Friday, December 18, 2009

نامزدي


با درود

براي افرادي كه سوال كردند  كه با نامزد خود چگونه رفتار بايد كرد? بايد بگوييم


در رابطه با  رفتار و كردار نامزد و همسر  بايد به ياد داشته ايد كه در اين نوع رابطه در هررفتار اين ما هستيم كه آموزش

 مي دهيم طرف مقابل با ما چگونه رفتار كند اگر فكر مي كنيد نياز به احترام و شرافت در برخوردها داريد بلند شويد و طلب كنيد.


شما قادر نيستيد چيزي را كه علم نداريد  عوض كنيد  بدانيد  در رفتارها چه مي گذرد  سعي كنيد يك استانداردي را  در رفتار قرار دهيد و حتي اگر چيزي از رفتار شما و وي خطا است قبول كنيد.


اگر مي خواهيد رابطه شما نافع باشد بايد كاملا صادق باشد نسبت به اينكه چه چيز نياز داريد و چه مي خواهيد بايد كاملا صادقانه بيانش كنيد مثلا خانمي كه فقط اعتقاد دارد من عقيده ام اينه كه وقتي با يك مرد مي روم بيرون دست تو جيبم نمي كنم و دائم تنها به فكر جبران نيازهاي شخصي خويش باشد پس  اين صورت مسئله مشكل دارد اينكه يك طرفه فقط توقع داريد نيازهايتان برآورده شود .عيدي بگيريد و كمبودهايتان جبران شود اين داستان يكطرفه چيز ديگريست اين رابطه از ديدي من كاركردي ندارد.


اگر چيزي بايد نامزد شما بداند قبل از هرگونه نامزدي و ازدواج بايد وي را مطلع كنيد كتابي باز باشيد و بگذاريد كاملا شما را ببيند و احمقانه  كار از طرف مقابل اين است كه وقتي همه چيز را ديديد بيايد و بگويد  كه آره تو در گذشته فلان و غيره.


اگر از رابطه اي تاثيري ديده ايد به نامزد خويش بگوئيد اگر رابطه شما و اعمال شما چگونه رابطه شما را تحت تاثير قرار داده است را بيان كنيد اگر دليل خاص داريد بگوئيد كاملا چطور و چگونه است ؟ وآيا  فردي پرتوقع هستيد؟هميشه مراقب حرفهايي كه به حرمت طرف مقابل لطمه مي زند نيز باشيد.


ببيندي فردي را من ميشناختم اين شخص هر هفته 3 روز قهر مي كرد اما شما اين كار را نكنيد اين حركت بجاي بازگشت به طرف فرد مورد  برگشت به هر جهتي  ديگرغير فرد مورد علاقه تان خيانت است شما هر گونه كاري كه با بازگشت به شخص سوم براي رفع نيازهاي خويش انجام مي دهيد خيانت است .حالا چه اين شخص دوستتان باشد.


من در رابطه با مثمر ثمر بودن يا نبودن در يك رابطه  خود من اول به شرايط رابطه ام نگاه مي كنم و بعد بررسي مي كنم مي توانم درستش كنم يا نه ؟و اگر ببينيم كه اگر اين شرايط عوض نشود آيا مي توانم بمانم يا نه؟ پس تصميم ميگيرم من سرمايه ام را در رابطه اي كه نتوانم تحمل شكست ان را داشته باشم صرف نمي كنم و رابطه را بي ثمر تلقي مي كنم


آرش 

4 comments:

Minoo said...

مرسی عزیزم
باهات موافقم ، اول تلاش برای حل مشکل و بعد هر تصمیمی . دوست دارم اگه فرصت داشتی در مورد حفظ تعادل در رابطه عاشقانه یا بین زن و شوهر ها صحبت کنی، چون خیلی از ما ها تو رابطه با کسی که دوستش داریم اغراق می کنیم . و شاید از خیلی چیزهامون بگدریم. و آیا این واقعیت داره که اگه به کسی زیاد محبت کنی اثر عکس داره؟ در مورد سکس قبل ا زازدواج هم بگو چون من واقعا هنوز نمی دونم این چیز باید باشه یا نه؟!!!

Anonymous said...

سلام
عزيز من خيلي قبولت دارم
كارت درسته
دمت گرم

Anonymous said...

mamnon
khile khob bod va lezat bordim ageh misheh email khodetono bezarid ta agar emkan dareh ba shoma dar tamas basham chon man az hamsaram joda shodam va neyaz daram ba kase ke drost rahnamiem mikoneh sohbat konam

Anonymous said...

سلام آرش جان .نوشته هات خيلي ها رو راهنمايي مي كنه اما به نظر من در رابطه همسري آدم نبايد به مثمر ثمر بودن طرفش فكر كنه . طوري نوشتي مثمر ثمر انگار كه قراره بهت سود مادي برسونند . نميدونم شايدم من منظورت رو خوب نفهميدم .
موفق باشي