Thursday, May 27, 2010

تا اطلاع ثانوي

سلام

گرفتاري و درگيري كاري درسي همش منو مشغول كرده معذرت از همه كه محبتشون شامل حال من شده

ببينيد ما بايد بعضي وقتها كمي سياس باشيم و ببينيم كه افرادي كه دو رو بر ما هستيند و حتي توي رابطه با ما مي آيند و مي روند اگر كمي با واقعيت به انها نگاه كنيم تا آنچه كه هستند قبول كنيم بدانيم بايد اينطور رفتار مي كردند و غير اين اگر مي كردند بايد سوال ميكرديد چرا اينطور شد

ما بعضي وقتها بايد بدانيم كه افراد ي هستند كه اول عمل ميكنند بعد فكر ميكنند بارها شده كه مثلا ازمسيري ميريم بعد ميگيم كجا مي خواستم برم؟؟ بعضي آدمها تو برخوردشون هم همينطور هستند با ما داد مي زنند فرياد ميزنند و عكس العمل نشون ميدهند بعدش مي آيند فكر ميكنند چند درصد كارشان درست بود بعدش

مي زنند پاي ما رو مي شكنند و از ما توقع دارند بگويند معذرت و تمام حالا برايمان بدو.
به كرات توي زندگيم ديديم آدمهايي كه حسهاي روحي،جنسي ، و كاري رو در ما اگر ما واقعا هوشيار نباشيم براي ابد در ما مي كشند و از بين ميبرند.
بعضيها باور كنيد اصلا كلا زن خراب كن و مرد خراب كن هستند شما بهترين زن و مردو به اينها بدهيد اينها ببينيد بعد از مدتي چطور از بين مي برند و خرابش ميكنند چه از لحاظ حيثيتي و شخصيتي مهم نيست شما كرد هستيد ترك هستيد در آمريكا درس خونديد در ايران رشد كرديد يا اونجا و چون اينها مواظب مغزشون هم نيستند براي همين هميشه بازي در مي آوردند در صورتيكه ما روزيكه مواظب مغزمون و شرايط موجود باشيم دگر چيزي در حدود يك يا دو درصد بازي مغزي داريم نه زيادتر .
شما بعضي وقتها بايد بدانيد كه با افرادي رودرو هستيد كه اين افراد كلا مسئله خود تباهي دارند و شما به راحتي مي توانيد تو رابطه با خودتان و انها اين خود خرابي و ديگر خرابي را ببينيد علتش هم معماي نيست كه در شما باشه و بعضي هستند كه اصلا خودشون دنبال خرابكاري مي گردند يا اگه نشد خودشون مي زنند همه چيزو خراب و منهدم ميكنند بي ترديد ديديد من هم بسيار ديديم چون در كودكي اين افراد از طرف افرادي كه دوستشون داشتند و بهشون وابسته بودند بعضي وقتها چون آزار مي ديدند واذيتشون مي كردند زمانيكه انهم وقتي تشنه عشق و محبت طرف بودند مثلا مادري كه عصبانيه بچه داره گريه مي كنه و به طرف مادرش
مي آيد و مادرش ميزنش يا اصلا كلا فردي كه به علت وابستگي در كودكي آزار مي ديده اونهم از فردي كه بهش علاقه داشته اين افراد مي آيند و زمانيكه عشق بوجود مي آيد از رابطه بيرون مي آيند چرا؟ من ديديم چون بعلت همان عوارض و مسائل جانبي كه دوست داشتن براشون داره.
به مرحله به رابطه عشقي ميرسه مي زنند تمام ماجرا را بهم ميزنند و از آن بيرون مي آيند
و باور بفرمائيد من به شما به اين افرادي كه شما مي دانيد اگر يكي را همانند خودشان خلق كنم و پهلوي آنها بزارم بعد از چند ماه يا بهتر بگويم 2 تا 3 ماه همه چيزو بهم ميريزند و شما بايد شاهد داستانهاي باشيد كه نه وقتي مي گويند واقعي است نه خواهد بود يعني اينها ابدا اگر براي انها حتي نسخه سازي هم بكني با مشكل بر مي خورند
بعضيها هم دوست دارند دنياي مجردي داشته باشند كه حال كنند من معتقدم كه دنياي مجردي دنياي جالبي نيست چون اگر كمي به يك اصولي مقيد باشي كه من كم ديديم از يك زندگي جنسي سالم و منظم به دور هستند
يعني مشكلات خاص خودشو داره وقتي دوست داري در اين دنيا باشي پس از خيلي چيزهايي كه دوست داري محرومي مثل اينكه دوست دارند شنا كنند ولي خوب وقتي شنا ميكنند ديگر كتاب نميتوانيد بخونيد
بعضيها هم ميبينيد همسر دارند و مي خواهند مجردي حال كنند وقتي از اين افراد سوال ميكنم چرا مي گويند نميدانيم ولي ميدونم مي خواهم مجرد باشم من هميشه ميگم چي مزخرفي ميگيد مگه مي شه آدمي پشت فرمون باشه بعد بگه اي دلم مي خواد يك چرتي بزنم يا مثلا بخوابم يا پاهامو دراز كنم چون مي خوام جواني كنم .
نه نمي شه
بعدش چرا فكر ميكنيد كه اگر اداي جونها رو دي بيارم يا كاش جوان باشم خوبه؟ نه عزيز جووني پر از اشتباه هستش و من هيچ جا نخوندم كه يك انسان جوان از اينكه جوانه خيلي خوشحال باشه و پيره بي نهايت ناراحته چون پيره
بنابراين تا جوانيد جواني بكنيد وقتي هم زير با رمسئوليت هستيد بايد مانند ميزباني باشيد كه نمي توني مهمونا رو بيرون كني و بگيد من مي خوام از زير بار اين مهموني در برم
ما همه كارها رو با هم نمي تونيم انجام بديم مشكل اين آقايون و خانمها اينه ما مثلا دوست داريم مهمون دعوت كنيم بعد بريم بيرون نه وقتي ازدواج كردي بايد بي ترديد كمي شكل مسئوليتت و زندگيت فرق كنه توي استخر نمي توني با لباس بري بعدش كتابم بتوني بخوني
استادي مي خواست ازدواج كنه بعد زندگي مجردي سفر و همه آزاديهاي دنيا رو از از همسرش رو كاغذ بگيره منهم هميشه مي گفتم بيا خودت خلقش كن اين موجودنازنينو. چون آدم همه چيزو با هم نمي تونه داشته باشه
در جايي كه من زندگي ميكنم دوستي يك شب به من زنگ زد كه آره فلاني رو يادته دوست دخترم گفتم آره يادمه گفت بهت بگم باور نميكني گفتم چي گفت برگشته من مي دونستم اين خانم از دوست من جدا شده بود و با يك آقايي خيلي بزرگتر دوست شده بود و به ماشين و موقعيتي هم خودش رسيده بود
با اون آقا توي جايي كه مرغ سرخ كرده داره قرار گذاشتم واگر شد اين با اون خانم هم صحبتي داشته باشم دوستم اينطور مطرح كرد كه بله حالا اين خانم ميگه من از اون آقا پيره و بدم مي ايد و ميخوام با تو باشم حالا از من مي خواست بگم چه كار بكنه و بگه حتي اون خانم به اون اقا چي بايد بگه ؟؟!!!!!
من تنها سوالي كه ميكنم اينه كه آيا گذشته اوني كه توي اين مدت چه روابطي داشته و چه كار ميكرده مهمه؟
و سوال كردم كه واقعا آيا چرا آخرين بار از هم جدا شدين؟و آيا مثل تمام مرداو و دختران ايراني ميگيد حالا با هم باشيم وقتي موقعيت خوبي پيدا شد مي ريم پي كارمون ولي واقعا چند شب پيش سرمو گرفتم وقتي شنيدم يك مشاور عزيز در ايران همين توصيه تو نم بزار تا موقعيت بهترو توصيه چنين رفتاري رو كرده توي يك رابطه بدون در نظر گرفتن شرايط اون طرف كه با كي هست و چه كار ميكنه اين مشاور توانمند ايراني روانشناسي كه بي ترديد از من بيشتر ميداند
اما ما حتي معني نميدهد كه خودمونو در اختيار كسي قرار دهيم بخاطر خودم خانوادم و شرايط و كار.
دوستم مي گفت اين دختر گفته توي تمام اين مدت فقط هم رابطه انها رابطه بيرون رفتن و صحبت بوده!! بله منهم باور كردم دو سال ايشون فقط بيرون رفتن
من به دوستم گفتم به ادمي كه بعلت نياز مالي با ديگري رابطه برقرار ميكنه و از نوع عجيب رابطه كه كاري نداشتن خوب اون ادمي اينقدر نجيب كه اختيارات و مال رو از ايشون گرفت چي؟
ببينيد خلاصه بايد در اين موارد شما من همه بدانيم كه ما بايد حتما توجه كنيم فردي كه توي زندگي ما مي ايد در رابطه قديم خود چرا رفته
اگر خانم و اقايي كه من نبودم رفته و يك روابط نا جور و نامربوط داشته اينجا ديگر مسئله بودن و نبودن من مسئله اصلا رابطه نيست مسئله شخصيتي و ويژگيهاي رواني فرد است كه مسئله است اون شخص نباشه اون چيزي كه توي رابطه من مياره همون مسائله و مشكلاته اصلا حرف نزنيد با كي رابطه داشت به من بگيد با كي و چطور رابطه داشت من بگم مشكلات شما چيه اصلا مسئله رابطه نيست چون من ميتونم برم هر جايي غذا بخورم اين مهم نيست مورد برخورد اون معده و شكمه و چيزي هست كه خورده شده همس نگيد اون ميتونسته با هر كسي رابطه داشته باشه قبل از من براي من خودم ديديم كه خطا هست ندوني با كي و چه كسي رابطه داشته آدمهاي قبلي و نوع رابطه چي بوده
نگيد ما چند سال رابطه داشتم با كسي بعدش اومد فلان كرد و رفت با كس ديگر ولي توي تمام اين مدت مشكلي نداشتيم خوب من نمي دونم دوست من چرا مسائل رو اينقدر ساده مي پنداره كه بعضي وقتها ميبينيم افراد تصميماتي كه براي انتخاب نوع جوجه اي كه انتخاب كرديم مي گيريم نه يك رابطه اينقدرها ساده و احمقانه نيست و تصميمش به اين راحتي نيست
من اصلا دوست ندارم دوستان فكر كنند رابطه ها خيلي پيچده است به خود افراد مربوطه خوب شما زماني بعد از سالها به مشكل ميخوريد كه با من ژاپني حرف بزنيد اما خوب حتي اگر با من سالها فارسي صحبت كردي من مشكلي ندارم خوب وقتي تو با زبان ديگري صحبت كني من نمي فهمم اون زمانه كه همو نمي فهميم به دوستم گفتم اصلا تو رابطه اونها داخل نشو تا تموم بشه چون درست و غلطي هر تصميم كمي به عقايد و و تصورات هم دارد.
چون سادگي و صفا خوبه ولي مراقب باشيد نشكنيد چون اگر بشكنيد راحت شايد ترميم نشويد بعد از هر رابطه شكستني به خودتان فرصت بدهيد

19 comments:

شبنم said...

سلام ارش خوندمش مرسي
هم دوستتو مي شناسم و هم اون خانم رو هم ديديم چي گفتي و شنيدم گه بسيار جالب بودش
مطلب قشنگي بود و حيف شد كه سوال جوابهايت و كل ماجرا را ننوشتي
به همه همه نگفتي تا اطلاع ثانوي عاشقي تعطيله براي خودت
استاد عزيز اينروزها همهيشه يه همه مي گه تا اطلاع ثانوي عاشقي تعطيل ديگه
مرسي ممنون

Anonymous said...

mamnoon
aghyee doctor in dost man hamsh az shuma sohbat mikoneh toree nistesh shuma yek bar ishono bebineed?
key tashrif miyared be iran shuma ba hamin khanum shabnam khanum yek shab dar khedamteton bashin
chun khnidim shuma ta yek 20 roozeh digeh miyaeed
drosteh

Anonymous said...

ta ettelae sanavi asheghi tatile ostad?
mage mishe?eshghi ke adam bana be maslehat va sharayetesh bezaratesh kenar dige dar morede shoma chi bayad goft?
dorost mese on khanumi ke gofti vase pool rafte hala bargashte che farghi beinetune hala on vase pool raft shoma vase chi rafti?

Anonymous said...

سلام . ممنون آرش جان خیلی مطلب خوبی نوشتی بخصوص اون قسمت که مربوط به احساس مسئولیت بعد ازدواجه.کاملا واضحه که کسانیکه بعد ازدواج باز هم بدنبال زندگی مجردی هستند هنوز به بلوغ فکری نرسیدند و درک درستی از زندگی مشترک ندارند. اما در مورد برهم زدن یکباره ی یک عشق که به مشکلات روحی دوران کودکی اشاره کردی به نظر من دلیلش فقط این نمیتونه باشه. خیلی ها رو دیدیم که هیچوقت باهاشون اینطور رفتاری نشده چه بسا بسیار هم نازپرورده هستند اما به دلایل واهی وقتی در اوج یک رابطه ی عاشقانه هستند رابطه رو برهم میزنند اون هم به بهانه های بی اساسی مثل اینکه عزیزم ما به درد هم نمیخوریم )اون هم با یک ژست عاشقانه) یا میخوام درسمو ادامه بدم یا باید مامانم برام انتخاب کنه ٍدر صورتیکه تمام این مشکلات قطعا در شروع رابطه هم بوده که بنظر من این افراد فقط به قصد سوء استفاده جلو میان و بعد با رسیدن به یک کیس بهتر بهانه گیری میکنند و یاد مشکلاتشون میفتند. جدا از اینها از نظر من اگرکسی رابطه راقطع کرد باید بدونیم دلیلش چیه و اگربهانه های واهی بود دیگه نباید دوباره رابطه با چنین شخصی از سر گرفته شه. من همیشه با خودم اینو میگم که اگر مردی بی دلیل به من پشت کرد دیگه هیچوقت تو زندگیم جایی برای اون ندارم
موفق باشید

جادو

Anonymous said...

salam
man vaghti in neveshteha ro mikhonam fekr mikonam in eshghi ke ostad mige aslan baraie khode ostad anghadar moghadas nabodh eshgh base iani hala ma dige khaste shodim ya be an chizi ke mikhastim naresidim hala ham mirim be nazare man ke khode ostad bedone dalil darh mirh ke ik roz ano mikoshe mirh toih koche baghal khonha ro az ro pash tamiz mikone ma didim ostad ik roz goft an raft raft ke raft ik roz goft an mord mord ke mord....vali an khanom anghadar ba shakhsiat bod ke hich vagh javabe in sohbatha ro nadad inja..chon az ghadim goftan ik ro kagel nemishe kard in harfa harfe iki to bachegi azar didh hala az eshgh farar mikone ma ensanim farda baiad javabgo bashim farda ma toie ik vajab khak mikhabim...ei ensanhaie ba maram va agah ostad shoma ke migin eshgheton dad dadi ast chera inja hich vaght naiomad dad bidad kone..manam migam ta etelaa sanavi chon baiad bas kard........mardom aghl daran ma khudemon ro mibarim zire soal...

Anonymous said...

salam
arash yadete vaghti nagahani gozashti rafti baraih edame tahsil bad post gozashti raft ke raft mord ke mord arsh ma ke to ro khub mishnasim ke che jori hasti hamish to sai mikoni ghiafh hagh be janeb begiri tazh in ke ensan biad darmorede eshghesh intori sohbat kone khudesh jaih soal ast chon ik ensane karim tazh agar ham masalei bashe eib poshi mikone man khudam ashegham raftarh to na shabih eshgh bod na hata dost dashtan...sadh

Anonymous said...

درسته استاد وقتی یاد ادامه تحصیل افتاد یکدفعه گفت عشق بسه ٍرفت که رفت مرد که مرد.خانم جادو استاد اونجا که از اون شخصیتهای روان پریش از دوران کودکی صحبت کرده قطعا به خودش اشاره داشته

Anonymous said...

زیباترین تصویری که در زندگانیم دیدم،نگاه عاشقانه و معصومانه توبود ...
زیباترین سخنی که شنیدم، سکوت دوست داشتنی تو بود...
زیباترین احساساتم، گفتن دوست داشتن تو بود ...
زیباترین انتظار زندگیم، حسرت دیدار تو بود ...
زیباترین لحظه زندگیم، لحظه با تو بودن بود ...
زیباترین هدیه عمرم، محبت تو بود ...
زیباترین تنهاییم، گریه برای تو بود ...
زیباترین اعترافم . . . .
عشق تو بود . .

شبنم said...

سلام
اصلا دوست ندارم خودمو قاطي ماجراهاي و نظرات بكنم اما خدايش بسيار دوستي كه نوشته آرش كسير رو كه دوست داشته ازش بد ميگه اوج بي انصافيه چون من ديديم آرش جز يك مسئله كه از اون فرد ابدا هيچ وقت بد نميگه و وقتي ميگم بهش دوست نداري فحشش بدي آروم بشي ميگه مثل فحش دادن به خودمه اون انتخاب من بوده و با من خوب بوده و جز اون بدي كه به من نشون داد بدي نكرده
شما مدعي نشيد آرش رو مي شناسيد چون قدري كه من بهش نزديكم و باهش هستم سالها كسي نميشناسش چرا نمي آوريد كسي رو كه دوستش داشته با آرش و من روز تولدش رودرو كنيد ما اون روز همه هستيم همه ايرانيم و مهموني داريم در بروي همه بازه بيائيد شما كه فحش مي دي شما كه مدعي هستي اون از كسي كه عاشقشه بد ميگه ميزبان منم و من حق داريم اون خانم و هر كسي رو دعوت كنم
بيائيد منصف باشيد اگر ارش عاشق بوده هنزم عاشقه واسه همين ميگه تا اطلاع ثانوي.

Anonymous said...

تا اطلاع ثانوی عاشقی تعطیله دیگه
میونه این همه فریب
تو این همه حیله دیگه
تا اطلاع ثانوی عاشقی تعطیله دیگه...
تا اطلاع ثانوی نه حرف دارم نه هنجره
عشقمو زندون میکنم پشت هزارتا پنجره
نگاهمو پس میگیرم جلوش یه دیوار میزنم
جمله دوست دارم رو کنج دلم دار میزنم
تا اطلاع ثانوی عاشقی تعطیله دیگه...
میونه این همه فریب
تو این همه حیله دیگه
تا اطلاع ثانوی عشقتو بیخیال میشم
گوشه ای تنها میشینم همدم لحظه ها میشم
تا اطلاع ثانوی نه من دیگه نه تو دیگه
تا اطلاع ثانوی برو دیگه برو دیگه
ta etlah sanavi khanum shbnam khanum jadoo khafehshed

Anonymous said...

salam be dustane aziz va ostade gerami.kheli matlabe khubi bud tozihate jadoo ham kamele taresh kard
mamnun estefade kardim

Anonymous said...

اگه توجه کنین این سرکار شبنم خانوم خود اقا ارشه
چون هر دو تاشون تو فارسی نوشتن دیکته تخمی دارن
یه جوری بنویس مردم نفهمن فکر کردی همه خرن فقط خودت حالیته ارش خان
برو کشکتو بساب

Anonymous said...

در ضمن ایران هیچ خبری نیست که تو می خوای بیای به اندازه کافی گه خوری اضافی اینجا کردی می یای چه غلطی بکنی تو جات همون جا بین همون عتیقه هاست تو ایران فقط بلدی قیافه حق به جانب بگیری و زیر زیرکی کثافت کاری کنی و ادعا کنی هیچ کار نکردی گند کارات از همه جا صداش می یاد ماکه می شناسیمتو تو دانشگاه هم ادعاهاتو زیاد شنیدیم بهتره بری درس بخونی البته تو از اونایی که بهش می گن ز گهواره تا گور دانش بجوی هستی
یه عمره داری درس می خونی هیچ خری هم نشدی
ادعا هم نکن داری می یای کسی علاقه ای نداره قیافه عتیقه تو ببینه همون گورستونی که تشریف بردی واسه خودت یه قبر درست کن خودتو چال کن با این همه گندت بد بخت آواره
تو یه عمر در به دری تا اخر عمرت هم در به در زندگی می کنی چون ظرفیت عشق و نداری

شبنم said...

عزيز من بارها به شما گفتم و شما هر بار دوباره اون شخصيت خودتو نشون ميدي كه همه اينجا واقعا به اين نتيجه مي رسند تو چه انسان بي تربيت بي ديسيپلين و بي شخصيتي هستي از تو همين بس كه شهامت اين رو هنوز نداري وقتي مثل آدم دعوت مي كننت بيا تو جمع ما باش و هم منو بببين كه كي هستم و هم دوستان ما رو نميايي .
من هم اگر جاي دوست پسر تو باشم زير زيركي كه نه رو روركي دست به همه كار ميزدم
تو اينقدر بي اتيكت هستي كه حتي قدرت فهم ساده ترين مسائل را هم نداري من خودم اگر بيشتر از آرش باشم كمتر نيستم كه نياز به اين داشته باشم از قول و نام كسي بنويسم واسه اين كه ثابت كنم جلوي همه تو چه آدم نفهمي هستي بدون كه من توي همين ماه اواخر خرداد مي آيم مشهد خونه ما تو آزادشهر هست عاجزانه تشريف بياريد با مدرك تحصيلي و سابقه كاري و شغلي در برابر من بيا بشين تا ما بفهميم توي زندگي تا الان، من و آرش كشكمونو ميسابيديم و بسابيم يا تو؟
آرش نياز نداره من براش تبليغ كنم يا بنويسم اگر قراره كسي كه هر جاي دنيا يك خونه داره اسمش آواره باشه و تمام دنيا رو گشته دربدري باشه و كسي كه حتي همه عمر درس بخونه خره پس از الان معلومه تو كي هستي و فهم و شعورت چيه اينكه ايشون ظرفيت عشق دارند اصلا به تو مربوط نيست ابدا، چون تو اينقدر با نوشته هاي اينجا نشون دادي بي پرنسيب هستي كه صلاحيت خودتو رد كردي

Anonymous said...

chra pak mikonee aghyee ostad mohtaram chyeh loo dadm shabnam khnum kiyeh va shuma to mashahd koja ha mikhaheed bered ke shuma be tazege migeed yad grefted zoreton omadesh.
shabnam khanum aziz shuma bayd hamon kashko besabee va khudeto avizon arash nakonee bichareh hameh to danshgah fahmidan hata madaret va babat ham midonan
to ba on rafighet ke kharb khr ke lengo pachasho jolo arash khan va midad va shuma ham ke didim badbakht broo be arash pateh bedeh ta bebinim che misheh

Anonymous said...

salam
khanome mohtaram shabnam khanom man hamon kasi hastam ke shoma an ghezavate tond ro darmoredesh kardi man hargez dar morede kasi ke nadidam va nemishnasam hich vaght nazar nemidam savade man hamin andazh ast va bad gomani chize khubi nist an ham kasi ke ensan hich shenakhti darmoredash nadarad ama an kasi ke coment mizarad lotf konad khodash ra moarefi kond hade aghal shahamate in kar ra dashte bashad raftari ke soae zan ijad mikone ham kam az an nakhahad bod, eshtebahate kochak dar zendegi ma ra dochare moshgelat bozog khahad kard in raftar vaghti malom mishe az tarafe che kasi ast sharmandegi be bar miavarad va agar sabet nashavad beghole arash aziz ensan dar morede chiz ke natone sabet kond beraat darad doste aziz in ham ik nasihate dostane az tarafe eshghe arash be dostash,(ba tashakor shateri)

شبنم said...

خانم شاطري به خودت نگير من با اون كسي كه از ديكته من اشكال مي گرفت ولي اينقدر
نمي فهمه كه آرش و منو بي سواد مي خونه و غيره.
كسي كه معلوم نيست از كجا و با چه شناختي تشخيص ميده آرش ظرفيت عشق نداره من تا زماني آرش با كسي بود ابدا چيزي نمي گفتم و من بعنوان يك متفكر به آرش احترام مي زارم و خيلي هم محترمه چون باعث افتخار جامعه ايراني ماست تو دانشگاهمون و ابدا به مسائل خصوصيش كاري ندارم اما ازش خيلي مي دونم خيلي و هر چي بيشتر ميدونم بيشتر بهش احترام مي زارم
مرسي

Anonymous said...

mishe shabnam dast az in hemaghat bardari ?arash aslan hich nazdiki ba to nadare. chera inghad oghde dari ke vanemud koni behesh nazdiki?
in shateri baz kie ke az rah nareside khodesho eshghe arash moarefi mikone?arash chera saketi va javabe in ahmagh ha ro nemidi.behtare javabeshuno bedi vagar na badan tanha kasi ek zarar mikone khodeti

Anonymous said...

man hamishe in neveshteh ha ro mikhndam ama nazar ziad nemizashtam ama bana be daliaili mailam membad in kar ra bekonam man eshghe arash hastam arash in ha ro khundh va ba salah dide khudesh ino dar maraze dide baghih gharar dadh agar man eshghesh nabodam be in marhale nemiresidam ke comentam tavasote shoma khundh besh shoma befarmaid ki hastid ke arasho tahdid mikond(SHATERI)