Saturday, February 13, 2010

عشقم

امشب برگشتم دارم مي نويسم دلم گرفته سعي ميكنم خودمو جمع وجوركنم جواب يك ايميلو بدم.

ايميلي گرفتم كه كسي نوشته شوهرم گفته تو بيا فلان كار نادرست رو مثلا خونتو بكن به اسم من اين آخر عمري تنها جلو و براي مادر من انجام بده كه اون اين دمهاي آخر راضي و خوشحال بميره و ناراحت نشه گفته من هر چي شما بگيد به شوهرم نشون مي دهم .
خوب من آنچه عقيده دارم ميگم نشون بده.
من هميشه هر كس وقتي حرف بد بهم بگه كار بد و غلط بكنه به نظر من بهتره ناراحت بشه دليل اصلا نداره مادر من پدر من نامزد من همسر من اگه حرف بدي زد راه غلطي را نشون داد چون پدره مادره ايراد نداره ملاك اين نيست چون تو نامزد مني يا عشق مني هر حرفي به دهنت بياد بزني ملاك حرف غلط و درسته نه پدري و مادري
آدمها قهر مي كنن ميميرند و مي روند چون حرف غلطي مي زنند ولي من مي گم حرفت غلطه اون كار و پيشنهاد رو من انجام ندم قهر مي كنند بزار قهر كنند و يا ميميرند اگر من به حرف مادرم يا پدرم گوش نكنم با اون حال مي ميره مگر آدمها وقتي ميميرند اون حالتها را با خودشون مي برند و در قبر با خود دارند به نظر من خنده داره اينا سياه بازيه حقه بازيه كه هميشه براي كنترل ما تو فرهنگ در برابر خانواده و دوست داشتن ما ازش استفاده مي شه من پدرم مادرم عشقم اگر حرفش درست بود مطرحش مي كنم و گوش
 مي كنم اگر حرف يا پيشنهاد اشتباه بده انجام نمي دهم پدرم باشه عمه ام باشه خالم باشه ملاك براي من واقعيته و حقيقته و غلط و درسته نه چون پدر و عشق من فرمودند درسته بسه دوره بندگي و بيماري و غرض و مرض تموم شده دوره بردگي اين فرهنگ اشتباه گذشته زماني احترام تا حد اعلا ولو تو سرت بخوره وجود داشت تنها براي كنترل افراد و جنبه هاي اخلاقي بهش مي دادند.
اما يكي يك بار از من سوال كرد من پس با كي بايد ازدواج كنم آرش؟ اينجور كه تو ميگي همه مشكل دارند
ببينيد بهترين سن براي ازدواج دختر و پسر بين 25 تا 35 ساله و حامله شد از سن 40 به بالا كمي خطرناكه پس نگران سن نباشيد من هم اينجا كارم اين نيست به كسي پيشنهاد كنم ازدواج بكنيد يا نكنيد
من اما جهت و گرايش و نظرم را فقط مي گويم نه بيشتر انتخاب با شماست با كي ازدواج كنيد همين شخصي كه از من سوال كرد پس با كي ازدواج كنم يكي گفت داره خواستگار براش مي آيد
شما بين خواستگارها به شكل سنتي ذهن انساني يك كار ساده مي كنه شما مثبت منفي ها رو پيش هم بزاريد و وزنش رو بسنجيد بعد خوب و ساده مي توني بفهمي اين يكي از اون يكي بهتره اگر افراد نزديك هم بودند بايد آدم بيشتر بينديشه و تفكر كنه
اما من يك مشكل اساسي دارم از اين جا لطفا به حروفم دقيق شو كاملا بخون و دو بار بخون
انسان قرار نيست بگه من كي رو مي خواهم و چه جور آدمي رو مي خواهم و بعد بره بگرده پيداش كنه چون اين كار يك تصور ذهنيه و هميشه دور از واقعيته و اون موقع كه هر كي رو پيدا كرد مي گه همونه وقتي هم نمي خواي ازدواج كني مي گي پيدا نشد پس انسان دنبال يك كسي كه تو ذهنش داره نميره بگرده پيدا كنه آدم قراره با كسي كه تقريبا تو چهارچوب كلي ارتباطيش قرار مي گيره رابطه برقرار ميكنه اگر به اون آدم علاقمند شد باهش ازدواج ميكنه و اين شخص هميشه يك نفره  تنها يك نفره
 و ديگر ماجرا چه به صورت خواستگاري باشه چه به صورت اون خانمها يا آقايون كه اين طرف اونطرف چند تا نم كرده دارند هميشه اشتباه هست و هميشه هم توش پشيمونيه آدم با يك آدم كه هست جلو مي ره تنها با وي جلو مي ره و ادامه مي ده در انتها  باهش ازدواج مي كنه اين كه ديگراني هم باشند چه ميكنند و چطور اون زمان زمان ازدواجت نيست اون زمان اين ازدواج و يا خواستگاري  ماجراي معامله و خريد و فروشه و ما توي دنيايي هستيم كه معمولا كساني كه خريد و فروش مي كنند معمولا متوجه مي شوند به طريقي كلاه سر خودشون گذاشتند يا سر ديگري يا اصلا سرشون كلاه رفته
من عاشق اون افرادي هستم با يكي آشنا مي شوند باهش جلو ميرند يا باهش ازدواج ميكنند يا نه اما اشتباهه و من بدم مي آيد حالا يكي با اين ميره بيرون ميگه نه اينو ميزارم كنار با بعدي ميرم جلو شايد بهتر باشه يا يكي بهتر معرفي شد بريم اينو ببينيم بعد دو سال ديگه ميگي نه اون يكي بهتر بود اين همون خريد و فروشه و خريد و فروش حتما آدمها ازش ناراضي خواهند بود چون نگاه نگاه معامله كالا هست من واقعا مسئله دارم با اين شكل رابطه كسي شرطي رو تو رابطه اش بزاره آدم يك مردو با تمام حسناش و ايراداش اگر آدم مي پذيره باهش ادامه مي ده و ازدواج ميكنه نمي پذيريد بزاريد كنار خوب بريد ببينيد با كس ديگه به كجا ميرسه
پس من همانطور كه نمي تونم بگم چه لباسي بخر نمي تونم بگم با كي ازدواج كن تو به من گفتي اين سن يا اين شكل من نظر و تحليل خودمو گفتم اما تو چقدر پول لباس دوست داري بدي بي ترديد تنها و تنها خودت مي توني تشخيص بدي