Sunday, December 20, 2009

فكر طلاق


چند روز قبل با خانمي كه حس مي كرد ديگر به پايان خط رسيده است صحبت مي كردم نتيجه صحبت ما كاملا مشخص بود چون سر من درد گرفت و نامبرده چون تكليف خود را با خويش مشخص نكرده بود بقدري مرا عصبي كرد كه عملا به شخص معرف بازنشستگي خويش را اعلام كردم پس خواهش مي كنم قبل از هر گونه فكر طلاق كمي تامل كنيد تا وضعيت خود را بفهميد.

براي اينكه بفهميد آیا شما آماده برای طلاق گرفتن هستيد بايد بررسي كنيد كه:
آيا شما تمام كارهاي ممكن براي جلوگيري از طلاق انجام داده ايد؟

آيا مشكل هاي عاطفي شما حل شده آيا درگيري احساسي با طرف مقابل خويش نداريد؟

آيا برنامه ريزي،تحقيق،و از لحاظ قانوني آماده هستيد؟

آيا اگر فرزندي داريد يك سري استانداردهاي بعد از طلاق را آمادگي برخورد داريد؟

آيا آماده يك رابطه با همسر خود در رابطه با فرزند خود هستيد؟

اين خيلي مهمه كه شما همگونه آماده اين طلاق باشيد يعني تمام راههاي ممكن را زده باشيد كتاب خوانده باشيد و حتي با مشاور صحبت كرده باشيد و اگر هم اعتقادات مذهبي شما بيشتر از ديگران است حتي با يك روحاني هم حرف زده باشيد



اما من زماني از زندگي خويش از در خانه بيرون آمدم كه نه عصباني بودم و نه حس باختن داشتم اگر به پشت سر نگاه كردم چيزي از صلح و حتي حسي نداشتم.بارها از من سوال مي كنند آيا دلت تنگ نشده؟آيا دوست نداري بدوني چه كار مي كنند؟و من هميشه مي گويم نه. حسي رو دارم كه با انسانهاي تو خيابان دارم.وقتي چنين حسي داريد كه بدانيد طرف مقابل شما الان چه كار مي كند بدانيد كه خيلي كوچيك و بي ارزش شده ايد شما  تنها و بي برنامه و پوچ هستيد و اين مسئله شما را دارد از پاي در ميآورد صدها بار از من پرسيده اند نسبت به چه شخصي كوچكترين حس و احساس را داري كه در گذشته تو بوده و من مي گويم واقعا هيچ حسي ندارم اندامشان يادم نيست هيكلشان يادم نيست چه برسد احساس
  اين را داشته باشم كه مانند بعضي همش فكر كنم خوب معشوقه جدا شده از من
چه مي كند و چه مي خورد و چگونه سكس ميكند
از قبل از بيرون آمدن از در خانه  براي اقدام و فكر طلاق از خود سوال كنيد

آيا هنوز همسر خود را دوست داريد

آيا آسيب ديده هستيد ؟

آيا وحشت زده ايد؟

آيا عصباني هستيد؟

آيا پريشان و گيج هستيد كه چكار بايد بكنيد؟



جواب هر كدام بله باشد بهتر است سر جاي خويش در خانه بنشينيد و بدويد نهار خويش را اماده كنيد كه نه شما اهل طلاق هستيد و نه هنوز ياد داريد تصميمات جدي بگيريد



مرسي