Tuesday, December 08, 2009

جوجو

تقديم به جو جو كوچولوم

پس از مدتي براي كسانيكه شايد كم و بيش با نوشته هاي من اشنا هستند مي نويسم اين بار به فارسي.

براي اينكه شرايط دوستي و عشقي خود را توسعه دهيم معمولا بايدبا درايت و سياست عمل كرد
مهمترين بخش اينكه شما بايد هميشه با خود بايد اين سوال رو بكنيد چگونه يك دوست صميمي باشيد كساني كه شايد با من برخورد دارند بي ترديد هميشه مي دانند كه من شايد بيشتر وقتهاي زندگي جدي هستم اما با وجوديكه شايد بعضي وقتها زياد خودم خوشحال نيستم سعي مي كنم با طرف مقابلم كمي حرفها و حركات لوس و احمقانه با جوكهاي كه با صميميترين دوستانم دارم با وي نيز داشته باشم بگذار وي و اطرافيان فكر كنند تو شوخ و خند داري ولي همان باش كه با صميمتيري دوستت هستي.
هميشه بايد اگر دوست خوب مي خواهيد خودتان دوست خوبي باشيد

شايد بد نيست كمي تفكر كنيم طرف مقابل ما چه نيازهايي دارد و ما مي توانيم خواسته هاي وي را براورده كنيم كمي خونسر دهم باشيد بزاريد كه بعضي وقتها هيچ مشكلي نيست حتي اگر اجازه بدهيد كه همسر يا نامزدتان لااقل از شونه هاي شما براي گريه كردن استفاده كند اصلا براي يك خانم باعث ننگ نيست كه بعضي وقتها به نامزد خود يادآوري كند كه من به وجودت افتخار مي كنم من خودم شخصا بيشتر وقتها ارزشهاي طرف مقابل خودم را سعي مي كنيم برايش محسوس كنم

هر روز تلاش كنيد كه ببينيد چطوري مي توانيد وي را خوشحال كنيد يك پيغام يا يك سلام يا خسته نباشيد يا دلم تنگ شده هيج بهايي ندارد اما اثرش بي ترديد خيلي جالبه

در ايران بزرگترين مشكلي كه من مي بينم اين است كه افراد حاضر نيستند قبول كنند كه قادر به كنترل كردن روابط فردي كه دوستش دارند نيستند فقط شما مي تواند و تنها كاري كه قادريد اين است كه بسيار عاقلانه در يك مسئله منفي واكنش خردمندانه داشته باشيد.
شما بايد ياد بگيريد كه تنها 100% خودتان مسئوليت رابطه عشقي و شناختي خود را به عهده بگيريدو به كار ديگري كاري نداشته باشيد.

اگر اين روزها رابطه شما كمي كسل كننده شده ببينيد اينقدر همت داريد كه بررسي كنيد و ببينيد چه كارهاي امكان دارد با هم بكنيد كه شما را خوشحال كند و به شما خوش بگذرد تمام وقت نشستن و منتظر اين باشيم كه طرف مقابل چيزي خلق كند جالب نيست

خداي من چقدر احمقانه است كه مي بينم افراد حاضر نيستند تست شوند و تست كنند من خودم شخصا هر چيزي كه فكر ميكنيم به زبان نميارم اما چيزي كه بزبان ميارم سعي ميكنيم كمي درست باشد، عزيزان من هيچ ننگ نيست وقتي طرف مقابلت ازت سوال مي كند تو الان عصباني هستي بگي بله خيلي زياد
جملاتي مثل"كاري نداري" ببين من مي خوام برم"و بعدش هم پيام ركوتاه كه تو نمي فهمي و..... كلماتي هست كه من ميبينم اكثرا براي بيان ناراحتي به كار مي برند.بچه گانه است

اين خيلي مهم است كه كاملا در رابطه با حقيقت احساسي خود صحبت كنيد تا گوشه و كنايه و صداي خود را لوس كنيد و يا سرد

جان عزيز ترين كسي كه داريد وقتي حرفي به شما مي زند و بد برداشت مي كنيد سوال كنيد آيا منظورت اينه؟ كه.... يا مي خواي بگي كه من بايد.....بنشينيد ببينيد وي تائيد كند و شما كاملا اطمينان پيدا كنيد كه منظور وي را فهميديد نه اينكه خوب حالا كه من اينجوريم تو چرا..... و هي اون بگه بابا منظور من اين نبود و شما بگيد بود...
احمقانه عمل نكنيد تازه وقتي كه متوجه شديد كه درست فهميديد در جواب بگيد اين حرف منو رنجوند چون من....يا احساسي كه به من دست ميده اينه كه من شايد چيزي مثل عصبانيت باشه و ......

شما اگر گوينده موضوعي هستيد وظيفه داريد براي نامزدتان كاملا و روشن حرف بزنيد نه بازي كنيد

خواهشا در زمان حال صحبت كنيد با موجودي در دستتان كلام بگوئيد و از  كلمات طفل وار كه در گذشته هم تو ...لطفا از تاريخ و زمان قديم صحبت نكنيد.

لطفا تا كاملا مسئله بحثتان روشن نشده نرويد واگر رفتيد ديگر هي كش ندهيد و بروي خود نياوري

1 comment:

Anonymous said...

---------------------------------------------------------------------
فرق آنچه من مي گويم
با تو
اين است
که در برهوت ذهن
من آب مي‌ کارم
و درخت روان مي‌ سازم

من نمي‌ ترسم
اگر باران بتابد
و خورشيد ببارد

من در دشت قايق مي‌ رانم
و در برکه اسب مي‌ دوانم

من جنگلي‌ آبي مي‌کشم
مملو از رود‌هاي سبز
و آرزو مي‌ کنم

آرزو مي‌ کنم
که خدا کند دگر کسي
آزادي بادبادک را
براي دقيقه‌اي سرخوشي
به سرِ انگشتِ بازي
‌گره نزند

کارت پستال