Sunday, December 13, 2009

اعتياد

در رابطه با شخص معتاد همانطور كه قبلا گفتم يك شخص معتاد شخصيه است كه شما بدون هيچ توجه به موقعيت و شرايط مدركي يك بيماراست كه متاسفانه مشكلات نهفته روحي از كودكي بعنوان مثال من وقتي از مادران ادمهاي معتاد يك سوال مشترك ميكنم كه پسر يا دختر شما در كودكي بچه پر جنب و جوش و فعالي نبود مي گن چرا بود يعني بچه هايي كه بيش فعالي دارند و به حساب حتي زرنگ و باهوش هستند بيشتر معتاد شده اند تا بچه هايي كه با يك روش و شكل نرمالتري رشد كردند آخر مصيبت ما اين است من تا كنون نديده ام پدر و مادري بچه خويش را براي بيش فعالي به دكتر ببرند و مي نشينند تا فرزند انها روزي يك موار مخدر را امتحان كند و بعدش احساس كند كه ارامش پيدا كرده و سپس به طرفي دوايي بره كه بايد بره چون اين بچه ها در سنين بزرگسالي همچنان باهوشند اما افرادي هستند كه بعلت عدم فهم رواني ازفرزند خود وي را دچار مشكل كردند هيچ كدام از اين معتادان ادمهاي پرفعال و پر شوري نيستند وقتي معتاد مي شوند و اين مسائل ربطي به تحصيلات ندارد چون درصد افراد معتاد توي ادمهاي تحصيلكرده كمتر است اما ادم بيكار و بي عار هم دنبال آرامش رواني خويش است كه مواد مصرف مي كند پس امارشان مشخصتر.



ولي خلاصه يك فرد معتاد اولين راه شناختش انكار اعتيادش هست پدر من بعلت كشيدن سيگار تمام سلامتي خويش را از دست داده و اگر امروز سيگار نكشد مانند من و شما سالم است اما هميشه سيگار

مي كشد چندين عدد و هميشه هم مي گويد 2 يا 3 پك در روز مي كشيم قسم زمين و زمان هم مي خورد.

شما كه مي گوييد من تفريحي مي كشم شايد فكر كنيد قلب كسي را نخراشانده ايد اما من محكم مي گويم شما معتاد به مواد مخدر هستيد و شما اعتياد داريد



شما بايد با اين مسئله كاملان صادق باشيد با خودتان و همسرتان و نامزدتان

ولي خوب نامزد و يا فرد مقابل اين شخص كيست؟ بگذاريد من بگويم وي شايد مي ترسد كه اگر سر اين مسئله بجنگد ترك شود و دوست ندارد وي را از دست بدهد بگذاريد رك و راست بگويم نامزد يك فرد معتاد با مواد مخدر داره زندگي مي كند نا با وي.پس:

اولين قدم قبول اعتياده

اگر دوست علت اين تفريح است چرا از شر اين دوستان راحت نمي شويد؟

اگر پول يا هر چيز شماست از شرش چرا راحت نمي شويد هر كار كه مي خواهيد بكنيد اما از شر اين نمونه اعتياد كم، راحت شويد

بريد هر روز تست خون بدهيد و بگذاريد يكي ببيند كه شما هر روز معتاد نيستيد اين عمل را به جاي تفريح عاقلانه خود انتخاب كنيد

شما شايد 6 روزه سالم شويد اما زمانيكه از لحاظ روحي و فكري به خود امديد سالميد

و يك روانشناس خوب و برجسته تنها كمك به هر فرد معتاد است فراموش نشود



مرسي

آرش