Wednesday, January 13, 2010

مثل هر كس

با درود

مشكلي كه من اين روزهاي واقعا برخورد مي كنيم مسئله دوست دختر و پسرهايي هست كه پسره به عنوان مثال مي خواهد از تك تك جزئيات كارهاي دوست دخترش سر در بياورد يادم مي آيد دوستي مرا با دوست دخترش بيرون دعوت كرد در ميانه را دوست دختر دوستم خانمي را گوشه خيابان ديد و از وي كه دوست صميميش بود دعوت كرد كه با ما به جايي كه براي نوشيدن آبميوه معمولا من مي روم برويم در راه با وجوديكه من گوشه اي نشسته بودم و كاملا از ان خانم دور بودم ديديم ان خانم با روسري صورت خود را مي پوشاند و هر ماشيني كه رد مي شود وي صورت خود را بر مي گرداند من عقب ماشين نشسته بودم و عملا من مي ديدم وحشت از سر و روي دختره مي بارد دوستش از وي سوال كرد چيه مي ترسي باز اون ببينت من سكوت كرده بودم تا اينكه اون دختر شروع كرد به اينكه ديشب اومده دم خونه ما دست زده رو كاپوت ماشين ديده موتور گرمه شروع كرده به داد و فرياد كردن دم خونه ما كه كجا بودي

يه شب ديگه اومده شب من خونه دوستم بودم اينقدر واستاده تا صبح كه ببينه منو كي پياده مي كنه و كي منو مياره خونه و حدود دويست بار رو موبايلم زنگ مي زده منم مي ترسيدم جواب دم بگم كجاست تا نياد دم خونه دوستم آبروريزي كنه

به من مي گه اگه من تو رو با مردي ببينيم اونو مي كشم و بعد تو رو .من با چشاي متعجب كه روي كدوم كره خاكي هستم نگاه مي كردم ولي خوب ترجيحا چون طرف صحبت من نبودم سكوت كرده بودم

در بين صحبتها پي بردم خانم از همسر خود جدا شده اند و مدتي با اين اقا دوست هستند و اين اقا با وجود ايشون باز دوست دختر هم دارد و ايشان هم مطلع هستند اگر ببينند اين خانم آمار مكاني و صحبتهايي كه ايشان دارد نمي دهد عصباني مي شود و همه چيز را به هم مي ريزد و نه در محل كار خانم امنيت دارد نه در در و همسايه و هميشه آروم دم در خانه ما مي آيد و با ماشين مي گردد كه آيا ببيند من كجا هستم يا نيستم

مي گفت بالاي 40 بار در روز به من زنگ مي زند و جالب اين بود كه وي حتي زماني كه با دوستش داشت آبميوه مي خورد هر كس كه وارد آن محيط مي شد چشمانش را مي بست و مي گفت ببينيد چه شكليه به من بگوئيد

وي مي گفت ما با هم قطع رابطه كرديم و وي به من مي گويد فكر مي كني من تو رو راحت مي زارم روزتو خراب مي كنم و اگر هم عصباني بشه مي زنه شيشه ماشين منو مي شكنه

من واقعا در ان مكان چون كسي از من سوالي نكرد نتوانستم چيزي بگم اما واقعا براي من اين سوال است شما اگر چنين كيسي داريد چرا با شخصي كه چنين رفتاري دارد هنوز ارتباط داريد حدود 5 ماه از ان زمان مي گذرد اما من هميشه حيرون و متعجبم چرا و چطور اين اتفاقات امكان داره بيفته

ببينيد مشكل از شروع پروسه شناخت و تصميم گيري است مشكل از بررسي حل مشكل شروع مي شه

اين افراد در اوايل بسيار از زيبايي ما و دائم چاپلوسي مي كنند كه چون ما خوشگليم زيبا هستيم و فلان دوست دارم هر روز تو را ببينيم و ما خوب خيلي در اوايل خوشمان مي ايد و بعد انها مي خواهد همش دوروبر ما باشند و بعد ما حس مي كنيم واي يك نفر خدايا پيدا شد كه همش لحظه به لحظه ثانيه به ثانيه به خاطر خوبي و زيبايي من مي خواهد كنار من باشد و مرا كنترل كند و كسي هم دورم نباشد و صد افسوس تمام اين مسائل در اول رابطه و چك كردن ثانيه به ثانيه و نگرانيهاي طرف مقابل تمامش از ديد ما يك كار مثبت قلمداد مي شود و ما روي اوج آسمان هستيم اما عزيز من تو توي اوج نيستي تو روي موج هستي روي يك موج سر كش كه داري به طرف غرق شدن مي روي

اين افراد اي خل بازيها را زماني شما در آنها مي بيني كه حس ميكنند صد در صد اعتبار قبلي را از دست داده اند

و شما اعتباري كه قبلا به وي مي داديد در حال حاضر حس مي كنند ديگرنمي دهيد

اين سوال واقعا وجود دارد كي و چي به اين افراد چنين حقي را ميدهيد

اي كساني كه چنين فردي را در اطراف خود داريد با خودتان صادق باشيد و اين سوال رو جواب بدهيد واقعا دوست داريد اين رابطه تعقيب و گريز تمام شود يا هارت و هورت مي كنيد ؟

بيرون منزل ايستادن و درخواست عشق و علاقه كردن آيا يك روش منطقي تلقي نمي شود اين روشي است كه وي هميشه جلب توجه خانواده اش را كرده و مي كند

اين افراد مي خواهد شوهر باشند و عاشق باشند اما واقعا اون حركات تند و كنترل كردن كار يك عاشق و همسر است و آن هم از نوع فهميده و تحصيلكرده يا مدعي فهم و شعور فراموش نكنيد اي عاشقان دلخسته و يا اي معتادان هر شخص اين حق را دارد به سوال شما و بازجويي شما پاسخ ندهد اگر حس كند دوست ندارد جواب بدهد شما نمي توانيد به زور احترام بخريد شما نمي توانيد به كسي بگوئيد چه بايد بكنند و چطور رفتار كنند شما تنها با هم ميتوانيد در يك رفتار با هم كاملا آزاد توافق كنيد و ملاحظه كنيد اما دستور نمي توانيد بدهيد اين رفتار واقعا ظالمانه است كاريست همانند يك بچه 2 ساله اين مسئله هيچ زمان به كسي انگيزه نميدهد كه با چنين مردي زندگي كند و باشد

مي دانيد اين افراد وقتي با انها صحبت مي كنيد نقش يك قرباني عشقي را نيز بازي مي كنند و اصلا حاضر نيستند بگويند از كدام راه رفتند كه به اينجا رسيدند

اين افراد يك چيز جالب من تو درون شخصيتشان ديديم و اينكه كمي هم با ديگران مي لاسند و زمانيكه مي بينند كس ديگري دارند كمي شل مي شوند و ادعا دارند كه خيلي همه تمايل دارند با وي باشند

باز هم بايد تاكيد كنم اين افراد بچگي خوبي نداشتند و پدر و مادر سختگيري داشتند مشكل هم اينجاست اين افراد هميشه مي خواسته اند شماره يك باشند با اين افراد ازدواج نكنيد دوست دخترشان نباشيد اصلا امن نيستند اين فرد هر روز يك سريال بازي مي كنند و ستاره بي نظرش هم خودش است فراموش نكن خانم محترم اين بازي عشق نيست و اين شوخي نيست چيزي كه بايد جدي باشد و هست اين كه شما روزي بايد مادر باشيد و همسر اگر شخصي شما را امروز از زابطه و اعتماد به خويش

دلسرد كنه من به شما ايمان ميدهم فردا هم چنين كاري را ميكند اين پسر و مرد خارج از كنترل است اين افراد مانند آن موتور سواري هستند كه من توي باغ وحش وكيل آباد يك روز جمعه تنها رفتم و

مي ديدم توي يك دايره مي چرخد و بعضي وقتها دستانش را ول مي كرد و مردم كف مي زدند اما كار كار مسخره و و بي هدفي بود شما كمي كف مي زنيد ولي اگر سوار اين موتور بشويد به هيچ كجا نمي رسيد شما راهي چون به بيرون نداريد شما نقشه نداريد چطور مي خواهيد سوار موتور اين فرد بشويد و به آنطرف دنيا سفر كنيد انهم يك عمر تمام عروسي يك شبه زندگي يك عمر

دوست پسر اون فرد را واقعا كاري نمي شود با وي كرد وي دست بزن دارد وي مشكل دارد و وي خشم دارد وي خطرناك است اين فرد شما را از لحاظ رواني جسمي روحي لطمه مي زند هر چند وي هيولا نيست و جن هم نيست شايد خوشگل و خوش تيپ است

مشكل را واقعا خودشان مي دانند و اينكه علم دارند كه خوبي و هر چيز خوب را در رابطه از بين

مي برند و بدبختي را جايگزين مي كنند

وي با سر سختي ما را دنبال مي كند چون مي ترسد مضطرب هستند اين افراد پر از نكات زشت هستند يك گذشته بسيار تاريك دارند و كسي هم به انها نگفته كمك مي خواهي يا نه اينها گم شده اند اينها گيج و پريشانند روي هوا هستند درد دارند نه دردي كه شما با چشم ببينيد اين افراد با هيچ كس كه حتي لمسشان كند راحت نيستند اينها با كسي كه مي خواهد وي را بشناسد راحت نيستند ببيند اين افراد گناهي ندارند اما حق انتخاب رفتار خويش را دارند اين حق را دارند اما نمي كنند بهتر است اين فرد حتما شما را تنها بگذارد تا بتواند سلامتي رواني خودش را به دست بياورد

بدور اين افراد نرويد مواظب باشيد رابطه را پايان دهيد