Wednesday, February 10, 2010

من من كله گنده

سلام
من دوباره مجبور شدم كمي سريعتر بنويسم
در رابطه با كسي كه فكر مي كنه خارج و ازدواج خارج خيلي مهمه بايد بگم عزيز  شما وقتي داريد از خارج از كشور حرف مي زنيد و ديگران براي شما مي گويند مانند اين هست كه از يك بچه چاق و تپل و خيلي خوشگل صحبت مي كنيد يا ديديد شما فقط كوتاه مدت
 مي بينيد و مي شنويد انهم زيبايي اما صد افسوس كه فكر نمي كنيد اين بچه مريضي داره شب بيداري داره دكتر داره كهنه عوض كردن داره و حالا بياييد بچه اي باشه كه حرف هم گوش نمي كنه و نمي فهمه آخر چرا مي خواهيد بپريد تو ديگ شله چرا ما تو ايران اينطور هستيم
بارها ميگن فلاني جدا شد افسرده شد مگر مي شه آدمي يك روزه و يك ماهه افسرده بشه اگر شما يك اشاره به دست من كرديد شكست نشانه اينه كه من دستم پوكي استخوان داشته يا من الان يك دفعه دچار شكستگي و مشكل شدم اگر كسي سابقه افسردگي در پدر و مادر داره خوب اين مسئله سراغش مي ايد ربطي به من و عشق كسي به من يا ديگري ندارد اون مسئله بيوشيمي مغزش هست و جنبه ارثي داره بايد مراقب باشه
ورزش و تغذيه شايد بهترين كمك باشه كسي كه با شرايط مشابه طوريش نمي شه اما من مي شه پس من مشكل دارم
حالا يكي هم يك دفعه بياد بگه من توي فلان مسئله خصوصيم مشكل دارم هماهنگ نيستم يا فلان و بهمان عزيز چون مشكل جاي ديگه هست تو پات شكسته و بعدش توقع داري فوتبال بازي كني و مي خواي از من سوال كني چرا نمي تونم گل بزنم خوب عاديه كسي كه به قول خودش افسرده است بايد افسردگي خودشو حل كنه قبل از اينكه به فكر سكس به فكر ازدواج به فكر كار باشه يا به فكر بچه دار شدن باشه بايد پات مدتي تو گچ باشه تا خوب بشه زمان مي بره
ولي اونايي كه مي آيند خارج چون به صورت سفر هست معمولا همون بچه زيبا رو مي بينند اما خوب ما اگر تو شرايط سخت زندگي كنيم مي توانيم تحمل كنيم اما اگر ناگهان تو شرايط بهتر و كوتاه مدت قرار بگيرم شكل تمايل و تحمل ما به هم ميريزه
وقتي مي شنوي و يا مدت كوتاه مي بيني مردم چه خوب و خوشند بعد با خودت مي گي پس من دارم چكار مي كنم ما كجا بوديم رابطه از راه دور براي ازدواج با شرايطي كه بعضي وقتها طرف مقابل داره مي تونه هميشه محدود كننده و ازار دهنده باشه
بعد ما مشكل افسردگيمون در خارج از كشور علتش مي شه تناقضات و مخالفتهايي كه ما توي ذهن توي يك شرايط با يك شوهر ايراني در ان محيط هميشه پيدا مي كنيم و موضوع هاي خارج و داخل خونه در مقابل هم قرار مي گيرند
چون مشكل اينكه هر روز بايد پيتزا بخورم يا چلو خورشت با چنين همسري اين مشكل وجود داره شخص ايرانيست ولي محيط خارجي است و آزاد مشكل انتخاب هميشه مي خواهيم خوب را انتخاب كنيم و تازه بد و بدتر بعضي وقتها مي شه انتخاب
نظري كه شما در رابطه با امريكا و خارج داريد نظر شما در رابطه با شيريني و قهوه خوش طعمه اما مي دانيد همه عمر نمي شه آدم قهوه و شيريني بخوره چون اين قهوه و شيريني هميشه هم اونجا نريخته و اماده نيست بعد مي فهميد تنها مسئله زندگي ما آزادي و شيريني و قهوه نيست
من روزي كه با يك خارجي مي خواستم ازدواج كنم و يا خارج برم برام مانند يك رانندگي با يك ماشين قشنگ و با يك اهنگ زيبا بود خوب من هيچ وقت حساب نمي كردم كه تند رفتن اينقدر هيجان داره و لذت زيادي مي بردم اما اصلا حساب هم نمي كردم پليس هم منو مي گيره و ماشين منو پاركينگ هم مي بره و تصادف هم شايد بكنم اين خصلت ايرانيه  به من در مهموني از خانمي ايراني در خارج از كشور ميگويند من به فكر سرعت و شيريني و قهوه مي افتم مشكل ما هم همونه همون سرعت و هيجان به خودم مي گم من مي رم شوهر مي كنم از خودم هم مراقبت و محافظت مي كنم شوهرم هم اونجا زندگي كرده پس خارجي فكر مي كنه يا مي رم سفر تركيه يا دبي حالا خوش مي گذره خوب مي خواي بري برو اما من دو تا گير دارم يكي اونجا كه مي ري هنوز كاملا نمي دوني با اون فرد بايد چه كار بكني و بعدش اين نوع ازدواجها معمولا توش يك چيزهايي داره كه بعدا ادمها بيشتر توش پشيمون مي شه تازه بعدا بعد از چند روز كه مزه شيريني زير دندونت رفت هوايي تر هم مي شي بدون هيچ در نظر گرفتن مضرات شيريني بعد درست مثل اين مي مونه كه اگر نمي رفتي بهتر بود
بايد با واقعيت موضوع به مسئله نگاه كرد عشق من تو فراموش نكن ازدواج درس خوندن و امتحان دادنه نه سينما رفتن سفر رفتن با زندگي كردن در خارج از كشور خيلي فرق داره همانطور كه امتحان دادن با سينما رفتن مزش دو تاست
مهموني رفتن با يك كار سخت و مشكل فرق داره حتي اگر محيط كار خوب باشه متاسفانه تا كه به ما مي گن خارج ما زود مي ريم براي تفريح و نوع روابطي مي بينند كه اينجا نيست به ما خوش مي گذره چه بسا به خودشون اصلا خوش نمي گذره
و اونجا تازه درسته همه ازادن سريع رانندگي ميكنند و طوري نيست اما عزيز من توش تصادف و مرگ  زياده علت هم براي همين سرعت زياده تو با مني چشاتو باز كن من كنارتم مني كه از هيچ به همه جاي اين جاها سفر كردم و زندگي كردم و به تو دروغ نمي گم
خوب اگر ماشين تو اگر تنهاست تصادف نداريم ما بايد قبول كنيم كه بايد ببينيم چي را عوض مي توانيم بكنيم چه كار مي كنيم

و بعدش من كنار تو هستم و تو مي تواني با من  هميشه صحبت كني البته نه نق   

آرشت