يك بوس هم بخواهيم شروع كنيم كه بايد اينطور باشه من فكر مي كنم شيريني آن از بين مي رود براي من هميشه بوسي كه موقع خواحافظي از من مي شه شيرينترين بهترين بوده چون من هيچ زمان اين را نخواستم بلكه شخص بر اساس فهم خويش اين
كا رراكرده

من ترديد ندارم رابطه خوب مانند يك روشني در زندگي ماست كه بر اساس درستي و صداقت هست اما ما بايد بدانيم كه توقع ما دليل درستس موضوع نيست چون شرايط بر اساس تعريف ديشب و ديروز نبوده پس ما بايد افراد را دار بزنيم و ما توي يك بحث برديم ما حالا دلمون مي خواهد قطع مي كنيم مي رويم ما ادبش مي كنيم اما برد ما چيست ؟ رنجوندن فردي كه دوستش داريم و ما را دوست دارد اين برد است؟ اين اسمش برد نيست آدم بايد ببرد اما نبايد چيزي كه مي بازد موجودي باشد كه دوستش دارد