Friday, December 11, 2009

قهر و بحث

من تمام ايميلها رو خوندم و براي اين بار من قسمت نظرها رو باز گذاشتم تا شايد ببينم افراديكه اصرار دارند نظر بدهندبه جاي ايميل به طور عموم شخصيت خود را نمايان كنند من خواهش مي كنم از اراجيف نوشتن و مطرح كردن مسائل خصوص پرهيز كنيد., و به صورت ناشناس) نظرات خود را بگذاريد تا برايتان مشكل نشود ) anonymousمرسي



مشكلي كه بي ترديد وجود دارند جنگيدن و بحثهاي روزانه بين دو نفر دختر و پسر مي باشد و شما اگر مي بينيد همانند انچه درذيل است عمل نمي كنيد و رعايت اصول را نمي كنيدشما بايد بگذاريد بزرگتر شويد چون اشخاصي كه به هر بهانه قهر مي كنند و ياد ندارند هنوز خود راكنترل كنند و پرتوقع هستند ترديد نكنيد هنوز طفلاني هستند كه شما بايد انها را بسيار تنها و بسيار غير قابل تحمل پيدا كنيد اما چطور مي شود بحث كرد وشخصيت خود را بالغتر و مناسبتر نشان داد اگر قرار بر عدم توافق باشد


.اولين و مهمترين مسئله اين است كه بحثها را بايد به طور كلي خصوصي نگاه داشت شود

هيچ زمان در برابر هيچ فردي بحث و دعوا نكنيد اين يك اشتباه بزرگ و بسيار احمقانه است
اين مسئله اگر در كار شما وجود دارد نشانگر اين مي باشد كه شما شخصي بدون كنترل مي باشد
من فردي را ديديم در برابر دختر دايي خود سر هر چند مسئله مهم شروع به داد و فرياد به حساب به فرد دلخواه يا به حساب نامزد خود داشت باور كنيد از ان لحظه روابط بقدري تيره و تار شد كه واقعا گورستان عشق خود را در عرض چند دقيقه كند و اگر آن آقا پسر تعهد شخصيتي خود را نداشت كه نشان دهد مقيد به زندگي و شرايط است حتما كار همان لحظه تمام بود شما اينگونه عمل نكنيد چون تنها طفلانند كه عدم توافق خود را داد مي زنند.

.در رابطه مسائل ومرتبط بحث كنيد

هيچ زمان كينه ها و تجربيات خود را در بحث خود ربط ندهيد و كينه هايي كه مربوط به گذشته و بحثهاي گذشته است را با اين بحث نه ربط دهيم و نه قا طي كنيم.

.مسائل را به صورت حقيقي آن مطرح كنيد نه به شكلي كه وجود ندارد
اگر بحث داريد و شما مشكل ديگري داريد ربط ندهيد شما در رابطه با مسئله اي آزارتان مي دهد گفتگو كنيد نه چيزي كه ربطي ندارد
.
. لطفا شخصيت طرف را خرد نكنيد
ببينيد در بحث خود ترور شخصيتي نكنيد دست روي موضوع مورد ناراحتي خود بگذاريد اشاره اي به ضعف يا حمله شخصيتي ختم نشود كه اين كار يك تباهي رابطه رو مي آورد كلماتي مثل تو فلان هستي و بي غيرتي يا خيانت كاري و ....اينها از دهان يك فردي كه لااقل كمي ثبات شخصيتي داشته باشد هيچ زمان در نمي آيد به ياد ندارم وقتي به من چنين توهيني مي شود به طرف حتي بگويم خودتي و مثلاحرفي بزنم كه شخصيت طرف خرد شود چون سادترين كار انتقاد و توهين كردن است ولي خوب يم انسان عاقل يا حداقل تحصيلكرده بايد فرقش با يك احمق در كلامش مشخص باشد

.تعيين تكليف كنيد
اگر تكليف خود را در بحث خود پيدا نكني بي ترديد شما نمي دانيد سر چه مسئله اي اختلاف داريد
و اين غده سرطاني باقي مي ماند

.اجازه دهيد كه شريكتان اگر هم شكست مي خورد و يا شرمنده است حس خرد شدن نداشته باشد
بزاريد شرافت طرف مقابلتان حفظ شود شما اگر مي خواهيد شخصيت خودتان را نشان دهيد نياز به اين داريد بزاريد اگر هم حتي شما اگر در بحث برديد طرف مقابلتان حيثيتش حفظ و با شرافت عقب نشيني كند نه مثل اون احمقهايي كه طرف را خرد كرده و به عسل خوردن مي اندازند هنوز شعور ان را ندارند كه بحث تمام شده و اين شخص همسر نامزد يا دوست پسرشان است افسوس كه من جز يك زن ديگر در عمر خود در مملكت گل و بلبل نديديم كه بعد از دعوا و وقتي هم كلمه ببخشيد از دهن پسره بيرون مي آمد زود طرف خود را بغل مي كرد مي بوسيد مي گفت نه عزيزم منظور من نبود تو به اينجا برسي من كمي تند رفتم و...
و اين فرد هميشه در ذهن من يك الگو مي ماند هر جا هست اميدوارم موفق باشد.

ببينيد هر زمان چيزي موافق شما نيست اين مسئله خدادادي و مطلق نيست و خود را 100% حق به جانب حس نكنيد شما اين حق را نداريد كه هر زمان دلتان مي خواهد قهر كنيد و ديوانه وار داد بزنيد و مخالفت كنيد اگر جدي اين مورد را ياد نگرفتيد بايد هيچ زمان وارد هيچ رابطه اي نشويد نفرت انگيز اين هست كه همش فكر كنيد كه راست و درست فكر مي كنيد اخر عزيزان من شما كه امروز ادعا مي كني درست فكر ميكني پس بايد بي ترديد تمام ادمها و موفقيتهاي پي در پي شما همه را متعجب كرده باشد در صورتيكه ما وقتي به خود نگاه مي كنيم تنها فردي از خود راضي و پر از كمبود مي بينيم.

هميشه بدانيد دعواي شما در همان جا بايد تمام شود كش دادن و ادامه دادن ان نشانه بي عقلي و عدم هوشياري شخص مي باشد .

در يك بحث مراقب باشد چطور بلوغ خود را نمايش مي دهيد
ببينيد مثلا وقتي طرف مقابل خود را بغيرت خطاب مي كنيد سوال من اينه به چه نتيجه اي از اين كلام شخص مي رسد؟چه چيز تكميل مي شه؟ آيا جز اين كه احساس خود را نشان دهيد؟ ببينيد هيچ زمان در عدم مخالفت خود با يك نام و توهين كار را ختم نكنيد اين چه كاري براي شما انجام مي دهد؟وقتي تو براي هر چيزي موبايل و سايلنت وتعويض ضد يخ مي جنگي يعني براي هيچ چيز نبرد ميكني و قهر ميكني.
آيا كدام مشكل رو مي شه به اين روش تو زندگي حل كرد دوستي مي گفت خلاصي اما اسمش تباهيه.تباهي اينكه نشان دهيم من كنترل ندارم من مديريت خشم ندارم من ادم پرتوقعي هستم من نياز دارم كسي مرا فريب دهد و روي پيشاني اين افراد نوشته لطفا مرا فريب دهيد
از خو بپرسيد در توهين و قهر كردن تاوانش چيست؟عزيزان من به تما مقدسات وقتي تو اينگونه رفتار مي كنيد اين حس شما را دوباره به چيز و جاي مشابه مي برد شما در تمام مراحل زندگي همين بوديد و اين كار اعتياد شماست .شما معتاد به داد زدن قهر كردن و عدم موافقت در كارهايتان هستيد جبران و نتيجه اين كار براي شما در زندگي نشانه تخليه دلسردي شماست نه قدرتتان من اين افراد را قهر اعتيادي خطاب مي كنم و بارها در مكانهاي علمي از اين شخصيتها صحبت كرده ام
اين افراد خودشان را در حد استاندارد شخصيتي نرساندند شما در هر زمان اينگونه برخود قهر كردن و ترك كردن تنها خود را به جويي پرتاب مي كنيد كه دقيقا شكل ناپختگي ارتباطي خود را به ظهور مي رسانيد من مي توانم براي يك نفر بميرم اما مي توانم سوگند بخورم از وقتي هم كه ديديم مثمر ثمر نيست كنارش بگذارم ببينيد عزيزان من عشق گدايي نيست و خواهش نيست من با اين واژه مشكل دارم اخر من هيچ زمان به يك گدا طلا جواهر كه هديه نمي كنم

شخصي كه با توهين و قهر تو زندگي عمل مي كند نبايد چنين كند شخص بايد نشان دهد كه به اولين اصل تعهد شخصيتي مقيد است بارها فردي من ديديم با ديگران شرط كرد من ميروم ديگر رابطه خود را رسمي كنم اما خودش چشمك زد كه اگر نامزد من يك هفته در كنارم بود!!! قربونت بشم دردناكه و گريه اور.
شما بايد به اين اعتيادتان غلبه كنيد عزيز من .به جاي نگراني و بهانه اينكه اين خوب نبود و اين بد بود يا اين مشكل رو اين داشت يا بيغيرت بود به درد نمي خود فردا شما كارت عروشي اون شخص به دست شما مي رسد بعد مي بينيد نه مثل اينكه بدرد بخور بود مشكل جاي ديگريست.جاي اين اعتياد رو مي شه به آرامش و سبكي داد و حل مشكل تا گذرگاه دلسردي و شخصيتي.

ما بايد ياد بگيرم اگر ما با يكنفر مي خواهيم ازدواج كنيم اولين مرحله قبول مسئوليت است و دركير اين كار باشيم شخصي كه قهر مي كند و بحث نه عزيز من اين فرد در تمام عمرش چنين كاري نكرده اين افراد را شما بيشتر مي توانيد بازيگر خطاب كنيد

مشاهده كنندگان من از خود سوال كنيد در رابطه با بحثي كه كرديد چند درصد عاقلانه جنگيديد و دلگير شديد چند درصد درست عمل كرديد آيا 90درصد؟
پس مناسب نيستيد چون قبول درستي و مسئوليت براي يك ازدواج 100% است شمايي كه الان به حساب خود قهريد تعهدي 100% نداشتيد آخر شما وقتي خود نمره100 رو به خودتان نمي دهيد پس به فكر يك ازدواج نباشيد....

از خود به عنوان يك نامزد سوال كنيد آيا واقعا بي نقص و درست عمل كرديد ؟
اگر نام بد بر نامزد و شخصي كه دوست داريد مي گذاريد بيغيرت.نامرد و وووو
در كدام عمق شخصيتي خود را محك مي زنيد در كجاي استاندارد شخصيتي هستيد؟
رابطه شما در ريسك كامل است در اين شرايط سعي كنيد يك ليدر باشد نه طفلي كه در تاريكي از ترس بچه دزد داد مي زند وقتي موبايل جواب ندهي و قهر كني يعني من كلا دوست ندارم يك رهبر و ليدر زندگي باشم.
اين مسئله اخلاقي و شرافت نيست قبل از اينكه نگران رفتار طرف مقابل باشد به اين فكر كنيد چگونه مادر و پدر و همسر خوب باشد

9 comments:

Anonymous said...

مرسي استاد
من به تو افتخار مي كنيم وقتي هم صخبت ميكني من بيشتر محوتم

Anonymous said...

جمله بنديها مثل هميشه ايراد داره بايد هم شما انگليسي بنويسي چون به اون شكل بي نقصه
من موافقم استفاده كردم براي شما آرزوي موفقيت مي كنم

Unknown said...

منم مثل اون دوستمون معتقدم بايد كمي جمله بندي ها بهتر بشه و اما يك سوال .آيا شما خودتون به همه اين استانداردها عمل مي كنيد؟آيا عصباني نميشد و زود مي بخشيد؟
موفق باشيد

Anonymous said...

من با شما موافقم . اما اين مطالب رو اكثرا مي دونند اما بهش عمل نمي كنند . شايد هم قادر نيستند بهش عمل كنند .لطفا اگه مي تونيدشما كه راه رو نشون داديد طريقه پيمودن راه رو هم بگيد .
ممنون

Anonymous said...

واقعا دست شما درد نكنه
من نوشته هاي شما رو به مادر و خواهرم ميدهم بخوانند
من چند سوال دارم كه متاسفانه شخصي از شماست
اول شما كه اينقدر فهميده هستيد چطور به تازگي دوستانتان ميگن شما با يك دختر دوست شديد كه شما ميليون ميليون خرجش ميكنيد و اون حتي نذاشته شما بهش دست بزنيد؟؟!!!!!!

دختري شما رو دوست داشت و شما وي را مي شناسيد اما وقتي اين دختر به شما ابراز علاقه كرد و شما متوجه شديد وي دختر نيست وي را ترك كرديد شما كاملان ميدانيد اين شخص كيست و چگونه ديوانه وار شما را دوست داشت چرا شخصيكه با ايمان به علمش و جهان بينيش با اون دختر انچنان بيرحمانه رفتار كرد؟البته شما به اون گفتيد كه قصد ازدواج نداريد اما ديديد كه اون شما رو دوست دارد شما بارها و بارها زيبايي اين دختر را تحسين كرديد آيا دختر بودن يا نبودن براي شما ملاكه؟؟

Anonymous said...

به به
از كي تا به حال .
قربونت بشم عزيزم آموزش سكس بزار بيشتر مردم استفاده كنن ما كه نديديم اما اونهايي كه ديدين ميگن اطلاعات و توانايي سكسيتون دست كمي از اطلاعات روانشناسيتون ندارن آقاي دكتر.

Anonymous said...

با نظراتت موافقم. البته اصول اینه! اما متأسفانه آدمای جامعه ما خانم ها و آقایون هردو تا می بینن طرف مقابل کوتاه می آد یا با احترام بر خورد می کنه بهش بیشتر می تازند و حق به جانب مشن! البت من خودم سعی میکنم میانه رو باشم.

Anonymous said...

در مورد کسایی هم بنویس که اعتیاد تفریحی دارن و دخترای ساده رو با این جمله که این تداخلی تو زندگیمون نداره یا ما معتاد نیستیم این تفریح و سر گرمی یا می زارمش کنار اغفال می کنند!!!!!! ممنون

Anonymous said...

فراموش نکن

شايد سالها بعد در گذر جاده ها

بي تفاوت از کنار هم بگذريم

و

بگوييم:

آن غريبه چقدر شبيه خاطراتم بود
کارت پستال