Wednesday, January 06, 2010

رابطه وشروع

درود
ديشب عزيزي از من سوال مي كرد آرش ايا تا به حال شده كسي با وي قطع رابطه كني باز وقتي احساس ندامت كرد باز با هم شروع كنيد البته به اين معني كه با تو بد كنه باز برگرده بگه غلط كردم بگي خوب شروع مي كنيم
در نوشته قبلم گفتم اين مسئله هميشه نتيجه اش اينه كه شخص خرابتر از قبل عمل مي كند چيزي كه مشخص است وقتي كندي قطع كردي و رفتي بايد اين كار را بكني نه با موسيقي و آهنگ به ياد عشق سابق بيفتيد من زماني كه يك آهنگي كه خوشم مي ايد و از جدايي مي گه يا از گذشته من احساساتم براي گذشته و فردي نمي تپد من براي فردي كه توي زندگيم هست فكر مي كنم و قلبم مي تپه



در صورتيكه اگر رابطه شما با كسي بهم خورد فراموش كنيد خودتان را خر نكنيد و دوربرش نه بچرخيد و دلخوش نشويد كه وي عوض مي شه نخير رفتار گذشته وي هيچ زمان عوض شدني نيست تنها فقط قيافه ما عوض مي شود و از لحاظ فيزيكي تغيير مي كنيم براي كذشته رفتار فرد تفكر نياز نيست مقياس كارش با شما نيازه ببينيد چه مقدار عمل كرد و بد كرد همان است و فردا و امروز همان برگشت شما زائيده همين مقياسهاست
من اعتقاد دارم هر ثانيه و دقيقه اي كه من به دوست دختر يا همسر سابقم فكر مي كنيم من يك دقيقه و يك ثانيه از آيند بهترم عقب مي افتم تا زماني كه من فكرم روحم و روانم رو به كسي كه در گذشته من بوده وقف مي كنيم امكان نداره بتوانم راه درستي رو به طرف جلو بردارم اين كار من مانند كسي هست كه هر روز يك كاميون بارم مي برد كوچه پشتي خالي مي كنم و قرار است كه باري هم به كوچه جلويي ببريد ولي من تمام زمانم در كوچه بغلي و پشتي هستم و چيزي براي كوچه بعدي ندارم و اگر دارم خسته و فرسوده شده ام ببينيد براي خود هدف بزاريد و مثلا ورزش كنيد زبان بخوانيد يا هر كار مثبتي كه دوست داريد انجام بدهيد
با كسي نباشيد كه سلامتي رواني شما رو بخطر مي اندازد بيايد به واقعيت نگاه كنيد بي ترديد كسي كه دائم در حال كنترل كردن و حتي بدنبال چيز و نقطه ضعفهاي منه نمي تواند آدم سالمي باشد هيچ وقت به بازيهاي قديمي بر نگرديد و بازي كه يك بار به پايان رسانديد
من يك كار خوب رو ياد گرفتم سعي مي كنيم با كساني كه تو زندگيم هستند و وقتي با آنها قطع رابطه كردم و نمي خواهم دنبالم بيايند شفاف باشم مستقيم به وي مي گويم نه امكان نداره از من دور شو دوروبر من نيا و يا ديگر به من زنگ نزن من اگر حتي ببينم فشار طرف روي من زياده اصلا برايم مهم نيست شماره تلفنم را عوض مي كنم
ضمنا هر رابطه رو به رابطه قبل ربط ندهيد تمام افراد را با يك شمشير سر نبريد كسي تاوان اشتباه كسي رو نبايد بده
هميشه من براي هر ربطه خودم به طرف مقابلم اعتماد مي كنيم اين اعتما به خودم است من هميشه وقتي اعتماد ميكنم براي خودم اين فرضيه رو در نظر مي گيرم چقدر به خودم اعتماد دارم كه اگر وي فردا لايق اين اعتماد نبود من با آن مسئله روبرو شوم و چقدر توان و قدرت دارم تا چه حد من قوي هستم كه خودم را در خط مستقيم و تماس با يك فرد قرار بدهم عدم اعتماد به افراد اين مسئله بيشتر مربوط به نقص خود من است اگر نتوانم مقداري را كه رويش را باز مي كنيم بعدا بتوانم جمع كنم
توي هر رابطه بايد قبول كنيم كه فردي طرف ماست كه احساس ما را لطمه مي زند شخص بي نقص وجود ندارد ما بايد بدانيم هر فرد كاري مي كند كه نبايد انجام دهد و كاري ميكند كه ما دوست نداريم

رابطه من با شخصي كه دوست دارم بين من است و شخصي مستقل و واقعا شخصي كه كاملا مستقل است با يك سري بدي و نقص و وي شايد كامل نباشد و من وارد اين رابطه مي شوم كه زندگي خودم خوشحالي خودم و فعاليتهامو تقسيم كنم و معمولا هميشه قدري سرمايه مي گذارم كه توان باختش را دارم قدري من از احساساتم خرج مي كنم كه فردا ورشكست نشوم و زماني شما صدمه مي بينيد كه حس و احساس مالكيت داري و ما صدمه مي بينيم فقط هميشه بايد قبول كني كه خودت به قدر كافي جالب و دوست داشتني هستي
من اكثرا براي خودم و سختيهايم اگر مي گويم چون من براي خودم قهرمان هستم انسان بايد قهرمان تحملات زندگي خودش باشد نه اينكه بگويد الهي بميرو مرا تحمل كرد يا مي كرد يا مادرم بديهاي مرا تحمل كرد .
ديشب يكي از حرفهايي كه ما دو نفر در رابطه با آن موافق بودي اينكه تا رابطه ما با فردي تمام شد نبايد رابطه بعدي و رفاقت بعدي را شروع كرد تا روزي كه تمام زخمهاي قبلي التيام پيدا نكرده است تا ناراحتيهاي قبلي شما خوب نشده تنها با خودتان دوستي كنيد و با خويش دوستي كنيد

آرش