Saturday, October 09, 2010

مادر و پدر كنترلي


مادر و پدر هميشه دوست دارند ما رو كنترل كنند مادر هميشه مي خواهد مواظب پسر باشد كه رابطه با يك دختر يا طرف ديگر نداشته باشد ولي واقعا يك مادر و پدر تا چه مدت شايد بتوانند جلوي پسر و دختر خود را بگيرند با تمام تدابير امنيتي و غيره اونهم كوركورانه نه اعتقادي نه علمي نه توجيهي فقط و فقط كنترلي



پسر و دختر وقتي به سني میرسند كه 14 به بالاست مادر و پدر هيچ كنترلي ديگر روي پسر و دختر ندارند ماجراي روابط و حس جسمي براي دختر و پسر چيزي هست كه واقعا هستند و مادر و پدر خيلي خيلي اگاه و توانا باشند كلا سه ماه تا 6 ماه آنچه كه بايد اتفاق بيا فتد را ميتوانيم به تاخير بيندازيم

نميدونم مراقب و مواظبت از چي است من اگر يك بچه سالم داشته باشم احتمالا اينقدر پدر و مادر نبايد نگران باشند چرا ما همش بعنوان پدر و مادر بايد نگران باشيم اتفاق بد مي افتد من توي خارج از كشور با 4 تا 50 تا دختر در تماس بودم كه اصلا توي مسائلي كه ما توي ايران فكر ميكنيم نه بودند و وجود داشت

پدر و مادر همش وحشت و نگراني دارند كه طوري بشه خوب حالا بترسي اگر همه بشه كاري نمي توني بكنيد



موضوعهاي جسمي بچه ها هميشه چيزي هست كه هستند چيزي نيست كه پدر و مادر ميگذارند آنهاداشته باشند

ببينيد ما حتي اگر مجازات مرگ را هم براي بچه هايمان قرار دهيم باز هم نگاه كنيد آنها خواهند داشت اگر فكر كنيم خوب نيستند يا نخواهند بود

شما اگر فرزندي داريد كه به يك اصولي پابنده و باور داره و از لحاظ جسمي و جنسي آدمي هست كه ميتواند به هر طريقي عقيدتي و روحي خودشو كنترل كند مي كند ولي اگر هيچ كدام را قبول نداشته باشه و بخواد بكنه شما زير سنگ هم بزاريدش وقتي از لحاظ روحي و جسمي و فكري بخواد كاري رو بكنه زير سنگ هم بزاريدش شده پنجره اتاقش رو ببره مي بره ميره بيرون كار درست و اشتباهش رو انجام بده ميده شما هم هيچ وقت نمي فهميد. من ديديم با چشم خودم ديديم بارها و بارها كه پنجره رو ميله هاشو بريده بود و شب ميرفت و بر ميگشت و پدر مادر نمي فهميدند.

بنابراين بايد مادر و پدر از اين نگراني در بيان كه تبديل نشوند به يك مادر كنترل كننده سفت و سخت و از اينكه نيروي مادر و پدر صرف اين بشه كه فرزند به اونها آشنا بشه نه دور. جواب داد كه داد، نداد كه نداد بيش از اين كاري نمي شه كرد

پسر و دختر به 16 سال كه رسيدند ديگه ما كنترلي روش نداريم

مادرم و پدرم شمايي كه من هميشه وقتي مي شنوم چه ميكنيد دلم به درد مي آيد و هميشه هر روز به خودم ميگم فقط اگر روزي پدر بودم پدر خوبي باشم نكنيد ما هيچ زمان توي تاريخ با زنداني كردن فرزندمون نتونستيم فرزند خوب بسازيم و نخواهيم ساخت.

ما بايد مسير رو به سوي آزادي همراه با اختيار و انتخابي كه مبتني بر يك اصول هست بايد بزاريم ابدا از عهده اين گونه كارها يك پدر مادر كنترل كننده بر نمي آيند

اينكه شما صرف اينكه به بچه خوب بگيد ميرويد بيرون به هيچ كس نگاه خوب يا بد نكن آخه كي ميتونه چنين كنه؟

اين كار تنها بچه را در شرايطي ميزارد كه پنهان كار شوند دروغگو شوند حقه باز شوند دست به كارهاي پنهاني بزنند اتفاقي كه ميافتد چه كار بايد كنيم يا چي بدست مي آوريم

تكرار ميكنيم جنسيت چيزي هست كه من هستم قد من چيزي هست كه من هستم اينكه من وانمود كنيم 10 سانتيمتر كوتاهتر و يا يا بلندتر هستم من به هيچ جا نميرسم

و ما درجان رواني و عصبي ما بر اساس انچه توي زندگي خودمون هست درجاتش فرق ميكند

انسانها تاي پاي مرگ هم رفتند ولي درگير رابطه شدند كجاي كاريد خارج بودم سناتور آمريكايي مي خواست توي يك دستشويي با يك مرد مي خواسته رابطه برقرار كنه آنهم در چند دقيقه و خودشو با مغز از اون بالا پرت كرده بود پايين چون اين ميل بيش از اونه كه ما بتونيم با مراقبت و عدم تفهيم كوركورانه تنها و تنها با مراقبت و تشر اونو كنترل كنيم

ما بايد روي اين مسئله بچه ها با ديدي باز كار كنيم نه كنترل كنيم نه زنداني كنيم



ما بعضي وقتها مادرم ميگفت بايد پدر مادر دوستتو ببينيم خوب اگر پدر مادر خوب بودند دختره يا پسره خوب بود ولي هميشه من همبازي اونا بودم دختره و يا پسره به هيچكدام از روابط مادر و پدرش نه اعتقاد داشت نه مثل اونا بود آشنايي با پدر و مادر فقط يك زمينه به ما ميدهد در رابطه با دست بچه مان نه بيشتر و يك تركيب كلي ميدهد ولي مانع بچه نيست

ما توي خارج مي اومديم بچه هامونو مي انداختيم توي اقيانوس روابط دختر و پسر و خيلي مسخره بود كه فكر كنيم اونا خيس نشوند

مگر اينكه فقط بچه تو دريا نره فقط كنار دريا قدم بزنه

ببينيد بعضي بچه ها فقط كنار دريا راه ميروند چون اينطوري دوست دارند ولي اوني كه رفته تو دريا و وارد رابطه شده نمي توني بگي چرا درگيري يا تو دريا رفتي خيس شدي

ما بعنوان پدر و مادر بايد بدانيم چه چيزايي رو ميشه درست كرد و چه چيزايي رو

نمي شه وقتي توي اين كنترل كردنها با اون ذهنيت ها جلو بريد يا اون بچه از پا مي افتد يا از خونه فرار ميكنه

قايم كردن و گرفتن موبايل و چك كردن موبايل بچه چرا؟؟؟

مادر و پدر مي خواهيد بچه خودتون را اعدام كنيد تا خلاص بشيد؟آخر ما بعنوان پدر و مادر چرا بايد دنياي واقعي بسازيم و چه كار ميخواهيد بكنيد

شما اگر بعنوان پدر و مادر فشار بياريد روي بچه تنها كنترل و كنترل شما مطمئن باشيد اين بچه خودتونو در سن 21 سالگي نداريد

مادرم و پدرم رفتارت بعضي وقتها هيچ فرقي با طالبان ندارد شما طالباني زندگي خودتون هستيد كه دختر را بد ميدانستند كه درس بخواند و آزاد باشه واقعيت را ببينيد

شما ميخواهيد اداره و كنترل كنيد منو ببخشيد از اين بازي و بي احترامي من قول ميدم از 10 تا بچه 9 تاش به 21 سالگي نميرسند كه يا خودشو ميكشه يا افسرده ميشه و يا جلوتون مي استه و همه چي رو از هم مي پاشونه شما كبوتر رو هم توي دستتون بگيريد به اين صورت كه فرزندانتونو تحت فشار ميزاريد پر وبال ميزنه

شما با گرفتن موبايل ميخواهيد جلوي چي را بگيريد جلوي رشد؟بچه خود را نزاريد اينقدر توي خودش بريزه كه منفجر بشه يا مثل آتشفشان روزی من همه چيزو خراب كنه



ببينيد چه كار ميكنيد با بچه هايتان

اين روزها دارم كتابي رو كه در دست دارم بالاخره بتونم ترجمه كنم و چاپش كنم اگر همينطور كه هر شب جلو ميرم شايد بتونم تمومش كنم و بعد از اون دوست دارم در رابطه با پدر مادرها يك چيزي جمع كنم يا ترجمه كنم تا شايد به درد بخوره

13 comments:

شبنم said...

آرش اي ابر مرد باهت موافقم
تو باز گل كاشتي بي صبرانه منتظر ترجمه كتابت هستم و حاضرم از همين الان 5 برابر هزينه هاتو بدم همشو بدي به خودم

Anonymous said...

خيلي خوب و جالب بود واقعا هميشه همينطور بوده و هست پدر و مادرا فقط قصد زندوني كردن ما رو دارند و
مي گن بده وبد بوده آرش تو باباي من مي شي

Anonymous said...

سلام با عرض پوزش باید یه مطلبی و بگم که من کاملا با شما مخالفم شما به عنوان یک پدر که در این پست خودتون ادعا کردین که باید یک پدر و مادر کنترلی نبود و باید فکری باز داشت چون فرزند هرکاری که دلش بخواهد انجام می دهد این حرف چه معنی می دهد آقا ؟؟ شما دختران را اجازه می دهید که با دوست پسرش به خانه بیاید و با او به اتاق برود و سکس کند ؟لابد شما در این وضعیت یک پدر فهمیده هستید و چون اعتقاد دارید دختر را نمی شود کنترل کرد پس برای او و دوست پسرش شیر موز هم دم در اتاق می برید ؟؟؟ یا پسرتان اگه با دوستانش به سیگار کشیدن و حشیش کشیدن باشد و یا هر روز یک مدل دختر به خانه بیاورد شما باز یک پدر فهمیده هستید چون اعتقاد دارید که مسائل جنسی و احساسی فرزندان را نمی شود کنترل کرد این چه شعار هایی است می دهید آیا شما می توانید به خود بقبولانید که دختر 16 ساله تان سر از سکس پارتی در بیاورد و در آنجا با یک مرد 40 ساله بخوابد چشمانتان را باز کنید آقا و اگر می خواهید مطلبی بنویسید چیزی را بنویسید که با عقل و منطق منطبق باشد نه رویاهای دست نیافتنی مگر می شود فرزند را کنترل نکرد اگر همین ناراحتی ها و کنترل های پدر و مادرهای ما نبود ما الان سر از کجا ها که در نمی آوردیم و چه گرگهای در کمین نشسته که برای همین فرزندان ما در اجتماع وجود دارند آیا شما دختر و پسر عزیز تر از جانتان را می گذارید هر کاری که می خواهند بکنند چون شما نمی توانید انها را کنترل کنید نه آقا من اعتقاد دارم که شما انسان بی مسئولیتی هستید و نمی خواهید که خودتان را به زحمت فرزند تربیت کردن بیاندازید برای همین ادای یک پدر روشنفکر را در می آورید زمانی که دختری معصوم داشتید که با دوست پسرش به منزلتان آمد و با آن پسر به اتاق خوابش رفت و در اتاق را هم قفل کرد زنگی هم به ما بزنید تا ببینیم این پدر روشنفکر چگونه رفتار می کند ؟؟
فرزند باید از کودکی بیاموزد که پدر و مادر بهترین مربی های اوهستند مگر می شود فرزند شما دوستانی داشته باشد و به خانه آنها برود و شما ادعا می کنید که نباید پدر مادر کنجکاوی کنند که پدر و مادر آن دوستان کی و چه کاره اند
. اگر ان دوست یک مادر هرزه و یک پدر هرزه و دائم الخمر داشت ایا دختر معصومتان باز هم با ان دوست رفت و امد کند ؟؟ بروید آقا مطلبی بنویسید که با عقل جور در بیاید

غزل said...

به به چه مطلبي سر و كله يك ديوانه ديگر هم پيدا شد
آخه عقب افتاده ذهني تو اينقدر احمقي كجاي مطلب نوشته بريد سكس داشته باشيد
آخه احمق
وقتي داره ميگه
ما بايد مسير رو به سوي آزادي همراه با اختيار و انتخابي كه مبتني بر يك اصول هست بايد بزاريم
تمام حرفش اين است كه به بچه هاي خود دوست باشيد و آگاهي بدهيد نه وقتي ديديد خطا كرد او را زنداني كنيد تلفنش را قايم كنيد وقتي مي گه اصول مبتني بر اصول يعني با فرزند خود صحبت كنيد و يا از لحاظ اعتقادي وي را ورزيده كنيد يا وي را آگاه كنيد و با بدبيني و تهمت فرزند را به قهقرا نبريد
شما قدر يك الاغ هم از متن نفهميديد كجاي مطلب گفته دوست دختر را بياوريد خونه و يا ببريد جايي واقعا من ايمان دارم تو نمونه بارز يك احمق و الاغي چندش اوري خاك تو سرت كه اينقدر زشت مي آيي ميگي دوست پسر بيريد ببرند سكس پارتي ايي خاك عالم به سر تو
من به نويسنده زنگ زدم گفتم چي نوشته گفت منظور من بي بند باري نبوده

Anonymous said...

خانم غزل شما هم يك بي بند و بار بيش تر نيستيد كه نمونه همان مادر هرزه خواهيد بود كه نبايد بزاريم دختران ما به خانه شما رفت و امد كنند
برويد ادب داشته باشيد شعور حرف زدن شما همه چي را بيان گر است

شبنم said...

ببينيد خانم وقتي شما مي ايد به شخصي به مانند آرش توهين ميكنيد دختر تو فلان كاره تو هم فلان هستي
توقع داري چي بشنوي شما بشين بخون چي نوشتن اصلا كلامي ننوشته كه من تائيد ميكنم ميگه شما اگر دختر و پسرتان با يك دختر ارتباط داشتش زندانيش نكنيد بهش اگاهي بدهيد مگر شما سواد نداريد بخوانيد مگر شما ايشون نوشته هايش را نمي خوانيد
آرش چطور پدري هست منو بببخشيد من مي شناسمش زماني كه يك پدر 31 ساله بود و من هنوز ميدان چطور پدري هست و خواهد بود شما بي اتيكت صحبت كردي و به نظر من غزل حق داشت عصباني بشه شما باز به جاي نقد صحبت به نويسنده توهين كردي
مادر و پدر شما همين بس كه شما رو اينچنين خوب تربيت كردند كه ما دوست داريم با شما آشنا بشويم و من تمام پولم رو به كار بندازم ببينيم تو چي هستي اگر شرف داري خودتو معرفي كن هم پشت وبلاگ نظر خوتهي تا من تمام گذشته تو رو بزارم توي وبلاگ همين جا تا به دوست ما لقب هرزه ندي

Anonymous said...

اون کامنت کاملا معلومه نظر یک مادر یا پدر نگرانه. نظر غزل و بعضیهای دیگرو ترجیح میدم نخونم چون فکر میکنم نمیتونند بدون فحاشی حرف بزنند. و اما دوست عزیز قطعا شما منظور آرش رو درست متوجه نشدید.فرمایشات شما متین اما قطعا نظر آرش اینه که باید بجای کنترل کورکورانه با دلیل و منطق به بچه ها درستی رو آموزش داد تا اینکه فقط بخواهیم با تحکم به کاری مجبورشون کنیم که اگر واقعا دلیلی منطقی براشون نیاریم و اونها نتونند اون رو قبول کنند هرچقدر هم کنترل بشن بازم از کوچکترین فرصتی برای رسیدن به هدفشون استفاده می کنند. خودتون هم حتما افراد زیادی دیدی که تحت کنترل شدید بزرگ میشن اما وقتی به سنین جوانی میرسند اتفاقا اصلا انسانهای سالم و نرمالی نیستند به همون دلیل کنترلهای شدید و عقده های روانی

جادو

Anonymous said...

خانم محترم
ببخشيد من تخصصم تنها در زمينه مشاور كودك و خانواده است با عرض معذرت از شما كه نظر مفصل نوشتيد به شما عرض كنم شما منظور نويسنده را حتي پنج خط آن را نفهميديد و منو ببخشيد بعنوان يك متخصصي مي گويم اگر قضاوت و مادري شما هم به اين سرعت و به اين كلمات سكس پارتي و مرد 40 ساله و آبميوده بردن و اين تفكر من با اجازه ار نويسند و كسب اجازه از ايشان اعلام ميكنم اين مقاله براي امسال شما و مانند تفكر شما نوشته شده است
امثال مادرهايي مثل شما هستند با قضاوت و عدم فهم بچه ها را به جهنم مي برند
شما مثال بارز همان مادراني هستيد كه بدون درك از مطلب سر دختر و پسر را مي برند
خانم يا آقا مقاله به احدانيت خدا براي امثل تو فقط نوشته شده بايد از نويسنده معذرت بخواهي بخاطر توهين به وي و مسئوليتهايش

دكتر فرزين ناظم
دكتراي مشاوره خانواده و كودك

Anonymous said...

باز اين شبنمه اومد گه اضافي خورد
اخه دختره ترشيده تو اگه پولت اضافي اومده برو چند تا اگهي تلويزيوني بده و درخواست شوهر كن شايد يه خري پيدا شه بگيرتت
اينجوري هم همه از شرت تو اين صفحه راحت مي شن هم پولهاتو خرج مي كني

Anonymous said...

دهنتونو ببنديد فعلا كه اقاي استادتونو خريدم
و دست كسي هم بهش نمي رسه

شبنم said...

كسي از قول من نوشته من آرش رو خريديم نخير آرش خريدني نيست و به نظر من دست نيافتي هستش مخصوصا توي دو ماه اخير كه ديگر كسي هم نمي تونه حتي باهش صحبت كنه
نه من جدي گفتم شما به وي توهين كرديد من هم گفتم اصلا مشكلي نيست شما بهتون ثابت ميكنم كه خودت مشكل داري
بببينيد آرش يك متفكر و يك شخصي هست كه اهل كتاب و مطالعه و كاره ترديد ندارم كه هست
ولي چيزي مينويسه فرد مياد ميگه دخترت مادرت خودت..
كمي انصاف اصلا بد نيست اگر داشته باشيم مثال بزنيد دليل بياوريد ميگيد بره دخترم سكس پارتي كي چنين حرفي زد؟؟كي گفت دوست پسر بيارين خونه و تحويل بگيريد گفت زندوني نكنيد كتكش نزنيد و راه نفسشو نگيريد بلكه آگاهش كنيد با اصول درست چه اعتقادي و اصول تربيتي و ميگه من ديديم دخترهايي كه از 50 تا مادرشون توي شيشه نكردشون توي اين خط هم نبودند
متاسفم سواد افرادي اينقدر پايينه در حد دانشگاههاي در پيتي مه چنين ميگن

Anonymous said...

تورو خدا سواد اين دختره شبنمو ببينين
خانوم دكتر نوشتن بلد نيست :
باهت موافقم = مجيد دلبندم اون باهاته نه باهت
پشت وبلاگ نظر خوتهي تا من تمام گذشته تو رو بزارم= مجيد دلبندم اون خودتو است نه خودتهي
كسي از قول من نوشته من آرش رو خريديم= مجيد دلبندم اون آرش رو خريدمه نه خريديم
كسي هم نمي تونه حتي باهش صحبت
كنه=مجيد دلبندم اون باهاشه نه باهش
در حد دانشگاههاي در پيتي مه چنين ميگن= مجيد دلبندم اون مياي چنين ميگنه نه مه چنين مي گن
ببخشيد شبنم جون شما علاوه بر اينكه دانشگات شديدا درپيتيه لهجه ات هم كمي ضايع است احتمالا تو مال همون برره سابق نيستي

شبنم said...

اولا ما اينجا مانند مملكت شما با اون دانشگاههاي در پيتي كه تو فارغ شدي كيبرد فارسي نداريم و بعدم من مگه مثل شما بيكارم برم ملا نقطه اي بشم
بعدش از همه مهمتر مدرك منو با اين حرفهاي تو از من نمي گيرن
اما تو بگو كجاي كاري
آره عزيز كشور من با كشور تو فرق داره پي كيبوردم با تو شايد بعضي فونتها را نداره روي اين ويندوز بچه كوچولو