Wednesday, January 20, 2010

كالبد شكافي يك رابطه

چند وقت پيش يكي از دوستان من داشت از رابطه اي شخصي يكي از نزديكان خودش صحبت مي كرد ميان دو معشوقه كه يكي از اين دو طرف ناگهاني به اين نتيجه مي رسه كه ما مناسب هم نيستيم و اين رابطه بايد تمام بشه و از من نپرس چطور و چرا و يا كلي بهانه هاي جور وا جور خوب طرف ديگر چون ديگر خواسته طرف اين بوده دختر خانم خودش رو كنار كشيده واقعيتش اين مسئله شب و روز همراه من بود كه آيا اون پسر درست مي گفت يا دختر درست عمل كرد كه تن داد و رفت و تن داد به خواسته پسره
ببينيد من با اينكه دختر به خواسته شخص تن داد و از وي جدا شد موافقم كه دختر به خواسته اين آقا احترام گذاشت اما عقيده اين آقا از ديد من عقيده غلطي بود و همينطور غير منصفانه و غير واقع بينانه من حس مي كنم دختر در همان زمان بايد مي دونست كه با فردي روبرو هست كه مسائل را بر اساس واقعيت نگاه نميكنه
 بهانه هايي كه در ذهن اون آقا بوده هر چي بوده و هست مثل اين ميماند كه شخصي به من بگه من از دوست پسرم جدا شدم چون وي معتقد بود هر كه قدش بلنده آدم لشي هستش بعد اون خانم بياد به عقيده آن آقا احترام بزاره به نظر من اون آقا بايد قبول كنه كه به نظرش احترام گذاشته شده اما حرف ايشون تا دنيا دنياست غلطه و غير واقعي به هر دليل
اون به تو اين پيام رو اون شب يا روز داد كه  من توي دنياي ديگه اي هستم جز دنياي تو و چيزي كه تو ذهن توست
خوب اين آقا مجددا بر گشته و به جد اصرار داره كه چگونه عاشق اين خانم است شايد حاضر است زانو بزند معذرت بخواد و شايد بارها با مد و تشديد گفته منو ببخش تو نازنيني عزيزي من دوست دارم
ببينيد من از سيستم استدلال منطقي اون آقا هم  تعجب مي كنم كه روزي انسان بخواد با كسي ازدواج كنه كه مي گه ما به درد هم نمي خوريم يا بگه من مي خوام ادامه تحصيل بدم خوب سوال اينه پس اين خانم تو اين رابطه چكار ميكنه يا مي كرده به نظر من اگر نمي خواي تو اين رابطه باشي واقعا نباش چون من نمي تونم بگم من نمي خوام حرف بزنم و بزنم بلكه خوب نمي زنم البته من فكر مي كنم اون اقا هم اشكالاتي داشته  كه اون خانم باهش كنار اومده بوده توي اون مدت
3 حسني كهاين خانم اگر نام ببره اگر من حدسم درست باشه حتما يكيش اين بوده كه قيافش خوب بوده
عزيز من بدبختي من تو ايران اينه كه اكثر شما خانمها گيرتون اينجاست وقتي من مي گم حسنش چيه
مي گن قيافش خوب بود خوب اين كي تونه حسني باشه
حتما حسن دومش مي گي افكارش و باهوش بودنش يا تحصيلات و يا نميدونم ديگه چي اما
 اگر يكي حرفاش و افكارشه كه اون حرفو كه انروز زده باشه باشه  متاسفم بگم كه اون حرفي كه براي جدا شدن زده اصلا نشانه نه عميق بودن ايشان هست نه باهوشي وي و نه تحصيلات وي
چون من شخصي رو ديديم در كنارمه كه بسيار باهوش است اما عاقل نيست اين اصلا دليل نيست
اون آقا واقع بين هم نيست بلكه اسير افكار و احساسات غلط هم هست
اما فراموش نكنيد ما بخاطر باهوشي كسي عاشق كسي نمي شيم چون هر كي تست هوش بالا داره ما
 نمي تونيم عاشقش بشيم يعني من با كاغذ ضريب هوشيم كسي هلاكم نمي شه
شايد هم اون خانم  فكر مي كنه آينده ايشون آينده خوبيه تحصيلات داره وضعيت مالي خوبي داره و باز موفق مي شه پس باز با افكار و تفكرات عجيب و غريبش كمي من مشكل دارم اگر دقت كني  تو بودي كه با وي ساختي شايد علتش اينه كه تو گم و گيج بودي وقتي اين آقا را ديدي مثلا اومده بودي بري ماشين بخري براي سفر هفته آيندت رد شدي ديدي ناگهان در كه وا شد  حراجي چرخ دارن تو هم متخصص چرخ نيستس اما حس ميكني همه مي گن ارزونه بخر بخر تو هم خريدي اما متاسفانه وقتي رسيد به هفته آينده  كه بري شمال براي تفريح ديدي مشكل سفر تو با خانواده با چرخ حل نمي شه چون شما با اين چرخ نمي توني خانوادتو به شمال ببري
ببينيد بعضي وقتها ما مي خواهيم رابطه را قطع كنيم اما تو ذهن ما قطع نمي شه مشكل ذهن پراكند ماست
عزيز من تو با يك انساني عجيب و غريب روبرو شدي كه شايد نخواست و هيچ وقت نمي خواهد اينو قبول كنه و  توچون ظاهر خوبي داره و فكر كردي آينده خوبي داره تو ذهنت بهش اوكي دادي اما درگيري زيادي بخاط از دست دادنش  نداره چون من با يك فردي رفتم بيرون اما فهميدم كه اين رابطه با اين فكر و افكار نمي شه هر جور هم  توسط ايشان توجيه بشه واقعا قابل قبول نيست مثل اينكه يكي به من بگه من دزدم پس خيليها دزد هستن تو بيا بي خيال شو. نميشه
عزيز من اگر تو كارشو درست مي دوني بدون و اگر فكر ميكني صحيح بود بدون اما من حس مي كنم شايد دختر خانم  طرف من انسان خود فريبي باشه چون آدمي كه بعد از يكسال طرفشو به هر بهانه پس مي زنه بدون واقعيت اصلي پس مشكلي هست كه شايد قبولش خود فريبي بوده و در تمام مدت دوستي مشكل علت معلولي كار مشكل داشته درگيريت شايد بعضي وقتها اين روزها با احساسات درگير بشي وقتي ايشونو مي بيني اما
احساسات و عواطف از واقعيت مي ايد خودش را نمي افته بياد اطلاعات بگيره
شما وقتي علم و واقعيت به شما بگه شخص به درد شما نمي خوره احساس مي ره دنبال كار خودش
ايشون اون كسي نيست كه مناسب من نويي باشه چون ناگهاني ديديم در گذشته كه ما رو سورپرايز هم ميكنه آنهم با يك سري كارها و حرف تازه
 من مطمئن هستم دوراني هم كه خوب بوديد با هم سر خيلي مسائل ديگه مشكل داشتيد
ايشون به تو اسيب نزده اين تو بودي كه خونه كاغذي ساختي باد اومد اون روز بردش
به نظر من جشن بگير و خوشحال باش از اين رابطه بيروني
اون ديگه قرار نيست تصميم بگيره اين تو هستي تصميم بگيري