Saturday, January 09, 2010

Copycat

همه چيز باز از ديشب مي آيد باز از زماني كه من داشتم در رابطه با افرادي در زندگي خودم صحبت

مي كردم از افرادي كه شايد در هرخانواده تمام چيزهاي دنيا و چيزهاي كه يكي ديگر در خانواده مالك آن است يا دارد يا مي خواهد داشته باشد اما نه با توانايي بلكه با نق و بدخلقي و ناراحتي مي خواهند به دست بياورند يا ميخواهد تغييرات مشابه داشته باشند.

من گفتم به اين افراد كاپي كت به انگليسي مي گويند اما واقعا كاپي كت كيست و چه جور شخصيتي دارد

اين افراد به نظر من يك نوع دزد شخصيتي هستند همانند دزد مي نشينند و سعي مي كنند اولين روش و چيزي كه كس ديگر دارد و يامي خواهد داشته باشدبدست بياورند يا مشابه آن را داشته باشند

درد اينجاست كه بعضي وقتها اين افراد بيشتر از هرفردي هر چه كه ديگران دارند مالك همه چيز هستند اما فقط زندگي شب و صبح اين افراد در حسرت اين مي باشد كه چه چيز ندارند و متاسفانه تفكر انها به داشته هايشان نيست تنها وقتي به ياد آنچه دارند مي افتند كه حس كنند چيزي دارند كه ديگري ندارد و آن زمان بعنوان آزار دادن فرد مقابل از آن ياد كنند چون خودشان دائم از دارائيهاي ديگران در عذابند

اين افراد اگر كسي از موفقيت شما برايشان چرتكه بندازد به عنوان خواهر و برادر ميبينيد كه بلافاصله چيزي براي گفتن ناكاميهاي شما براي ديگران دارند و داستانها كه وي اگر چنين دانشمندي بود فلان و بهمان نمي شد
خداي من اين موجودات بايد بدانند كه وقتي از ناكاميهاي خواهر و برادر خود صحبت مي كنند يا سعي مي كنند انچه كه وي دارد بهتر آن را داشته باشند عملي بچگانه اي انجام ميدهند كه خواهر خود و برادر خود را بسيار آزار مي دهند و اصل داستان اين است كه مي خواهند هميشه برنده باشند و خواهرش بازنده ولي من به اين افراد توصيه مي كنم به جاي اينكه به ديگران نشان بدهيد كه خواهر من بازنده است و من برنده بايد بگويم اين بازي ظاهري زندگي و حس زندگي رو از دو نفر به عنوان خواهر از انها دور مي كند

و اما توصيه اي به اين قبيل افراد بايد كرد
فكر نمي كنيد اين زيباتر است به جاي اينكه به طور غير مستقيم در هر چيز با خواهر خود رقابت كنيد ياد بگيريد كه از موفقيتهاي وي خوشحال باشيد و كسي كه نتونه يك عشق پاك و درست نسبت به خانواده و خواهر خود داشته باشد به هيچ كس نمي تواند علاقمند باشد وقتي ما نتوانيم براي افراد خانواده كف بزنيم براي كسي هم كف نميزنيم ما در خانواده فقط تشويق داريم نه چشم و هم چشمي

سعي كنيد كشف كنيد واقعا كه هستيد اين شيرينتر است تا اينكه ببينيد ديگران چي هستند بيشتر به انچه هستيد و داريد افتخار كنيد نه به آنچه نداريد و مي خواهيد داشته باشيد بچه نباشيد مردم به انچه شما عمل مي كنيد ازتان نام ميبرند نه به مقايسه هايي كه خودتان را با خواهرانتان يا ديگران مي كنيد
چشم و هم چشمي تنها يك كاري است كه تنها خود شما مي توانيد به آن پايان بدهيد تنها خودتان به اين عمل با ميل پايان دهيد شما در هر شرايطي بي ترديد علاقمنديد ببينيد ديگران مالك چه هستند و چه دارند و چه چيز جديد به دست اورده اند به نظر من بيايد مالك رفتار خويش باشيد و بهترين چشم و هم چشمي در تغيير خود به يك شخصيت بلند همت و برخود دوستانه با خواهر و برادر و اطرفيانتان است

ارزش شخصي من هيچ زمان توي زندگيم با گذشته ام و رفتار ديگران عجين و محك نخورد شما كه انسان قدرتمندي هستيد كه ديگران به نظرتان پر خطا و مشكل دار هستند و شما كه كاملا ميبينيد اين افرادي كه خواهر و برادر شما هستند قادر نيستند افراد را مثل شما به خود جذب كنند نيازي هم نيست در برابر اين افراد برنده باشيد شما مي توانيد به انچه داريد بدون فخر فروشي خوشحال باشيد اصلا نياز نيست به اين فكر كنيد كه بهترين باشيد چرا نمي آئيد قبول كنيد به انچه كه هستيد نه چيزي كه مي خواهيد به دست بياوريد و باشيد بدنبال حق در خانواده نباشيد كه دائم بگوئيد كه چه كسي حق دارد كه ندارد و دنبال احقاق حق خودتان نيز نباشيد بدنبال اين باشيد كه وقتي وارد آن خانواده

مي شويد تك تك افراد شخصيت شما را قبول كنند
من توصيه مي كنم بعضي وقتها نكران اين نباشيد كه خواهر و برادرتان به شما گوش نميكنند اما نگراني شما بايد هميشه براي اين باشد كه متاسفانه آنها هميشه حركات شما را نگاه مي كنند اگر در اطرافتان خواهر و برادر خوشگل داريد نگذاريد كه اين اثر را داشته باشيد كه انها احساس بد و بدتري نسبت به شما داشته باشند و شما باعث شويد كه تصواتشان در مورد خودشان افت كند عزت نفسشان نزول كند بزاريد آنها هم از انتخاب و چيزي كه دارند افتخار كنند و خوشحال باشند و در اخر سر اينكه اصلا نيازي ندارند كسي آنها را ارزيابي كند و به ديگران نتيجه ارزيابي شما اعلام شود

آرش