Sunday, January 10, 2010

خيانت هاي احساسي نه جسمي

سلام



آيا واقعا وقتي نامزد داريم يا متاهل هستيم مي توانيم با جنس مقابل دوست باشيم

و تازه اسمش را خيانت نگذاريم.

امروز مي خواهم در مورد كساني صحبت كنم كه اين افراد به حساب ما دوست پسر دارند وي را دوست دارند يا نامزد دارند يا حتي شوهر دارند اما بيشتر وقتها جذب افراد ديگر مي شوند مثلا رو اينتر نت با كسان ديگر چت مي كنند تو محل كار حس مي كنند به نوعي علا قمند به كس ديگر هستند و جالب اينجاست اين افرادمدعي هستند كه اصلا با فرد مورد نظر سكس ندارند كه البته درست هم مي گويند و نه رابطه فيزيكي ولي بدون اينكه همسرش بداند شايد با همكارش يا دوست پسر دوستش صحبت مي كند ولي خوب شايد مي تواند قسم بخور ند به سكس فكر نمي كنند حتي اين كه به دوست پسرش خيانت كند نيزبه ذهنش نمي آيد


من وقتي سوال مي كنم مي بينند حاضر هم نيستند كه كسي را جايگزين دوست پسر خود بكنند ولي خوب ميبينيد اين افراد يواشكي با كس ديگر و يا يك مرد غريبه چت مي كنند ايميل مي دهد وي

مي گيرند عكس مي دهند و ميگيرند

البته اينها معتقدند كه اين يك دوستي است يك رابطه محض دوستي نه بيشتر و من بي نهايت تو ايران ديديم


دوستي به من مي گفت دوست دخترم رو توي فيس بوك يا توي چت رومها مي بينيم به يك سري پسرها ايميل مي دهند يا فوروار مي كنند وقتي تازه من اعتراض ميكنم من را بدبين يا دگم خطاب

مي كنند و مي گويد اه حالم بهم خورد تو چقدر بدبيني
ببينيد هر مردي و زني كه اين كار را مي كنيد يك مشكل اساسي دارد

مردي و زني كه اين كار را مي كنيد در روانشناسي مي گويند اعتياد شيدايي دارد اين همون احساس ضعيف نسبت به چت كردن و يا ايميل دادن با همكار مرد يا صحبت كردن رو شامل مي شود

شما بعنوان دوست پسر و دختر هيچ زمان كار طرف مقابل را نگويئد درسته چون اين نشانه يك ضعف شخصيتي و وابستگي است البته مسئله حسادت و بدبيني بسيار با اين داستان فرق داره اما اگر ديدي دوست دختر يا پسرت رفته خونه دوستش و اونجا اون دوتا با هم برنامه داشتند و دوست دختر شما تو اون خونه بوده اين داستان خيلي فرق مي كنه

فراموش نكنيد مردم طوري با ما رفتار مي كنند كه ما به آنها آموزش مي دهيم

خانمي مي گويد من هر روز فردي يا پسر را مي بينيم و هر روز به دوست پسرم مي گويم واي يك پسره رو مي بينيم چقدر خوشگله و غيره

واقعا چه فكر مي كنيد آيا فكر مي كنيد اين رفتار درسته ؟

ببينيد اين افراد مدعي هستند كه آره همسرم مرا كنترل مي كند دوست پسرم بدبين است همه جا مرا چك مي كند مي دانيد چرا اينطور شده وي شايد روزي اينطور نبود گردش شما در نت و اس ام اس بازيهاي شما با همكار دوست پسر دوستتان و ايميلهايي كه مدعي هستيد متعلق به زماني هست كه ما نبوديم و امروز باز مي آيد توي زندگي شما اين داستان را درست كرده اند مي دانيد چرا

خيلي طبيعي است وقتي يكي هر روز دست تو جيبتان ميكند و مقداري پول مي دزده ولو خيلي مبلغش كم باشد شما مواظب جيبتان هستيد و به آن دائم نگاه مي كنيد ؟به نظر شما كار اشتباهيه

اين چرا احمقانه است كه شما ازجيب احساسات يك نفر دزدي مي كنيد و انتظار داريد بخشيده شويد آنهم في البداهه

خودتان را به خريت نزنيد مي دانيد لطمه اين كار يعني چه و چه اثري روي فرد مقابلتان دارد شما با صحبت كردن و حرف زدن با طرف مرد همكار يا چت كردن با وي انتظار داريد حس و احساس وي را پاره نكنيد آيا جر دادن يعني چي

چرا نمي آيد اون حسي كه مي خواهيد با يك نفر ديگه به هر عنوان در تماس باشيد كنار بزاريد و نزاريد طرف مقابلتان اين درد را شب تو رختخواب ببرد صادق باشيد حتما مي گوئيد چيز مهمي نبود

دوست دختري كه با اشخاص ديگر رابطه داره كاري كه ميكنيد تازه به دوست پسرش و همسرش انتقاد و تهمت مي زند اما من متاسفم بگم مشكل دوست پسر شما نيست خود شما هستيد وقتي كه شما ايميل به دوست پسر دوستتان مي زنيد و شبها با وي صحبت ميكنيد اينجا مشكل شما هستيد نه وي كه خودش رو درست كنه

من قبول ندارم تمام اين افراد وارد ميخانه مي شوند و مشروب نمي خورند مثلا پارتي رفتم نرقصيدم منو همكارم رسوند اما مثل دو تا مرد بوديم عزيز من شما اين كار از درستكاري شما نمي آيد شما مرحله كاربدتان فرق مي كنيد و تنها تا جايي است كه با فرد به مرحله خصوصي وارد نمي شويد چون از ان شايد وحشت يا اكراه داريد و شما در جايي هم اين خطاها را انجام ميدهيد كه بتوانيد خود را روزي تبرئه كنيد پس چرا انجام ميدهيد

اينكه من مي تونستم وقتي تو نيستي اين كارو بكنم و يا با همكار جنس مقابلم حرف بزنم اما نزدم دليل اين نيست كه تو انساني هستي كه درستكاري و راستگو مي دوني چرا چون شايد ترس و اكراه از رابطه خصوصي باشد نه درستكاريت


چون تو مراحل اوليه رابطه در پشت معشوقه خود جلو مي روي انهم داوطلبانه چون قدرت نياز داري چون نشاط نياز داري چون مي خواهي ثابت كني هنوز جذابي و هنوز خواستني و اين چيزي نيست كه امروز سراغ شما آمده شما مدت طولاني است كه اين اميال را داريد

من به شما مي گويم شما همه چيز را از دست مي دهيد و همه چيز از دستتان مي رود شما در گير يك بيقاعدگي رفتاري جنسي هستيد

من اعتقاد دارم كه اين افراد وارد يك بازي مي شوند بازي كه شايد در آن به انها روزي بهشان توهين شود به انها تجاوز شود به انها تهمت زده شود شما وارد بازي مي شويد كه شايد مردي معناي آن را انطور كه شما تعريف مي كنيد نفهمد
آرش

10 comments:

مينو said...

سلام آرش عزيزم
چيزايي كه شما گفتيد رو منم قبول دارم. هم براي خانومها و هم آقايون! اما گاهي وقتها سوء تفاهم هايي ايجاد مي شه كه واقعا آدم رو نگران مي كنه كه چرا شخص بايد شك كنه، من كه اينطور فكر مي كنم كه شخص خيلي حساس و از اين نارو ها خورده و يا تو اطرافيانش زياد ديده و يا اينكه اصلا خودش داره اين كارهارو ميكنه و ميگه نكنه طرف مقابل هم بكنه!
بله من حرف شما رو قبول دارم خيانت هاي فكري به مراتب شايد بدتر از جسمي باشه ولي اگه باشه ! من خودم هيچوقت قبل از اينكه طرف رو كامل معاينه نكرده باشم براش نسخه نمي پيچم و !

Anonymous said...

سلام نازنين آرش
من پس دارم خيانت مي كنم كه تو رو دوست دار م يا قربون صدقت مي شم و تو آدم خيلي فهميده اي هستي كه جواب نمي دهي و بي محلي مي كني
اومدي يه چيزي نوشتي كه ما رو پروندي
نكنه كلك اينو گفتي ما ديگه بهت گير نديم و مثلا كنايه به من زدي اما گوه خوردي
من ولت نمي كنم

Anonymous said...

سلام آرش جان
واقعا زيبا نوشتي و اينكه اين موضوع خيلي جالب و قابل تامل هست
خيلي ها اين روزها چنين رفتاري دارند و خودشون رو حق به جانب هم ميگيرند . درسته كه ما نبايد بدبين باشيم اما اگه با خودمون صادق باشيم ميبينيم دوست نداريم طرفمون با ما اين كارو بكنه
من خودم معتقدم اگه ميگم كه كسي رو دوست دارم حتي لحظه اي نميتونم با محبت و يا حتي ذره اي احساس لطيف به شخص ديگري فكر كنم و اگه اينكارو ميكنم بايد بگم عشقم فقط در حد يك شعار مزخرفه
اما قضيه بدبيني كاملا جداست .ما اگه واقعا با طرفمون صادق باشيم و واقعا عاشقش باشيم قطعا اون هم اينو مي فهمه و بدبين نميشه. مگر اينكه طرف آدم بيماري باشه كه اون بحثي كاملا جدا و مفصل نيازداره
آرش جان من خيلي خوشحالم كه عقايدت اينطور پاكه و انسان مقيدي هستي
من بهت افتخار ميكنم. برات بهتريتها رو آرزو مي كنم

جادو

Anonymous said...

يه چيز ديگه . بايد بگم آرش با ارزش تر از اينه كه بخواد به امثال اون دخترهاي بي شخصيتي كه هر چرندي از دهنشون در مياد ، حتي لحظه اي فكر كنه
پس لطفا اون دهن كثيفتون رو ببنديد و سرتون به زندگي خودتون باشه چون آرش حتي يك نگاه هم به امثال شما نميندازه

جادو

shabnam said...

سلام و صد سلام
آرش گل كاشتي دادا
چي نوشتي چه حالي داري ميدي چه خبره جان تو خبريه پنهون مي كني
خانمها و آقايون يك خبر جديد براي اونهايي دوست دارند بدونند يكي از دوستامون اقايي زنگ زده به جناب آرش خان احوالش رو بپرسه و از زبان استاد محترم شنيده كه ايشان در گير يك رابطه رومانتيك هستند و چه ايشان عسل بخورد چه نخورد فكر نكنم كسي موفق بشه با ايشان ديگر رابطه داشته باشد زياد تلاش نكنيد و خود را آزار ندهيد ايشان از قرار معلوم بي اندازه فرد مقابل خود را دوست دارد و مثل اينكه استاد بروي خويش نمي آورد كه عاشق شده
اي دختراي مشهدي اي بچه هاي محلشون اي مينو اي جادوگر اي كارت پستال اي ناشناسها استاد از دست رفت

Anonymous said...

سلامی دوباره به جناب شمس و دوستان:

باید اعتراف کنم جالب ترین مطلبی بود که در کل این صفحات دیدم
من در این زمینه با نظر استاد موافق نیستم
صحبت کردن یا میل زدن یامسیج زدن ما به فردی غیر از همسر یا دوست یا نامزمان دلیل بر این نیست که مامی خواهیم خیانت کنیم یافکر خیانت را در ذهنمان می پرورانیم .گاهی اوقات بعضی از انسانها برای ما افراد خاصی هستند مثلا یک دوست قدیمی هستند که با ما کمک کرده اند یا یک استاد که بسیار زیبا سخن می گویند و معلومات بالایی دارند و یا یک شاعر برجسته یا فردی که پنجه های قوی در نواختن دارد و یا ... هر فردی که به طور کلی برای ما یک انسان خاص اسست
احساسی که ما به این افراد داریم نوعی خلاء های نهفته در ماست که زمانی که به فردی بر می خوریم که این استعدادها در او شکوفا شده ما او را دوست داریم و پرستش می کنیم اما ان به این معنی نیست که ما تمایل داشته باشیم با ان فرد رابطه جنسی برقرار کنیم .شاید حتی فکر رابطه با ان فرد ثالث حال مارا حتی بهم بزند .اما او فقط برای ما یک الگوی زیباست .
فقط کافیست نامزد یا دوست یا همسر خود را تفهیم کنیم که او را دوست داریم و این افراد ثالث فقط یک دوست معمولی هستند و حتی او را تشویق کنیم که با انها دوست شود و از انها بهره ببرد
و به نظر من خانمها یا اقایانی که به همسر یادوست خود در این زمینه شک می کنند انها خود اینگونه اند و به هر رابطه ای به چشم یک رابطه جنسی می نگرند .
با تشکر
کارت پستال

Anonymous said...

شبنم خيلي باحالي!

Anonymous said...

اگه حرفهاي شبنم خانم درست باشه بايد به استاد تبريك گفت
استاد كي به ما شيريني ميدي؟ پس بالاخره اون كسي رو كه واسه تو خوبه پيدا كردي. گفتم جديدا مشكوك شدي نگو عاشق شدي

Anonymous said...

شبنم خانوم یادشون رفت اسم خودشون و به این لیست اضافه کنن
من اصلاحش می کنم :
اي دختراي مشهدي اي بچه هاي محلشون اي مينو , ای شبنم ,اي جادوگر اي كارت پستال اي ناشناسها استاد از دست رفت

Ghazal said...

Arash jan kheyli ziba minevisi
shakhsiyate kheyli amighi dari va dar eyne hal bazi vaghta fahmidanet sakhte
harfe shabnam doroste?