Sunday, September 19, 2010

توي ازدواج به چه نگاه كنم

دلم به درد امد وقتي امروز ديديم كه شخصي از دوستان من ازدواج كرده و با همه خوبيهاي براي بار دوم بز آورده وقتي مي بينيم كاملا مي شد از اين دوران و ازدواجي كه در ايران حكم مرگ آدم و بد بيارش در تولد به اين اهميت نيست واقعا بدانيد ابدا براي من توي زندگيم مهم نبود كي دنيا اومدم و كدوم بيمارستان و چطور ولي برام هميشه مهم بود چطور بايد ازدواج ميكردم
چيزي را با تمام خستگي ميگذارم در خاليكه ديگر نه نا و نه حوصله نوشتن دارم و چون باز به مملكت برگشتم و هنوز دست خود را به ديوار نزدم دارم مجددا مي روم ولي با همه رنجش مي نويسم التماس ميكنم به عرايضم دقت كنيد

ما براي ازدواج هميشه گفته ام ما بايد همسان باشيم اين همساني در زيبايي نيز كاملا باشد فاصله سني ما زيادتر از 7 سال نبايد باشدكمتر بود هم مهم نيست ولي همه جاي دنيا و عموما مرد بزرگتر و يا ديگر مطالعات نشون ميده فاصله سني 7 سال بسه هميشه با هوشياري نه با سر كوفت به عيب و ايرادات طرف مقابل نگاه كنيد و براي خود بيشتر و ايرادات را كمي بزرگترفرض كنيد به احدانيت خدا براي من هميشه خوشبختي روزي بود كه ديگران منو كمتر ونادان تر از آنچه واقعا هستم فرض كردند و با افراد راحتتر بودم شما بدانيد كه خود و طرف را زياد باد نكنيد چون هر وقت من برتر و پولدارتر به چشم امدم مشكلاتم بيشتر بود ولي بگذريم

كسي كه مقابل شماست بدانيد بايد براي همديگر كشش و جذب داشته باشند و از همه مهمتر شكل و همشكلي خانواده ها بايد رعايت شود ببينيد و بدانيد كه چه اعتقاداتي دارند به اصول كلي در زندگي و عقيده اي حتي به دنيا اين براي هر دو خانواده مهم است نيايد با كسي در جامعه بشينيد كه از شما بالاتر و يا خيلي پايينتر است دقت بايد كنيد نگاه آنها به دنيا و بچه و زندگي با شما نيزهمسان باشه اين بالانس نبايد بهم بخوره براي من هيچ چيز توي زندگي زناشويي درد آورتر نبود وقتي با يك خانواده اي كه اعتقادات و فرهنگ متفاوت دارند زندگي و هم خانه بودم تمنا ميكنم لطفا به اين اصل مهم
بي نهايت توجه كنيد كه اعتقادات ديني خانوادگي و فرهنگي چيست زن و مرد در اين فرهنگ چه نقشي دارند اين ابدا يك شوخي نيست.

به  وي نگاه كنيد ببينيد هدف و مسير زندگي اين آدم چيه و چطوريه چقدربا شما همخواني دارد؟بزاريد ببينيد اين هدفها چقدر عملي است طرف خيال پرداز نيست؟يا باواقعيتهاي خودشه؟

ببينيد از لحاط فكري براي شما مي تواند تكيه گاه باشد ببينيد نيازهاي روحي شما و حتي جسمي شما رو تا چه حد مي تواند بر آورده كند؟اين مهمه خيلي مهمه

يك اصل بايد براي شمامهم باشد ببينيد به پول و خرج كردن آن چگونه نظر ميندازه چطور پول در مياره چطور خرج ميكنه ببينيد پول خيلي مهمه شوخي هم نيست و حتي عملكردش توي زندگي زن و شوهر و نقشش براي دو نفر غير قابل انكار

مراقب باشد ببينيد تفريح و ورزش و كوه نورديشو چطور زمانبندي ميكنه زن اولين اولويته يا ورزش دو م يا ورزش شماره يك و زن دوم دقت كنيد با خودتون بسنجيد باور كنيد اين كوچكها بقدر مانند خار عمل ميكند و به بدن شما فرو ميره كه بي ترديد دو نفر را تا حد جنون پيش ميبرد اينها نشانگر مسئوليت پذيري شخص در زندگي شخصي و شماست 

در صحبتهايش دقيق شويد ببينيد اين آدم چقدر با راستگويي و كم بندي و خالي بندي و پر بندي دوري دارد يا مانوس است و نسبت ندارد اين مهم است البته وقتي هم رو دوست داريد كمي اين مسائل رو بازتر مي شود و خودش را ماننند آينه بيشتر نشان ميدهد معمولا آدمهاي دروغگو كمي مچشان توي دوستي و عشق باز مي شود

من هميشه  اطرافيان ديده اند يك چيزي را توي رابطه ام دقت ميكنيم اينكه چه شخصي ميخواهد اينجا تعيين تكليف داشته باشد اگر كسي براي من تصميم بايد بگيريد يا من مي توانم تصميم گيري كنم و چه بليطي اينجا روي تصميمات من خريده مي شود و چه مواقعي بايد انها دوست دارند تصميم بگيرندكي تصميم گيرنده است توي رابطه.

من هميشه ديگران مي دانند در مورد گذشته افراد سوال نميكنم ولي اگر بكنم بي ترديد تنها كليات را ميشنوم و نه جزئيات اينكه طرف چه طور و چه جوردر گذشته بوده و كي بود و چه مي خورديد خونش كجاست ابدا
نمي پرسم البته ببينيد در رابطه هاي با كي بوده چند وقت دوام آورده و چقدر طول كشيده علت چي بوده ادامه پيدا نكرده البته حماقت هم نكنيد كه همه چيز را بخواهيد بدونيد كه مثلا بپرسي چقدر دوستش داشتي و چي و چطور؟ احمق نباشيد اينها اسمش مريضي است كه بپرسي چه ميكرديد ؟كجا مي خوابيديد اين فرد كه چنين سوالي ميكند خنجري ميسازد هم شما و هم خودش را از پا در بياورد

هوشيار باشيد در رابطه با خطاهاي گذشته فرد چون طرف اگر در گذشته خطا كرده و خودشو درمان نكرده چند برابر سريعترخطا گذشته رو باز تكرار ميكنه و با درصد چند برابر بيشتر جدا فراموش نكنيد حتي با زمان نزديكتر و كوته تر

در رابطه با نظرش براي بچه و نحوي بزرگ كردن بچه ها بدانيد باور كنيد و بدانيد چه ميگويد در مقابل بچه ها قرارش دهيد بزاريد و ببينيد چطور رفتار ميكنيد خيلي مهم است برخورد و نحوي تعامل با بچه ها چگونه است.

با دوستانش بيرون برويد ببينيد چگونه با آنها برخورد و كلام ميگويد با دوستان به حساب دوستم دوست دادشي وي بيرون برويد و در برخورد و حرفها و شوخيها دقيق شويد از سرگرميها قبل و بعد كامل علامت خوبي به دست شما ميدهند و همينطور در خانواده و برخوردها با خونسردي دقيق شويد ببينيد چطور در رستوران و حتي انعام ميدهد



شما تمام مسائل بالا را در مدت حدود يكسال ارزيابي نياز داريد و زود نپريد و حماقت كنيد

در انگليسي و حتي فيلم بوي خوش زن هنرپيشه مرد ميگفت وقتي شك اومد فاتحه شو بخون در ازدواج ابدا شك و سر در گمي و دو دل نباشيد و اين اوج حماقت است مبادا وارد اين ورطه شويد نرويد و نكنيد من هميشه گفتم زيان اين پشيماني به مراتب بيشتر است تا غير آن؟

توصيه منو جدي بگيريد من خودم هر كي و هر چي بودم عمل كردم اگر شب عروسي هم از تخت بلند شديد ديديد اشتباه كرديد و انتخاب خطا بود از همون جا برگرديد نگيد همه آبرومون از دست رفتش

من خوشبختم هر روز هم همه عده اي با غرض ورزي ميايند اينجا پارس ميكنند كه من فلان بهمان كدوم يكي كاري برايم كردند وقتي من نيازمند بودم من درست عمل ميكنيم و هر زمان هم دلم و عقلم گواهي داد نه به آبروي خودم و نه مادرم در ازدواج فكر ميكنم من روزي نتوانم نمي كنم اگر ازدواج صدم و هزارمم باشه نمي كنم و از هر جا ديدي ازدواج كرديد برگرديد قبل از اينكه پاي بچه ها وسط بيايد

27 comments:

Anonymous said...

سلام آرش جان. ممنون از نوشته ات. درسته ما وقتی مطمئن شدیم که انتخابمون اشتباه بوده باید برگردیم اما لطفا برای بعضی سوء تعبیر نشه که با کوچکترین مشکل برن سراغ جدایی و ... که همه میدونیم هیچوقت یک زندگی مشترک بدون مشکل نیست. این رو تو نوشته های قبلی هم میشه دید که گاهی ممکنه مشکل و بحث هم باشه حتی در بهترین زندگی ها. اما وقتی دیدید در مسائل اصلی و کلی با هم مشکل دارید و راه حلی هم نیست بهتره قبل از اینکه دیر بشه برگردید.

جادو

شبنم said...

سلام
خوشحالم مينويسي سفرت خوش

Anonymous said...

دست شما درد نكنه شنيديم ايران نبودي اميدوارم هر جا هستي و ميري خدا پشت و پناهت باشه تو واقعا دوست و انسان بزرگوار و كم آزاري بودي كه حتي دشمنات هم در اين مسئله كه تو پسر خيلي خوبي هستي ترديد ندارند

فرزاد said...

آرش تو را مي شود نه مي نويسي نه ديگر با كسي صحبت ميكني نه بهت زنگ ميزنند جواب دو كلمه سلام و عليك را به زور ميدهي از خارج هم هر چه بهت زنگ ميزنيم كه همش ميگي كار دارم بعدا؟ترا چه شده نوكرتم چي داره ميگذره سفرتو رفتي دوباره هم كه عازم هستي چه كار ميكني چه خبر عزيز استاد
اين يك پست هم ميگويي به زور نوشتي ايران چه به تو ميگذرد

Anonymous said...

نه فرزاد جان نگران نباش آرش هیچیش نیست. خیلی هم خوبه. اگه چشماتو باز کنی میبینی که همینجا چندین بار گفته که خوشبخته و احساس خوشبختی میکنه. مثل بعضی هام دنبال بی بندوباری نیست که محیط ایران دست و پاشو بسته باشه و ناراحتش کنه. تنها چیزی که اونو آزار میده خصلت فضولی بیش از حدایرانیاست که اون هم بیشتر از جانب ایرانیانی که دراطراف شما هستند میاد

Anonymous said...

آقاي استاد ميشه بدون فحاشي هم حرف زد.
مثلا استاد دانشگاه تشريف داريد.
پاراگراف آخر ميگي ميان پارس ميكنند.
مودب باش بچه جان

Anonymous said...

سلام
عميق،زيبا،كامل و علمي و بر پايه تنها مطالعه و تحقيق نوشته شده بود
بي ترديد نشانگر اطلاعات كلاسيك شما در رابطه با موضوعهاي كه ميدانيد قلم فرسايي ميكنيد و چه زيبا و روان و قابل فهم
از شما خبر دارم و از شنيدنش متاسف ولي برايت خوشحال شدم تو هميشه توانستي روي پايت بلند شوي و جلو بروي بدون نياز به هيچ تكيه گاه و كمك
سفرت خوش هر چند قيافه ات از درون دلت هيچ زمان خبر نداد ولي انسان بخاطر بيماري فيلم ماهي ها در خاك ميميرند را بازي نميكند
آن پسر هم در ان فيلم شايد خطا كرد

Anonymous said...

خدا كنه بهتر بشي
ما دوست داريم

Anonymous said...

به سلامت دادا
ما برات هميشه دعا ميكنيم و ميدونيم كه اين روزها داري با خودت بيشتر از همه دوستي ميكني
خدا پشت و پناهت باشه روي ما حساب كن

Anonymous said...

سلامي چو بوي خوش اشنايي
سفرهات بي خطر باشه ارش عزيز ممنون از نوشته ات من مي خواستم در مورد شك بنويسم كه البته يك افت بزر گ در زند گي است اما بايد بدانيم كه اين موضوع از كجا شروع شده است قطعا از روز اول نبوده و كدام رفتار ان رو ايجاد كرده است خود شك چيز بدي نيست زيرا به عبارتي بخشي از مراحل شناخت يك انسان نسبت به يك انسان ديگر است و قابل احترام است و مر بوط مي شه به اطلاعاتي كه ما درست در اختيار طرف مقابل قرار نداديم اما
مي شه با توضيح درست خيلي از اين مسايل را حل كرد فاتحه هيچ رابطه اي به خاطر شك خونده نشده به اين خاطر خونده مي شه كه افراد معمولا توضيح مناسبي براي هم نمي دهند زيرا ما معمولا براي خودمان جايگاه يك قدسه را در نظر گرفته ايم كه به ديگران حتي اجازه نمي دهيم كه به ما شك كنند و به تليج قبامون بر مي خوره وادمهاي شكننده نه تنها توضيح نمي دهند بلكه اين رو اخر يك رابطه تلقي مي كنند اما حتي خدا هم به انسان حق شك كردن را مي دهد و مقدس ترين افراد توي دنيا در اين جايگاه بسيار فراوان قرار گرفته اند دفاع كردن از انچه حقيقت ناميده مي شده اما در مورد ان قسمت از نوشته شما دوست عزيز كه
مي گو ييد اگر توي رختخوابم شب عروسي هم فهميديد از راه اشتباه برگرديد ببيند كل اين حرف چه مفهومي دارد شناختي كه يك شبه به وجود نيامده دوست داشتني كه ذره ذره رشد كرده حالا توي يك شب دگر گون مي شه وما مانند يك انسان بي تعهد و بي بند و بار همه با هم بودن را فراموش مي كنيم و بساطمون را جمع مي كنيم و از ترس به اينكه پاي يك بچه به ميون نيامده فلنك را ببنديم و روز نو و روزي نو و هميشه براي خودمون يك زندگي خوب تصور مي كنيم و اين يك اعتماد به نفس كاذب است كه ريشه در غرور و خودخواهي ادمهادارد و به جاي اينكه ما مسايل را حل كنيم صورت را پاك مي كنيم اين جمله شايد دوستان به ياد بيارند ارش عزيز نوشت شخص مورد علاقه شما بايد كمك كند شما غلبه كنيد به قضاوتهاي تندتان بي صبريتان و شك و ترديدتان و كمي در شما رشد يا سر بلندي در حسهايتان ايجاد كند ارش من واقعا به تو حسوديم مي شه كه عشقي داري كه براي تو اين طوري بوده اما هميشه برام اين سوال بوده تو هم ايا براي ان اين طور بودي و يا عشقت با زيبايي هاي درون خودش رفتارهاي عجولنه و حرفهاي تند تو را درك مي كند و تو رهبر بودي يا او اما در موردپول وپولداري مانند ادمهاي نباشيدكه جون مي كنند كار مي كنند پول در مي اورندزندگی بهتري داشته باشند بعد مي بيني همه زندگی شون شده پول در اودن نه پولشون به خورد خودشون مي ره نه خيرشون به كسي مي رسه تازه يكي هم كه بهشون بگه حالت چطوره مي گه نه اين منظور داشت بعد مي بيني راست گفتند از تنگي چشم فيل دانستم ان كس كه غني تر است محتاج تر است ارش عزيز اگر دنيا داشته باشي دنيا را نمي خوريم ما انسانها طمع و حرص مون بسيار جلو تر از نيازمون حركت مي كند مگر ماچقدر در روز نياز داريم بخوريم يا بپوشيم يك دست لباس يك وعده غذا ادمهاي چاق 2 وعده ولي بازم مي رسيم به اينجا چشم تنگ دنيا دوست را يا قناعت پر كند يا خاك
گور

Anonymous said...

ممنون از این دوست عزیزی که کامنت مفصلی گذاشتن. خیلی خوب و قابل تامل بود. ولی من فکر میکنم یعنی برداشت من از اون جمله آرش که گفته از رختخواب بلند شدید..... این بوده که حتی اگر در همان اوایل به اطمینان رسیدید که اشتباه کردید باید از همونجا راهی رو که رفتید برگردید. وگرنه اگر طور دیگه ای بخواهیم بهش نگاه کنیم بله این میشه یه تصمیمی که از روی بی مسئولیتی و با عجله گرفته شده. با شناختی از آرش دارم فکر نمیکنم اصلا بی مسئولیتی رو قبول کنه منتها یه خورده مثل اینکه نسبت به ازدواج و تداومش دید زیاد خوبی نداره

جادو

مينو said...

مرسي

Anonymous said...

اتفاقا منظور آرش دقیقا همین بوده که از رختخواب بلندشه و راهشو بکشه و بره تا ببینه باز بعدی چی میشه . بعدم از روی عقده هاش بگه بله من زندگی خوبی دارم.فکر کردی واسه چی هنوز مجرده و با چندبار ازدواج بازم نتونسته دوام بیاره اینقدر ازش طرفداری نکنید منظورش کاملا واضح بود و شما هم خودتونو گول نزنید که این آقا شاید منظورشو بد بیان کرده نه اینطور نیست آرش همینه کلا مردی که چند بار ازدواجش ناکام مونده همینه عقیده واقعی آرش همون بوده بی بندوباری و عدم تعهد

شبنم said...

نوشته و نظر دوستي كه با آرش عزيز اعتراض كرده بود واقعا همون مصداق پارس كردن بود آخر مي گوئيد بي بندباري و عدم تعهد. جالبه و يك جوك!!!ميشه لطفا نام ببريد ايشون چند بار در ازدواج ناكام مانده؟؟ اصلا معني ناكامي را ميداني بدبخت و جوان ناكام را ميداني به كه مي گويند ومشكل باسني شما از تجرد ايشلن چيست ؟چند بار در مورد دليل مجرد بودنش نوشته بنده خدا غرض داري درست اما بخون و بدون چه چرتي مي نويسي
شما خيلي بيسوادتريد كه نظرات ايشان را تفسير كنيد بزاريد خودش توضيح دهد شما مشغول سوزش مكاني كه داريد و مداوايش باشيدژاز دوستان محترمم معذرت مي خوام ولي ببينيد كسي تنها روي غرض ورزي هر چرتي ميگه و منظور كس ديگر را تفسير به راي ميكند

غزل said...

من خيلي دوست دارم شما كه مي گوئيد چند بار ازدواج بگي خوب چند بار و با كي
خيلي شعر جالبي گفتي برو ننهجان اينجا همه آرش رو مي شناسن جز تو كه زر زدي

Anonymous said...

سلام
دوستان محترم لطف كنيد ادبتون رو به نمايش نگذاريد ارش نيازي نداره شما ها ازش دفاع كنيد بحث سر شخصيت ايشون نيست بحث سر نوشته ايشون است چون ما توي اين وبلاگ چيزاي جالبي خونديم كه چطوري يك عشق رو ميشه هدايت كرد كه وقتي هواش از سرمون پريد نگيم عشق از سرمون پريد كه يك رابط بزرگ يك حل مشگل بزرگ رو مي طلبه كه ما بدونيم علارغم تفاوتهايي كه دو نفر با هم دارند چطور پذيرش هم رو داشته باشند كه هر روزشون بهتر از روز قبل وساعت قبل باشه ولذتهاشون كامل بشه وخيلي نوشته هاي ديگه كه ما از خوندنش لذت برديم و در مورد شك و رشد وخيلي چيزاي ديگه وحالا اين پست رو مي خوانيم كه چطوري از يك رابطه در بيايم اگر احساس كرديم كه اشتباه است ديگه ما هيچ اثري از مردي كه مي گفت من كساني را دوست دارم كه با يك نفر ميروند جلو از كسي كه ميگفت من سر گردون نيستم كه هر روز بخواهم دنبال يك نفر باشم ايشون نوشته اگر صدمين ازدواج هم باشه به ابروي خودم و مادرم توجهي نمي كنم اصلا مسله ابرو مطرح نيست موضوع شخصيت است اينجا اين دوست محترم نوشته هر روز يكي براش پارس مي كنه شما اگر دوست ايشون هستيد حرف زشت ايشون را ياد اوري كنيد و بگوييد ما انتظار نداريم از شما اين جملات را بشنويم همانطور كه انتظار نداريم كسي كه الگوي ما بوده اينطوري بنويسه چون راههاي زندگي كردن و ماندن بيشتر مفيد است كه به ديگران بياموزيم و گرنه راه و رسم نموندن و خيلي ها خوب مي دونند نموندن كه راه بلدي نمي خواهد

شبنم said...

راستش را بخواهيد كسي كه به كسي مي آيد تهمت چند بار ازدواج و ناكامي ميزند كاملا پارس كردنه شما مي آييد به كسي ميگي چند بار ناكام بوده چند بار ازدواج كرده ولي شعور اينو نداري خوب بگي با كي و كجا و اين چند بار يعني چي؟پس پارس ميكني و درست ميگه چون در كلامتون تنها افترا و تهمت وسعي در كوچيك كردن اين به حساب الگوتونه اخر من باهش صحبت كردم گفتم اين كه شب ازدواج فهميدي خطا كردي برو يعني چي به من گفت يعني اگر ديدي مشكلي داره كه غير قابل كنار اومدنه و يك عمر قراره آزارت بده همون شب برو
شما شب ازدواج فهميدي شوهرت معتاده ميموني؟فهميدي كه زن بازه ميموني؟فهميدي مشكل و انحراف جنسي داري ميموني؟شما اصلا به جاي تهمت بهش زنك بزن بگو آرش عزيز منظورت چي بود براي ما سو تفاهمه و ما دهن عوضيمونو وا ميكنيم و هر زري ميزنيم پس برامون توضيح بده مواريدي كه تختو ترك كنيم و جدا بشيم چيه؟نه دهن گاله خودتو باز كني حرف از ناكامي و زر زر كني

غزل said...

به طرفداري از شبنم من هم ميگم خانم عوضي ببين پار س ميكيني، ميايي ميگي فردي كه چند بار ناكام مانده و چند بار ازدواج كرده و توي روز مسلم ميايي مستقيم به شخصيت آرش حمله ميكني بعد ميايي ميگي بحث نوشتهاي ايشونه خودتو به خري ميزني ؟ميخواي بگي با اون كينه و عقدت روشنفكر هم هستي اگه ارش محلت نميده معلومه چه خري بودي و هستي از كلامت و نوشتت معلومه
تو ميگي ناكام مونده تو مگي چند بار به دروغ ازدواج كرده بعد ميگي ادب به نمايش نزاريد حرف از نوشته هاي ايشون هستش؟؟!!!! برو ننه حرمله خودتو خر كن

برو كه حيف نميزاره دهنمونو باز كنيم و الا اون خري كه فكر كردي ننه و هفت جد ابادتم و بعدش كي از تو دعوت كرده بياي نظر بزاري وقتي قدر يك عقب افتاده ذهني شعور نداري كه به شخصيت شخصي مثل آرش حق توهين نه تو نه كس ديگه نداره
آرش هم بايد متاسف باشه احمقهايي و كسي كي اين حرفش به اون حرفش ميگه...بخور ميايند نوشته هاشو ميخونن
ما مشكلي نداريم اگر تو بيايي به نوشته اي ارش انتقاد كني و بعد ازش بخواهيم مسئله رو باز كنه يا محكوم ميشه يا نمي شه ولي تو اول ميايي زندگي و شخصيت اونو ميكشي زير ساطور بعدش مينويسي فلان خودتي نوكرتم

فرزاد said...

خانم ما همه با هم مجبور شديم تو دهني بزنيم و واقعا به آدم احمق تو دهني مي چسبه من نظر شما و دوستان رو به نوشته هاي خودتو جلب ميكنم خودت لطفا بنال:
(فکر کردی واسه چی هنوز مجرده و با چندبار ازدواج بازم نتونسته دوام بیاره اینقدر ازش طرفداری نکنید)
براي ما سواله مجردي ايشون چه دردي به شما وارد كرده مگر نگفته ما بايد ازدواج درست داشته باشيم نه بايد تنها ازدواج كنيم نگفته؟؟حتما تو خوب بودي با اين بيان و حرفت بعدش اين جمله در مورد نوشته ارش هست نه شخصيت و زندگي درونيش بابا غزل خوب ميگه از دهنت در مياره بخون

( منظورش کاملا واضح بود و شما هم خودتونو گول نزنید که این آقا شاید منظورشو بد بیان کرده نه اینطور نیست آرش همینه کلا مردی که چند بار ازدواجش ناکام مونده همینه عقیده واقعی آرش همون بوده بی بندوباری و عدم تعهد)
اينكه آرش در ازدواج ناكام مونده لطفا آمارش را بدهيد و گرنه من اعلام ميكنم ميكنم از نوشته اين نظر تا روزي اعلام شما 24 ساعت فرصت داريد ازدواجهاي متعدد ايشون و ناكاميهاي رو 4 عددش را نام ببريدو الا شما همون سگه هستيد كه پارس ميكنيد و فضله سگ هم غذاته و منظور از سگ تو بودي

Anonymous said...

واقعا من متاسف میشم که شما دوستان می آیید اگر میخواهید از آرش طرفداری کنید که البته آرش به هیچ عنوان مایل به طرفداری از شخصیت و زندگیش از جانب کسی نیست و اگر قراره صحبتی بشه باید فقط در مورد نوشته های آرش باشه نه چیز دیگه. اون هم باید کاملا محترمانه و منطقی باشه. شمایی که اینجا با این کلمات رکیک میاین جواب یک شخص بی ادب رو میدید آیا شما هم تفاوتی با اون شخص دارید؟ مطمئن باشید آرش اصلا تمایلی به چنین رفتارهایی نداره حتی شاید خودشم متاسف میشه که چنین کلماتی از زبان مثلا دوستانش بشنوه و با خودش تصور کنه آیا شخصیت دوستانش در این حد هست؟ اگر کسی اینجا حرف نابجایی میزنه لطفا شما در جواب خودتون رو بدتر از اون نشون ندید. این آرش رو بیشتر آزار میده

چادو

Anonymous said...

عجب محيط فرهنگي!!!!!
چه دوستان بافرهنگي و چه مدير وبلاگي كه اين نوشته ها رو براي عموم ميذاره!!!
واقعا جاي تاسف داره. شماها مثلا تحصيل كرده هستين؟؟؟؟
طرز بيانتون اصلا اينو نميگه
واقعا نياز به جانبداري مودبانه شما ها هست؟؟؟؟؟

Anonymous said...

به نظر من اينجا جوش مودبانه است تا زماني كه كسي به جناب مديريت توهيني نكند خوب وقتي كسي داره به ايشون حمله ميكند و خود ايشون هيچگونه جوابي نميدهد توقع داريد ما هم ساكت شويم تا هر بي سر پايي كه حتي يكي از حرفهايش را نميتواند ثابت كند به ايشان تهمت بزند و وي را بدنام كند؟.
به نظر من ضرب الجل فرزاد توي 24 ساعت واسه اون فرد خوبه و ما منتظر هستيم كه همه اين فحشها نصيب خود ما شود اگر اون فرد نتوانست حرفهايش را ثابت كند اگر هم نكرد فحشها نوش جان وي و ديگراني كه از وي طرفداري ميكنند

فرزاد said...

ننه حرمله 24 ساعتت به هم رسيد نيومدي چيزي بگي
حالا ديدي كيا پارس ميكنن و چه شخصي سنده سگ خوراكشه بي شرف نيا آبروي مردم رو ببر وقتي ميدوني از همه كاره بدتر فقط زر زر ميكني

Anonymous said...

farzad man javabeto nadadam chon rastesh didam to inghadar ghodrate tashkhis nadari ke befahmi an kasi ke shakhsiate arasho zire soal bord an kasi nist ke commente badi ra gozasht manam didam to moshgelet ba kasi ast ke an harfa ro zadh na mani ke neveshtam masalh shakhsiat ishon nist va neveshth ishon ast didam hame hojom avordan harfi nazadam chon man anghadar etelaat nadashtam amare kasi ro dashth basham doste aziz injori nabash tazasham an kasi ke an harfa ro zadh nazaresho gofth ghalat ya dorost vali sohbathai shoma kharej az adabe man bod ke be kham manande shoma harf bezanam doroste man arasho dost daram ama be ma rabti nadarh ke bekhahim az adame zendh taraf dari konim zemne in ke khode arash mitonest ano hazf konh pas didi ke ....ezafh kard

Anonymous said...

سلام
ببين خانم محترم يا آقاي محترم شما مدعي هستيد كه شناخت نداريد كه امار بدهيد درست؟
اين كه حرف شماست قبول داريد؟
پس چرا مي گويي چند ازدواج و چند ناكامي؟چرا مي ايي روز نظر كس ديگر تفسير ميكنيد كه نظر اون چي بوده و هست
من موافق صحبتها و توهينها نيستم من با همش مخالفم اما با شما هم صد در صد مخالفم بعلت دليلي كه بالا گفتم
آرش نظر كسي رو ميزاره چون نظر ديگران براش اهميت نداره و درسته آدم زنده ازش حمايت جايز نيست اما تبرئه از توهين و تهمت آيا لازمه يا نه؟
شرمنده
فرزين

Anonymous said...

فرزین
من نمی دونم ان کسی که در مورد ناکامی وتعدد زوجات نوشته چه کسی هست چند کامنت بدون نام گذاشته شده بعد علما با فرض اینکه همه اینها را یک نفر گذاشته شروع کردن به فحاشی کردن به همه خوب بعضی ها نقد کرده بودن همه شماره تلفن ندارند که زنگ بزنند و از خود ایشون سوال کنند تازه داشته باشند بازم دلیلی وجود نداره که ما به عنوان خواننده وبلاگ بخواهیم حتما با ایشون در تماس باشیم ما نظر مون را می گذاریم
اما کسی که ان نظر را گذاشته و تهمت زده به ایشون به قول شما من با شما موافق نیستم ما نمی توانیم کاسه داغتر از اش باشیم
نظر ها فیلتر شده به نظر بقیه می رسه در نتیجه از دید نویسنده این یک نقد بوده نه تهمت یا چیز دیگه اینکه نظر بقیه برای ارش مهم نیست برای همین می گذاره هم برای من جای سوال است ؟واقعا نظر بقیه براش مهم نیست ؟ اگر برای ان مهم نیست برای شما چرا مهم است؟ یا شما شناخت دارید یا ندارید؟اگر شما به شناختی که دارید رسیده اید برای شما هم مهم نباشه نظر دیگران
اما رفتار های تهاجمی فحش دادن توهین کردن که چیزی را اثبات نمی کند همان طور که ان حرفها در مورد ناکامی معلوم نیست که چی است ؟ اینجا است که فقط منطق است که می تواند ادم رو از یک رو کاگل کردن نجات دهد اگر کسی رو انقدر دوست دارید که قادر به کنترول رفتارها و گفتارهای معقول خود نیستید کمی تامل کنید بدی را با بدی نمی شه جواب داد اگر جواب دادید می شه همین گندی که بالا امد

شبنم said...

نظر خوبي بودش ولي يك مسئله بايد در نظر گرفته بشه ما ارش رو مي شناسيم درست
من ترديد ندارم قدرت كلامي كه آرش داره زماني كه در رابطه با مسئله اي باهش مشورت ميكني خدا واقعا نيافريده بي نهايت تحليلگر توانمدي هست بي نهايت پسر خوبيه
و آرش نه خواسته الگو باشه و نه علاقه اي به حمايت داره ولي معذرت ميخوام بايد نشست و حرف چرند خوند و ساكت شد دعوا سر اينه كه ثابت بشه حرف بي پايه است كسي چرا چيزي نميگه