Wednesday, June 30, 2010

افراد بد دهن و خجالتي

ما در خيلي شرايط و مراحل در بعضي وقتها مي رسيم به افرادي كه بد دهن هستند و توهين ميكنند
و اين افراد متاسفانه افرادي هستند كه خوب چون خودشون را مثلا عقل كل ميدونند و عاقل امكان داره شما يا ديگري رو رواني يا عقده اي فرض كنه در اين مواقع واقعا شما با چنين فردي اگر بخواهيد عاقلانه بحث كنيد بايد چكار كرد چون با اين فرد با توهين نمي شه حرف زد از ولي از وي بايد پرسيد عاقل كيه؟ و اگر روزي كه شخصي كس ديگر رو رواني و عقده اي خطاب ميكنه ايشون اصلا چيزي از عقل سالم و انسان سالم نميدونه كه بعدا بتونه درمورد ما قضاوت كنه چون نميدونه كه ما داراي يك نظام باورهايي هستيم و بر اساس آن زندگي ميكنيم كه مي شود از نظر ديگران درست يا غلط باشه و حتي ميتونه عواقب مثبت و منفي داشته باشه ولي هيچكس نميتونه به شما بگه تو عقل نداري و رواني هستي و حتي خائن هستي
اگر اين شخص جلوي من باشه و به من مشابه اين كلمات رو بگه از وي سوال ميكنم به نظر شما كه يك آدم عاقل و فهميده هستي چطوري به اين نتيجه رسيدي كه كسي به نوعي رواني و ديوانه هستش اگر چنين آدمي شما ديديد اصلا ناراحت نشويد چون نشانگر اينه كه وي يك آدم سطحي بين كه نه  ازعقل ميفهمه نه علم ميدونه نه واقعيت رو ميشناسه و واقعا چرا من و شما بايد اهميت بدهيم به عقيده چنين آدمي و چرا من بارها نوشتم چرا اصلا بايد جواب داد مسخره تر اينه كه عده اي مطابق اين نظرات با من تماس ميگيرند و توضيح هم ميخواهند اين جالبترين بخش است
من هميشه به چنين افرادي مي گم حق با شماست و من بي عقل هستم خائن عقده اي وبيسواد و ديگران براي من چنين كلماتي نيزمي نويسند و من علمش رو حتي ندارم چيزي بفهمم
ببينيد در برابر اين قبيل اصلا خودتان را كنترل هم نبايد بكنيد و حتي  واسه چنين فردي انرژي بزاريد چون شما با كسي طرف هستيد كه حرف مفت و بي ربط ميزنه و من هيچوقت از يك مشت افراد تحصيلكرده توقع نداشتم به موضوعها اينچنين كه هست نگاه كنند و آنها يا اين قبيل بليط ها را بخرند و مانند آنها بي ربط بگويند
ببينيد شما بيائيد به من بگوئيد عقيده من اينه بايد زن را روزي دوبار زد تا تربيت بشه اگر بگه من اين عقيده را دارم  من چيزي اصلا ندارم بگم  و حتي من كاري ندارم كه داره حقه بازي ميكنه يا هر كار ديگه ولي اگر كسي اومد و گفت بر اساس مطالعات علمي ثابت شده كه زن و بچه را روزي دوبار بايد زد تا تربيت بشوند من در اينجا هست كه جلوش مي استم چون من ميتونم بگم چنين مطالعه اي نشده و چنين نتيجه اي اصلا علم نگرفته و اين در چارچوب علمي غلط ولي در چهارچوب عقيدتي فرد ميتونه درست باشه شما تشريف بياريد بگيد زمين مربع هست به نظر من ويا بگيد فلاني رواني يا بگيد چرند ميگوئيد اما اگر اومد گفت مطالعات علمي و مطالعات علمي ما رو به اينجا رسونده كه فلاني چنين و چنان و بي عقله و من در اونجا كه حرف علمي و پايه و اساس باشه بحث دارم و ميگم غلطه و بگيد باور من اينه و كلا  چنين  عمل ميكنم و تو چنين و چنان هستي من ميگم باشه دليل من هم از قسمت نظر خواهي ها مشخصه پس  بهترين كار با اين آدمها  اين است كه  اين آدمها رو بيائيد به ريشه مسئله نگاه كنيد اين افراد چرا چنين فكر ميكنند و دنبال بهانه ميگردند چيزي پيدا كنند به حساب  خودشان وبا اين كلمه ها شما را اذيت كنند و توهين كنند يا شما رو كوچيك كند يا از طريق كوچك كردن شما خودشو بزرگ كنه اين زماني است كه ما قرار نيست به عنوان يك آدم عاقل وارد بازي اون بشويم  دقيقاكاري كه من توي زندگيم ميكنم
هيچ اجباري نيست و بايدي نيز نيست  كه جواب و واكنش نشان بدهم ببينيد من يك آدمي هستم براي خودم تنها و تنها در زندگي خودم  20 تا بايد دارم نه بيشتر آدمها اين دوره زمونه حدود 700 بايد دارند براي همين اطرافيان من چه كساني كه به من خيلي نزديك هستند يا دور بعضي وقتها ناراحت مي شوند من وقتي كسي با من توهين آميز برخورد ميكنه و تشخيص ميدهم و حتي كسي توي خانواده كارش آزار دهنده هست ابدا براي من بايد نيست كه اين فرد رو باهش تماس داشته باشم بلكه من بايد دارم كه وي بفهمه كه من تحمل نميكنم و حتي شايد كساني كه توي محيط زندگي من آمده اند ديدند من هيچ كس  حتي نزديكترين دوستم رو بدون هماهنگي ملاقات نميكنم
من خودم رو درگير هيچ بايدي نميكنم و بيشتر وقتها طوري صحبت ميكنم كه حتي وي تصميم بگيره بايد با من قطع رابطه كنه چون خوب من بايد بعضي مواقع و خيلي از اوقات هم روش من به شكل يك حمله هست كه بي ترديد بايد مانند يك جراحي كه بايد با ظرافت اصول كار و حمله رو رعايت كرد براي كالبد شكافي يا حتي حمله براي برخورد مناسب  يعني مانند يك جراح بايد  توي اتاق عمل با هر كاردي نمي شه عمل كرد مثلا داد زد كه طرف بترسه براي عمل جراحي  بايد كارد مناسب و كارد جراحي داشت توي اين دنيا آدمهايي هستند كه فراوان خودشونو از ما برتر ميدانند و ما رو ديوانه و رواني  فرض ميكنند خوب بزاريد فرض كنند بيمارند و گرفتار و مقايسه آنها چه اهميتي داره ولي من وقتي كسي نظر و حرف چرند ميزنه بهترين شكل عملي من خاموشي و
 بي اعتناي است خوب بعضي وقتها ميتونه حتي دفاع و حتي حمله باشه اما تو بايد دكتر جراح هنرمندي باشي كه چطور عمل كني
شما مي گوئيد من عقل ندارم وفا ندارم عاقل نيستم و شعور ندارم  بيسوادم اصلا مهم نيست بنويسيد من امضا كنم به شما بدهم تا ابد دستتون باشه
البته اينگونه آدمها تحقيق كنيد با همه همينطور صحبت ميكنند و رفتار ميكنند اين افراد به حقوق و حد همه ميتازند نه تنها من يا ديگري اين افراد گستاخ متجاوز و خشمگين هستند و با همگان همينطور هستند.
ولي به من بگيد من عقيده دارم خورشيد يك لامپه كه مشتي آدم روشن كردن من ابدا مشكلي ندارم اما بگيد علم و قوانين ثابت كرده كه خورشيد با برق كار ميكنه خوب من اينجا مخالفت ميكنم

و اما مسئله ديگر كه ما خيلي ميبينم چرا بعضيها خجالتي هستند و مي ترسند حرف بزنند و مظلوم هستند
اين مسئله بايد بدانيد كه اين آسيب از 14 ماهگي تا 36 ماهگي كه زمان راه افتادن بچه هست و مفهوم شرم و خجالت با چيزهايي كه من خوندم و شنيدم طبق نوشته هاي من اين است كه فردي كه حس ميكند بده و عيب و ايرادي دارد دچار اين احساس هست چون ما تا سن يازده ماهگي همه چيزو ميبينيم اما دست نميتونيم بزنيم وقتي
 را ه مي افتيم هوس ميكنيم كه با كنجكاوي همه چيز رو لمس كنيم و زمانيكه ما به طفل شروع ميكنيم به گفتن نرو نگو و نكن ريشه اين خجالت و حس رو ميكاريم و اين حس بد باعث ميشه شخص احساس شرم و خجالت بكنه مخصوصا تا 36 ماهگي به حرف هم كم كم مياد كه ما ميگيم نگو يا بگو همش و وقتي اين بچه بخاطر نياز و احتياج حتي ادرارش تنبيه ميكنند بيشتر به اين نتيجه ميرسه كه خواسته و نا خواسته همه چيش بده و همش به خودش ميگه من ايراد دارم من دوست داشتني نيستم و من همش خراب كاري ميكنم و اين مسائل واقعا نهادينه ميشه در وجود ما تا ابد
بخاطر اين حال تمام عمر ما مانند فردي هستيم كه رانندگي ميكنيم اما به علت اضطراب پامون روي ترمز هستش و نيم ترمزي هميشه داريم و اين ترمز رواني ما هميشه اضطراب و نگراني هست و مانع سرعت مناسب در راه زندگي ما در برخوردها مي شود و در نتيجه ايشون حقش رو نميگره حرفش رو نميزنه و براي اعاده حق هم سوال نميكنه و نظرش رو هم نميگه چون حس ميكنه حرف بزنه ديگران وي را خاموش يا به وي ميخندند و حتي تحقير مي شود و چون باور شخص اينه كه حرفهايش جالب نيست و كسي هم طرز صحبت اون رو دوست نداره ترجيح ميده خاموش كنه و به همين حس بد و ضررش بسنده كنه تا آسيب روحي بيشتري نخوره
بعضي وقتها اين افراد ميگويند من اينگونه بودم رفتم دانشگاه سر كار پررو شدم و حقمو گرفتم اما در واقع اگر ببينيد در رويه و ظاهر اينطور شديد و باز در بعضي جاها تو مغازه و اينگونه جاها هميشه سكوت يا سخني
 نمي گوئيد و اين حس خودش را نمايان ميكند و در درون ما طوفان و غوغاست  مخصوصا جلوي افرادي كه ما رو ميشناسند
منو ببخشيد نيمي از مردم شريف ايران عزيز بيشتر اين مشكل را دارند و اين مشكل اينه كسي ميخواهد حقشونو بگيره اول مقاومت ميكنند بعدش كه نتوانند كاري بكنند در پشت سر شروع ميكنند به غيبت كردن و توهين كردند و شايعه سازي و نفرين ميگذره ولي در جلو چاپلوسي و شايد متاسفانه بعنوان مشكل فرهنگي در يك ملت ميتوان ديد فردي گردن كلفتي كه بسيار خوب داد ميزد مي گفت من ماشيني بهم زد من اومدم پائين داد زدم حيوون ديدم يك چوب يا قفل فرمون در آورد من فرار كردم اين فرد حتي شماره ماشين و فرد رو  بر نداشته ولي اگر جلوي اين انسان مانند يك جنتلمن بودي بايد نشون تان ميدادم چه ميگفت وچه مينويسد شايد اين علتي مي شود فردي روزي زير پنجره اتاق من چند وقت پيش دوست دخترش را كه جواب پس داد چنان با مشت به چشم اين دختر زد كه من خودم را از تراس به پائين پرت كردم و شايد اگر آن شخص فرار نميكرد من يادش ميدادم كه مرد بايد ياد بگيرد دستش روي مرد دراز شود اما برايم جالب بود من اگر واقعا چنين فردي بودم كس و كسان جرات داشتند به من توهين كنند و بي حرمتي كنند نمي دانم
ريشه توي خانه و محيط اجتماعي است و چون فرد با احساس گناه و حقارت و همه بدي خودش رو بي حس بشه و فداكار بشه و بي صدا بشه و همن چرندياتي كه توي فرهنگ ما بهش صفات خوب تازه اطلاق ميكنند كه خودش بيماريزاست اما شايد اين صفات جلوي دعوا رو ميگيره اما ظاهر آروم است ولي درون غوغاست
فراموش نكنيد كه بايد تنها توي زندگي ما يك چيز  واقعا درست باشه و آن يك مسئله اخلاقي است نه هر چرندي 

11 comments:

فرزاد said...

www.4shared.com/file/83059098/d90670dc/Dani_Dobare_Del_Havaye_Ba_To_Budan_Karde__WwWk
OchOlOOrg_.html?s=1

بزار برند توي سايتش دانلود كنند استاد محترم مبادا كسي محتوي اهنگ را نداند
لطفا تمام نوشته هاي بالا رو كپي و پيست كنيد تا شما هم به متن اهنگ پي ببريدو دانلود كنيد
شبنم جان بفرمائيد مدرك معتبر

Anonymous said...

من با شما شرطي مي زارم هر زمان دوست داريد دوست گرامي و نويسنده اين مطالب را تيكه پاره و ناراحت ببيند اين آهنگ را حتي براش زمزمه كنيد
ديشب بهش زنگ زدم متاسفانه نمي دونم چرا اينقدر ناراحت بود بهش گفتم چطورته باز مثل هميشه گفت هيچي
ولي صداش مثل آدمي بود كه گريه كرده و صداي اين آقاي دلفان هم مي اومد
من ميدونم تو ناراحت بودي خيلي زياد استاد

شبنم said...

من نميدونم چي بگم
تولدت نزديكه
خيلي تو مغرور هستي

Anonymous said...

وف پهلون بوكسور
ديروز دو تا از دانشجوهاي داشگاه دم در دانشگاه جلوي استاد محترم مي پيچند و وقتي ايشان پائئين مي ايد مي خواهند دست به يقه شوند و يكي از اينها مي خواهد استاد را ادب كند كه چشمتان روز بد نبيند راكي 3 بود ايشون بقدري خونسرد و اروم بدون هيچ توهين و اتفاقي هر سه نفر رو ادب كرد و انگار كه اتفاقي نيوفتاده سوار اماشينش شد رفت
رد چاقوش زياد عميق نيست استاد به كلانتري بكشه اونها بودن به شما چاقو زدند نگران نباشيد
ديوانتم خشونت

Anonymous said...

ostade aziz mesle hamishh khili khub bod shoma har vaght ke inja hastid tedade postaton ham bishtar mishe ham jaletar vaghean in halo havaih eshghe ke adamo be harkat va midarh va enerjh mosbat midh paiandh bashid

Anonymous said...

یه پیشنهاد
شبنم خانوم گویا اقا فرزاد خیلی بهت علاقه داره
حالا که ارش محلت نداد بیا با همین اقا فرزاد خودمون رفیق شو فکر کنم غزل خانوم هم بدش نیاد
خرجهاتم واسه فرزاد جان بکن شاید این بابا قدرتو بدونه

Anonymous said...

من فكر نكنم قهرمان جديد بعلت چاقويي كه خورده نتونه تا مدتي بنويسه
وضعش جالب نيست
اما من باهش صحبت كردم حالش خوب بودش نگران نشويد

Anonymous said...

migam in ostademoon ba in pooste koloftesh chaghoo az tanesh rad ham mishe????
kamtar chakhan konin babaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

از پوست كلفت حسابي رد كه شده
ولي نه آخ گفت نه ناليده
شبنم خانم نمي بينيد ناپديد شده رفته ايشون رو شفا بده ايشون هم نه جواب ميده نه در خونه رو باز ميكنه

Anonymous said...

ميشه يك نفر كه كمي معتبر هست از شرايط ايشون خبر بده و بگه ايشون حالش چطوره اينكه برخورد شده ترديدي نيست ولي حال ايشون چطوره كسي ديگه نه تكذيب ميكنه نه كسي حرفي ميزنه كسي از ايشون شماره اي داره يا ايميلي بهش ايمل يا تماس بگيريم

Anonymous said...

salam .mishe dar morede eshghaye khiabuni va hamintor mozahemat haye khiabani baraye khanum ha benevisid ke behtarin aksol amale yek khanum chi mitune bashe?
mamnun