Friday, March 12, 2010

مشكلات جدي و ملاك اجتماعي

ببينيد باز ازدواج باز اين معزل زندگي دو نفر در ازدواج و شناخت است  ما مانند خارج از كشور فرصت با هم بودن و خوابيدن نداريم پس بايد چه كار كنيم وقتي هم هول هستيم و هم مي خواهيم لا اقل تصميمي بگيريم كه بايد كمي دل ما را لا اقل با يك معياري راضي كنه بدم
و اين سوال چيه؟من نمي تونم و خانوادم اجازه نمي دهند با ديگران برم بخوابم بشينم بعدش تشخيص بدم اين آقا خوبه يا بده من چه كار كنم بفهمم ؟

ببينيد يك چيزي را اگر مي خواهيد واقعا متوجه بشويد بدانيد اگر مي خواهيد طرف را بدانيد بايد بدانيد كه:

چگونه  ببينيد طرف مقابل معزل و مشكلي جدي دارد يا نه ؟

چشم بسته از من قبول كنيد و دقت كنيد كه اول از همه

ببينيد طرف مقابل شما زخمي از گذشته دارد يا نه
كاملا دقيق شويد كسي كه از رابطه فاميلي زناشوي و رابطه قبلي زخم خورده بي ترديد شما رو در اين زخم شريك مي كنه ببينيد اين افراد مانند آدم اهني هستند يا ترميناتوري هستند  كه يك تراشه از قديم بروي شونه خود دارند و وي را كاملا در برابر شماهدايت مي كند اين آدمها اگر با فردي قبلا هم كلام بوده اند كه مثلا بد دل بوده بي ترديد بايد منتظر باشيد اشتياق، سوال ،شوخي شما را كاملا مطابق تراشه مغزيش برداشت كند و انرژي به فردي بدهد و از شمايي كه روبرويش هستيد بگيريد و بدهد به فردي كه در زندگي قبلي بهش لطمه زده و صد افسوس كه ملاك بدي براي ما اقراد گذشته و خوبي براي ما هيچ است
من اين مثال روئ مي زنم مي گم شما چيزي را بروي فركانسي خاص براي شنونده خاصي مي فرستيد اما وي چون بروي فركانس گذشته هنوز تنظيم هست صدا و موج ارسالي را بروي موج و فركانس ديگر دريافت مي كند و وقتي به وي مي گوئيد كه بابا من روي اين فركانس ارسال كردم و منظورم اين بود بي ترديد چون گيرنده آنها پيام ديگري مي دهد يعني عددهايي كه بايد جمع شود ضرب مي كند و شما هر چه بگوئيد هدف من جمع اعداد بوده اين افراد متوجه اصل داستان نمي شوند تازه اعدادي را نيز بايد از گوشه كنار مي آورند و جمع مي كنند و اعداد مي شود چيزي كه شما تصور نمي كنيد مثل خيلي افراد وقتي من اينجا مي نويسم مي گويند تو منظورت من بودم و من اگر براي اين افراد توضيح دهم ولو اينكه شما بوديد اگاهي بايد داشته باشيد بايد با اين مشكل چه كنيد
افرادي كه تراشه اي از قبل دارند اين يك نشانه بسيار روشن براي شماست كه شخص مشكل دارد

  • عادت و يا اعتياد مخرب دارد
بسيار دقت كنيد زياد مشروب مي خورد زياد سيگار مي كشد و يا زياد قرص مي خورد نگيد اينها مشكل نيست هست و جدي هم هست  چون كساني كه مخرب خود هستند حدي در ان نمي بينند و در از بين بردن ديگران هم كوتاهي نمي كنند

  • ثابت بودنش در مسائل اخلاقي
بسيار دقيق بايد بود ببينيد در مسائل اخلاقي و رفتاري چگونه طرحي دارد چيزهايي دارد كه بي اثر شود و ايا ببينيد چقدر دورغ مصلحتي حتي مي گه.ببينيد اشكالت و مشكلات فردي هميشه بدتر مي شه اگر طرف به فكر اصلاح نيفتد بهتر نمي شود در جريان باشيد

و اما مسئله ديگر چيست كه در ازدواج بايد دقيق بشيد

براي ما شايد مهم باشد كه توانايي و مهارتهاي طرف مقابلمان در جامعه و اجتماع در آينده چگونه است  من چطور چنين مردي را بفهمم و داشته باشم خوب چند معيار به نظر من اين  مسائل  طرح شده مهم مشترك بود است و اينكه من چطور بفهمم وي طرز زندگيش و شخصيتش چطوريه؟

  • ببينيد يك چيزي را قبول كنيد ما زماني كه طرف ديگرمان نامزد و يا دوست دخترمان و پسرمان نزديكمون هست بسيار سعي مي كنيم خوب باشيم  پس كمي از وي در جايي دور شويد و كاملا احساساتش را نسبت به خودمان در زماني كه ما در اطرف نيستيم نگاه كنيد ببينيد حس و احساسش چگونه است من پيشنهاد مي كنيم وي را به يك مهموني ببريد مخصوصا مهموني كه از جنس مخالف باشد و كمي از وي دور شويد با دقت نگاهش كنيد ببينيد كجا را نگاه مي كند و چگونه برخورد مي كند اگر تنها با شما بود كمي از وي در جايي كه ديگران هستند دور شويد جملات اراجيف بار را كنار بگذاريد هر حسي كه كه دفعه اول بهت دست داد همان است. نه افراد وقتي روبرويشان هستي بسيار نازنين هستند اما ببينيد وقتي تنها و شما نيستيد چگونه برخورد مي كنند
  • ببينيد سطح تحصيلاتش چقدر است ؟ اين خيلي مهمه بعدش ببينيد چقدر در كارش موفقه؟دقيق شويد ببينيد از ميان حرفهايش به خواسته ها و اهدافي كه خواسته رسيده يا نه؟  و كاملا اين ديدگاه را داشته باشيد اگر نرسيده علت شكست در درسش يا زندگي چه بوده است؟ باباش چي داره و چي مي ده رو كاملا كنار بگذاريد شما به شخصي نياز داريد كه ژنراتور باشد نه زالو باشد كه از پدر مادر تغذيه كند و شما هم منتفع شويد ببينيد اين ادمها چقدر همسر خوبي هستند من به شما قول مي دهم كه  مي بينيد تنها يك ادم پرتوقع و بي منطق هستند
  • به ارزشهاي زندگيش دقيق شويد

بسيار با زيركي از وي بپرسيد اگر چيزي را كه در گذشته خواست عوض كند چه است؟ و چگونه اين كار را مي كند ؟ جوابش بر مي گردد به ارزشهايي كه وي در زندگيش داره
از وي سوال كنيد آيا وي فردي است كه به معنويات اعتقاد دارد يا به دين؟
ببينيد قولهاي كه مي دهد كامل مي كند؟ببينيد وي متعهد بودن در رابطه با شما را نشان مي دهد ببينيد آدمي كه به شما مي گويد من هر كار مي خواهم مي كنم و يا مي گويد من هر كار دلم بخواد ولو تو دوست نداشته باشي مي كنم اين فرد مشكل ارزشي دارد يعني مي گويد من با تو هستم و مسائل اخلاقي فرهنگي و اجتماعي و اخلاقي را بايد قبول نمي كنم و من دوست ندارم در نظر بگيريم و تو هم حق نداري بگويي مراقب باش.

·        ببينيد خلق واقعيش چيست
خلق واقعي افراد زماني مشخص مي شود كه انها احساس بد دارند . وقتي انها كاملا احساس دلسردي و پايين دارند.كاملا دقيق شويد وقتي شما عصباني مي شوي ببين چگونه برخورد مي كند يا حتي وقتي شما بد اخلاقيد؟كاملا دقيق شويد ببينيد وي صبر دارد يا نه؟وي مي خواهد توي شكم شما بيايد؟ببيند سعي
مي كند شما را آرام كند يا با منطق شما را آروم كند؟بسيار زماني كه با هم اختلاف داريد و بحثهاي سگي و جدي مي كنيد دقيق شويد ببينيد چگونه و چه ظرافتي بحث مي كند يا شما را آروم ميكند برخورد وي خيلي مهمه كه بحث را به كجا منتهاي مي كند؟چگونه دعوا مي كند؟ و چگونه شما را آرام ميكند؟ ‌‌‌‌‌
*بعضي معتقدند ببينيد  شخصيت واقعي طرق وقتيه كه طرف وقتي عصبانيه  وچطور شخصيت خودش را نشان مي دهد نخير اين اشتباه است ادمها عصبانيتشان رفلكت بچگي و پدر يا مادرشان است.

ببينيد اينها چيزهاي هست كه تنها كنسروي به ما كمك مي كند تا طرف را يك محك بزنيم در قسمت اول در مورد  زرنگي و پي بردن به ايرادات و اينكه مثلا طرف آيا زخم خورده است؟ و حالا مي خواهد به جاي مداواي خودش شما را به جاي گذشته و فرد گذشته شلاق بزند؟  يا اينكه خوب روي خودش دارد كار مي كند
در قسمت دوم من سعي كردم به مسائل ارزشها و هنجاريهاي كه فرد توي زندگي اجتماعي براي شما دارد صحبت كنم سعي مي كنم باز هم در اين مسئله بنويسم منتها كمي سخته چون من مني هستم كه زندگي را در خارج از ايران با فرهنگ ديگر تجربه و تمرين كردم و اين روزها بعضي وقتها حيرون و نا توان از معيارهاي طرفهاي مقابل براي هم مي شوم
مرسي