Wednesday, May 05, 2010

رفت كه رفت مرد كه مرد

سلام

با دوستي براي من ميگفت كه من رابطم با دوست دختري كه سالها پيش مرده ولي ايشان هر زمان كه با هر كس ديگر الان بيرون ميره مشكل داره چون همش دست به مقا يسه ميزنه و مثلا با كسي كه بيرون ميره اونو با مثلا با شوهرو و فلان بهمان مقايسه ميكنه
ببين عزيز من تو وقتي تصادف ميكني بعدش يك حجم اطلاعات بسيار سر سام آوري به مغزت سرازير مي شه و تو تا زماني كه اين مغز ريلكس نشه نمي توني واقعيتو نگاه كني و درست عمل كنه

و مسئله اينكه بعد ش چيزي بسيار طبيعيه شما بي ترديد بايد مسافتي را طي كنيد شما بايد بعد از مرگ اون شخص يا هرطلاق حتما و حتما تحت نظر يك پزشك قرار
 مي گرفتيد ولو دلتون نخواد من نمي تونم مثلا از جايي كه هستم بخوام برم سانتاگو بعدش 2 ساعت رانندگي بخواد بگم من نمي رم ناراحتم مي خوام 5 دقيقه اي برم
بي خود يك حرف چرنده

واقعيت واقعيته هميشه و هميشه بايد قبول كرد براي همينه وقتي به من انگ
مي چسبونند مي گم نكردم من قراره واقعيتو قبول كنم نه حرف شعر و تفسير
ما بايد بعد از طلاق و فوت عزيزمون حتما روان درماني داشته باشيم كدوم يكي از ما داريم و داشتيم؟

ما بايد از رابطه گذشته تمام اين غده سرطاني كه واقعا وجودمونو مي خوره در بياريم بندازيم بيرون .نمي شه ما بخشيشو در بياريم بقيه اش باشه من خودم تا روزي كه توي حس رابطه قبلي باشم بهچ وجه تن به رابطه ديگر نمي دهم چون من هنوز توي اون رابطه ام براي همين در تمام زندگي من روابطم از انگشتان يك دستم فراتر نرفته حتي بيرون رفتنام و خوابيدنام با افراد كه واقعا مي شه شمرد چرا چون من بايد پرونده معشوقه مردمو و پروندشو ببينديم يا جنازشو به خاك بسپرم من هيچ زمان نمي تونم پهلوي كسي بشينم و بعد رابطه مرده قبلي خودمو بيارم قاطي اين رابطه ام كنم يعني بيام جنازه مرده يك انسانو بزارم پهلوي اون آدم رو صندلي و بگم و مثلا من بگم من 7 سال با يكي بودم بعدش اومد فلا ن كرد تو بدبختي .چرا؟ چون هنوز با همون مرده هستي يا تو دعوا بخواي بگي تو هم مثل فلاني هستي من متاسفم

اول ياد بگيريد جنازه يعني رابطه قبلي رو خاك كنيد و اين كار نا تمام رو تمام كنيد غير اين نتيجه اين مي شه شما به خودت و ديگري فقط آسيب مي زني

شما از يك استثنا هم نبايد معيار بسازيد مثلا من دوستم اگر بگه من  من تاسانتيگو به 45 دقيقه رفتم بيام بگم پس سرعت خوب بد نيست نه بده پس شما يا واقعيت بين نيستيد يا بر اثر ضربهاي در گذشته سيستم علمي و عقلي شما به مشكل خورده

ودر آخر من از هر 100 نفر يكي امروز ميميره بعدش اين جهان حرف علمه و وقتي تو ميايي هر 1 رو 1000 مي كنيد داستان معلومه
و بايد ما پرونده قديم و جنازه رو بر نداريم ببيرم همه جا  حتي تو عروسي و بدانيد كه اگر ما چنان استدلال كنيم نشانه بي عقلي و بي توجهي ماست ما روزي كه واقعيتو نديده بگيريم بي ترديد واقعيت خر و يقه مارو ميگيره خفمون ميكنه بايد قبول كنم اگر يك پشت بوم ما طولش 20 متره ما مي تونيم 20 متر راه بريم نميتونيم 24 متر بريم خوب معلومه مي ريم و زمين ميخوريم مي افتيم و ميميريم معلومه عزيز طبيعت هم وقتي 22 متر رفتي نيمياد بگه اين خانم چه خوبه بزار من يك ربع ساعت رو هوا نگهش دارم بنده خدا جونه نه ميندازت پايين هر كي هستي قاتل، امامزاده ،طبيعت قانون خودشه داره

پروندهاتونو با كمك يك روانكاو ببينيدشما گير داريد بزاريد ببينتون بزاريد پول خرج كنيم تا هزينه بيشتري و پول بيشتري فردا نديم  

من نميتونم براي اينكه دوستم تصادف كرده چون توي خيابون فلان بوده من از اون خيابون ديگه نرم عزيز احساسات خودتونو با واقعيتها نبايد قاطي كرد افرادي كه
عربد ه مي زنند گريه ميكنند مثل آدمي هستند كه مثلا ميگن من فردا حال ندارم آفتاب بشه نه عزيز نمي شه واقعيت روبايد قبول كرد 

ببينيد نظام ذهني ما كجاست ما با آدمي اگر دوست بوديم بعد هنوز نتونستيم پروندشو ببينديم علتو بزاريد من بگم اگر اينكه پرونده بسته نشده ما عاقلانه نگاه نمي كنيم ما مياييم دست به بازي ميزنيم كه از يك عشقي كه در گذشته داشتيم نمي خواهيم خاكش كنيم مي خواهيم با همون عشق خيالي زندگي كنيم وقتي به من ميگي من شيشه شكسته تو پامه من مي تونيم توجه كنم و شيشه ها رو در بيارم و بفهمم نميتوني راه بري اما واقع بين باشيد ما هميشه راه فرار براي مغزمان ميزاريم كه كسي رو جلوي ديگران نابود كنيم ولي هميشه ببينيد من خاطره امو نمي تونيم از ياد ببرم اما كاري كه من
مي كنم انرژي رو ازش مي گيرم مثلا ماهي يك دفعه به يادم مياد بارها زماني كه در كنار دريا تو كاباره بودم شايد يك تصوير به ذهنتون بايد اما بايد پس بزنيد كه برن اونا هم پي كارشون اگر نشه باور بايد بكنيم با گذشته مشكل داريم

كسي مرد .مرده بزار بميره.رفته يا رفته بره دنيا واقعيه مرده كه مرده رفت كه رفت ما توي دنيايي هستيم كه همه  ميميرند و يا زودتر ميميرند يا رابطه  بهم ميخوره بچه زودتر از مادر و مادر زودتر از پدر باشه چي ميشه كه رفت بره از 10 نفر كه مثل شما فكر ميكنند اگر من بيام با هموني كه باهش بودين و تو فكرتونونه شما رو بزارم پهلوش و با هموني كه توي ذهنتونه با هش ازدواج كنيد من قول ميدم از اين 10 نفر ايده ال طلب كم كم 8 نفرتون از اون آدم  مورد نظر طلاق مي گيريد و دو نفرشون هر روز دعوا دارند

پس بت نسازيد و مقايسه نكنيد

مطالعات نشون داده روزي كه شما بيايد يكي رو در گذشته با جناب شوهرتان داد بزنيد و بگوئيد تو هم مثل اوني مقايسه كنيد  شما كاملا كودكيد و اشتباه ميكنيد چون اولا شما با ذهنيتي كه داريد از آدم قبلي فعلي رو كاملا بهمش مي ريزيد و دوم شما واقعيت امروزو با خاطره ديروز داريد مقايسه ميكنيد كه هيچ شباهت و هيچ خاطره با واقعيت امروز با انچه اتفاق افتاده ندارد اگر من يك سيب بدم به شما بگم اين سيب چه فرقي با سال قبلي داره نميتوني بگي چرا؟ حتي شما دو تا رو با هم بخوري پشت سر هم نميتوني با هم مقايسه كني واي به حال كسي كه بيام سيب الانو با سيب لبنان سه سال پيش مقايسه كنم

در دفاعيه اي دوست عزيزمن اومده بود خاطرات فردي رو كه ده سال پيش پدرش مرده بود يا از دوست دخترش جدا شده بود ضبط كرده بود بعد از ده سال وقتي دوباره اومده بودند خاطرات ده سالشو مقايسه كردند اصلا ما نمي تونستيم بفهميم كه وي داره در مورد اون خاطرات صحبت ميكنه يعني ما اينقدر عوض ميكنيم يعني من وقتي من ميام دوست دختر مرده امو به ياد ميارم به راحتي ميبينيم ميكنيم 100 كيلو را 50 كيلو و حتي تو فيزيك هم تغييرش ميدم به راحتي مغزت اين كارو ميكنه پس به جهت راحتي و بت نسازيد

روزي كه ما بريم بت بسازيم بريدببينيد مشكل چيه و عملكردش چيه بزاريد بهتون بگم مثلا من از دوست دختر مرده ام بت ساختم كه خوب بوده حالا وقتي كسي خوب نيست كه مثل اون با همون اندام و وجه خوب با من باشه پس يعني اين بته رضايت بيشتري ميده تا با  كسي كه كم ارزش تر باشه  پس من ميدانيد چه ميكنم يك كار زشت ميكنم هر كي به من ميگه فلاني مرد مي گم مرد كه مرد يا رفت مي گم بره ميدونم زشته زدن ضربه به ماست ذهن ما بازيگره

ذهن 54 تا بازي ميكنه اما ميدانيد تنها يك دونه از انها واقعيته بقيه اش حقه بازيه

يك دونه حقيقت در برابر 54 كلك و دو دوزه بازي من پس ميشكنم و وارد كلكها نمي شوم خيلي وقتها گفتند رفت ميگم رفت مرد كه مرد

واقعيت امروز با خاطره ديروز جور نيست ابدا من خودم اين كارو نميكنم يعني من هر وقت طرف را بياد مي آورم مثل آب خوردن عوضش ميكنم

ببينيد وقتي من درگير خوبي كه ديروز بودم امروز نيست به اون خوبي كه من طرف بشم پس با بت مرده ديروز زندگي ميكنم

ببينيد مغزما 54 تا حقه بازي ميكنه  من هميشه در تماس با افراد  بازي  مغزرو ميشكنم مسئله به درك از زبون من علتش اينه

ما نميتونيم قانون بزاريم آدم خوب مادر من نبايد بميره بريد به خدا بگيد به طبيعت بگيد

مرد كه مرد رفت كه رفت يا عشق من بايد من با تمام كارهاش تحملش كنم نه رفت كه رفت 

ما مي آييم از واقعيت جهان به جاي عينيت مي آيم ذهنيت مي سازيم مثلا بچه اي كه از مادرش چنين تصور زيبا و خوش اندام مي سازه كه اصلا اين نيست پدري كه بچه اينقدر مهربون ميدونه كه اصلا يك ديوانه اخموست و تازه سالم هم نيست  

از خودت بپرس چرا اين بازي رو ميكني اين دنيا راهيه ما ميائيم زمين ميخوريم و داغون مي شم اينور ميخوريم و اون ور آمارش هم روشنه كه چقدر ميميرند

چرند نگوئيد در زمان صحبت از يك مرده مانند اين كلمه كه خداوندگلها رو ميبرد و به بهترينها رو مي برد چرند است چرند است تمام اونهاي كه پارسال مردند وقت مرگشوم چند سالم گذشته بود

بازي و لفاظي را كجا بگوئيم بارها از عزيز مرده  حرف ميزنند همه كليشه اي بعدم آرزو سلامتي و زندگي ولي در ماجرا چه فرقي ميكنه  براي ما چه فرقي دارد  

ما فرهنگ مسائل بچه گانه رو گرفتيم و دست بر نميدارم

دست برداريد

10 comments:

مينو said...

سلام آرش جان
خوبي؟ دلم برات تنگ شده بود اومدم تو وبلاگت. مي بينم كه وبلاگت همچنان به راهه و نظر خواهي هاتم باز گذاشتي! چه خبرا؟ كجايي؟ كجا رفتي و چه مي كني؟ در ضمن من نامزد كردم :-)

shabnam said...

سلام
مينو جان خيلي خوشحال شدم مبارك باشه
آرش گلم از اينكه نوشتي و زيبا نوشتي ممنونم كي باشه نامزدي تو رو ببينيم خوش ژست
مينو جان نگران آرش هم نباش ما اينجا هواشو داريم فقط كمي بي برنامه يك دفعه ظهور كرد كه خوب علتش رو من ميدونم

hamid said...

inja che khabare?cheghadr esme shoma baram ashnast!!!!!!!!!

zari said...

mamnun.kash vaghean manam mitunestam be in harfa amal konam va ajulane va ba asabaniat raje be ye rabeteye ghat shode tasmim nemigereftam.intori shayad ,shayad ke na ghatan in hame sal zendegi be kamam zahr nemishod

Anonymous said...

ah cheghad az in harfaye na omid konande.chera hamash az jodaei va khianat minvisi.mese inke taraf badjuri haleto gerefte!

Anonymous said...

bah bah
merci arasham
ghashnag bud va mesl hamisheh sadeh va ghabel ghabool cheshm hasodat dar beyad

Anonymous said...

in harfa cheyeh
ke hal ke ro gerfteh in dota har kodomeshun baraye hal moshkel ye rahee dashtan arash fahmid ke faydeh nadareh on ashegh dadoo faryad bud arash mikhast 2 nafare moshkeloo hal konan khubon hata khahar madar arasham mikhast ghatee koneh shuma budin ba chnin farde che mikardin?valoo asheghesh budin?

Anonymous said...

arash hich vaght asheghe on dokhtare jigho dadoo nabude.
mage na arash chera nemigi chera tamumesh nemikoni?

شاطری said...

سلام
هر کس بد ما به خلق گوید
ما سینه ی او نمی خراشیم
ما خوبی او به خلق گوییم
تا هر دو دروغ گفته باشیم
قابل توجه دوستانی که بدون اطلاع کافی کامنت می گذارند

Anonymous said...

مگر میشود با سنگ انداختن های پیاپی در آب ، ماه را از آب گرفت؟!!!