Saturday, January 02, 2010

به مادرم كه شخصيت منو ساخت

متشكرم از تمام لطف و محبت شما

بعضي ها شروع كرده اند به اس ام اس زدن و ايميل زدنجور واجور

ببينيد اول به ياد داشته باشيد چيزهايي كه من مي نويسم نظرات و خوانده ها و تجربيات من هست بقيه آن لطف و محبت شماست كه شامل حال من است و من فقط كمي بيشتر از ديگران كتاب خوانده ام و بيشتر عملي پاي كارهاي مشاوره نشستم و گوش كرده ام و خودم به كرات با افراد صحبت كرده ام

توي سمينارهاي مختلف كه توي هر شهر و كشوري بود شركت كردم
آخر سر هنوز ايميل مي ايد به من مي گويند تو كه جدا شدي.تو كه طلاق گرفتي يا فلان كارو كردي

ببينيد شما آن قسمت حرف من كه درست است بگيريد به دردتان خورد خوشحالم اگر نخورد متاسفم اما من اينطور خواندم و تحليل مي كنم و نظراتم اينه

و اما جواب به اين سوال كه اخر سر اين فرد مناسب من آخر سر پس كيست

در رابطه با شريك مناسب يا فرد مناسب براي ما چه كسي است

فرد مورد نظر ما شخصي است كه تنها و تنها براي شخص من و تو خوب است باز مي گويم وي  فردي بي نقص نيست وي حتي تمام چيزهايي كه در ليست من براي كيفيت يك زن و دختر است شايد ندارد

ببينيد كسي كه تو زندگي من و ما مي آيد با بدانيد وي با چند تا چمدون پر مي آيد اين فرد مثل من روزهاي خوب و بد دارد و داشته شايد اصلا تحمل وحركات آن فرد آن نيست كه مادر و پدرم انجام مي دادندو حتي تحمل مي كنند
بعضي وقتها حتي كاستيهايي دارند كه ما شايد ماخوشمان نيايد من شخصي را كه دوست دارم ابدا فردي نيست كه شما با خانم دكتر ايكس و غيره مقايسه بكنيد با كساني كه بارها تو زندگي حتي برخورد داشته اند و ديگران متناسب مي دانستند

اما من وقتي معتقدم وقتي طرف را شناختي و با هم بحساب رو باز شديد آن زمان
مي توانيد بگوييد تقريبا شخص مناسب را پيدا كرده ايد
فراموش نكنيد اين عشق است باعث مي شود شما نا خود آگاه زندگي و دانسته هاي احساسي خويش را با هم فرد جديد تقسيم كنيد و آنهم با شخصي كه كاملا با شما فرق دارد و حتي متفاوت است اين حس باعث مي شود كه شما با وي همكاري داشته باشيد به وي احترام بگذاريد ازش تعريف و قدرداني كنيد و حتي وي را گرامي بداريد و تحسينش كنيد
عزيزان اصلا البته كار ساده اي نيست انسان با درگيريها و سختي هاي پرورش پيدا مي كند.
من جدا شدم من زندگي زناشويي اگر جالبي نداشتم ننگ ندارم چون خاطرهاي از زماني كه 13 يا كمتر بودم با خويش تا ابد دارم و اينكه من روزي در زيرزميني خانه خودمان مراحل باز شدن يك جوجه مرغ را از تخم مرغ مي ديديم كه چقدر مي جنگيد و تلاش كه پوسته را بشكافه و من با چشماني متعجب دلم براي هر كدام كه حس
 مي كردم نمي توانند و قدرت ندارند بيرون بيايند ميسوخت مي خواستم دستي بزنم پوسته رو بشكنم بارها خواستم اين كار را بكنم از ترس نوك مادرشان مي ترسيدم. دو تا از جوجه ها بيرون آمدند ولي سومي نتوانست و خفه شد و از بين رفت چهارمي داشت از دست مي رفت من كمكش كردم كمي پوسته را شكستم وي در امد و نفس كشيد اما روز بعد مرد اما دو جوجه كه خودشان با آن سختي بيرون كشيدند زنده ماندند و رشد كردند من بعد از آن همه درگيري و دست و پا زدن بود كه پوسته خودم رو شكستم و بيرون آمدم تعجب مي كنم عده اي مانند طفل مسائلي كه باعث رشد شخصيت من شده به من ياد اوري مي كنند و روزي 10 بار مي گويند تو اگر مي دونستي  جدا نمي شدي فكر كنم اگر دوبار بخوانيد من چه نوشتم مطلب مشخص است بزرگترين افتخارات من زماني است كه از سختيهايم مي گويم تا بدانند اين سختيهاي منو نكشت اما از من شخصي قويتر ساخت
زندگي كلا همينه كشمكش براي رشد كردن و زنده ماندن شماست اگر با معشوقه خودتان هيچ و هيچ رقابت هم نداريد يك جاي كار ايراد داره بعضي وقتها اشتباه نيست اگر وي در بالا رفتن از كوه سرفه
مي كند خوب شايد بد نيست شما برايتان مسجل شود كه خوب قويتر هستيد

اين شخص مورد علاقه شما بايد كمك كند شما غلبه كنيد به قضاوتهاي تندتان بي صبريتان ،شك و ترديدتان و كمي در شما رشد يا سربلندي در حسهايتان در شما بوجود اورد،

كلا با يك معشوقه فهميده شما تقويت تمام حسها و تواناييهاي خود را به دست مي آوريد و شما مانند اون جوجه هاي قويتر مي شويد و حس مي كنيد كه توانايي شما را درك
 مي كند وي در شما حس جلو رفتن بوجود مي آورد