Friday, October 21, 2011

من هيچ زمان چنين مردي نبودم


مردهايي كه از اول شرايط براي كار و زندگي و زنشان ميگذارند و از آنها توقع دارند در آمد من اين است تو هم بايد با اين در آمد چشمت كور زندگي كني و كار حق نداري بكني ولو در امد داري اين مرد چه پيامي به شما ميدهد؟ بزاريد بگم.

يعني تو پايين تر از من هستي تو كمتر از مني، من هستم كه مهم هستم.

ما در ازدواج بايد بفهميم كه آيا جدا و واقعا با اين حرفها و شروط واقعا من كمترم؟ و كم ارزش ترم؟ و سوال اين است چرا بايد دختري خود را با مردي هم دم كند كه وي را اينگونه و پايينتر نگاه ميكند؟آن هم از روز اول و شرط كار و حقوق؟

و پيام ديگر از چنين مردي اين است كه تو مطيع من بايد باشي؟ و صادر كننده حكم منم و آيا در دنياي امروز چنين چيزي درسته؟ و اسم اين زندگي يك زندگي سالم و خوشبخته؟نه متاسفم نيست

من هميشه چيزي رو ميگم مردم ما در ايران ياد گرفتند در زندگي مشترك يا كاري يا زنداني باشند يا زندانبان براي زندگي بي دردسر مردها هم به اين نتيجه رسيدند كه بهتر است زندانبان باشند تا زنداني.

و من ميام كسي رو ميزارم تو زندان و خوشحالم كه من زندانبانم. ولي هميشه ميگم و ديديم و باور دارم زندانبان از زنداني زنداني تره و اين برداشتي هست كه سالها مردها سر زنها آوردند و همه يك مشت بچه هم توي اين زندانها متولد شدند و ياد گرفتند برند يا زنداني بشوند و يا زندانبان بشوند .

خارج از اين مملكت چنين نبود من ديديم قرار بين زن و مرد هميشه بر اين بود زن و شوهر با هم سر مسائل با هم صحبت كنند و ببينيد صلاح و مصلحت هر كدامشان چيست؟

زن و مرد مانند دو دست بدن هستند و بايد هماهنگ باشند ما هر دو دستمان مهمه و اگر برام دست چپم مهم نباشه بدني ندارم يعني زن و شوهر مانند دو تا دست يك عضو هستند كه براي بدن كه اسمش زندگي هست بايد با هم كار كنند مثلا موقع رانندگي فرمان بگيرند فكر كنيم كه دست چپ زياد حركت نكن!

روزي كه زن به مرد و بالعكس قراره از اول بگه كه يكي تصميم بگيره ،شما وارد يك رابطه شديد كه فرد ازاول گفته در سطح من نيستي و كوچكتر از مني و كلا يعني اسمش ازدواج نيست اسمش استخدامه با همون شروط.

به چنين آدمي هم به من نگيد دكتر هست و فهميده هست فهم هيچ وقت عبارت از زورگويي در

آن نيست بلكه پذيرفتن برابريست توي دنيا امروز فهم يعني عزيزم همسرم ما مشكل داريم با هم صحبت كرديم به نتيجه برسيم با هم به نتيجه ميرسيم نرسيديم كمك ميگيرم و فكر و مشورت ميگيريم ولي دليل پزشك بودن و دكتر بودن دليل حسن نيست ما قرار نيست از شونه كسي بالا بريم كه قدمون بلندتر بشه.

البته بي ترديد ما در مملكتمان وقتي به دخترهايي ميرسيم كه ميگويند سنم داره بالا ميره ديگه دير شد بايد ازدواج كنم ترشيده شدم مردم ميگن چه شده؟ پس ميگرديم يكي را پيدا كنيم ظاهرش و كارش موجه باشه باطنش هم اصلا زياد مهم نيست

ولي خوب خطرناكه. ما توي دنيايي هستيم كه آدمها قرار نيست بدون عشق ازدواج كنند اگر اينكارو بكنيم توي اين ازدواج مانند بدني هستيم كه استخون نداريم.

زن و پسري كه ميگه من بايد ازدواج كنم داره دير ميشه من كاملا قبول ميكنم كه اطلاعات علمي و منطقيش به خطا رفته يعني فردي هست كه چيزي رو ميخواد كه در دراز مدت باعث درد و رنج و پشيمانيش ميشه ترديد هم ندارم.

من اگر روزي به اين نتيجه برسم كسي رو دوست دارم كه هم تحصيلكرده هست و هم فهميده زماني وصف فهميده را دارد كه من اينقدر ايمان دارم كه فهميده هست كه انتخابي ميكنه كه در جهت راحتي و اطمينان من خواهد بود و هيچ زمان صدمه اي به من نميزند مثلا وقتي من بدونم شما به من ميگويئد بيا بريم اين رستوران اينو بخور و بعدش فلان جا و من قبول ميكنيم چون به اين نتيجه ميرسم وقتي اين علم را داشتم حتما چنين ميكردم كه تو الان مي گويي. تا اينكه من بگم طرف پزشكه و فلانه ولي ميزنه توي سر من كه بشين نكن و نرو تا من بهت نونتو بدم پس من بايد قبول كنم با فردي در تماس هستم كه كه تا روزي كه بهش نياز دارم اوضاع مرتبه غير اين مشكل داريم كه يك فرد فقط بايد تصميم و انتخاب كنم يعني من روي مهرباني وي نميتونم جز نياز خودمو مرتبط كنم

مسئله اينه كه بعضي وقتها ما فكر ميكنيم زندگي خوب يعني كار و مدرك داشتنه

نه عزيز اين توي انتخاب ربطي نداره در حاليكه ما درس و كار را براي زندگي مي خواهيم نه بيشتر.

اون چيزي كه اهميت داره و من باور دارم در اصلي هميشه عشقه و بعد از آن ارتباطه و چهارچوب رابطه و ارتباط كه جدا مهمه نه رابطه رئيس و مرئوس و بعدش هم توافقات با هم مثل محل زندگي ياتعداد بچه و نوع زندگي و در انتها هدف مشتركه و فراموش نكنيد يكي هم اين وسط كه نبايد فراموش شود حرمت است كه يعني همو دوست داريم و نه بالا پايين هستيم و يك بدن هستيم و يك آدم بهتر و برتر ميسازيم و نه چهارچوبي كه من بهترم افرادي كه ميگويند من تصميم گيرنده هستم فقط مزايا ي براي خودشون فكر ميكنند دارند و يا ترسو هستند فقط همين


 

11 comments:

شبنم said...

بر منكرش لعنت غلط بكنه كسي چنين فكر كنه

Anonymous said...

واقعا عشقی هم وجود داره؟واقعا اعتقاد داری به اینکه باید عشق باشه؟ چطور میشه عشقی رو باور کرد؟

Anonymous said...

ببین جیگر یک چیزی رو بزار برات روشن کنم من مامور شدم که ثابت کنم روشی که نویسنده وبلاگ در مورد آدمهای کثیف میگه اشتباه هست و با هر کس باشد مانند خودش بر خورد کرد
پس ما باید حرف از دهنمون در بیاد تو اگر مادرت جنده نبوده و خودت کارت همون نبوده بیا من رو میکنم تو هم مال ما رو رو کن ولی اگر ننه کون وبوده و حرف از کونت در میاد پس خفه شو
meysam

غزل said...

من با نویسند موافق نیستم با هر ادم باید مثل خودش برخورد کرد ساکت بودن و بی اعتنایی واقعا برای آدم رانی که جواب نمیده ما دارم کامنتهای طرف رو همه میخونیم دو نفر اصلی میخندند و بقیه عصبانی می شوند
به نظر من شما که این آدم رو از میشناسید چرا باهش قانونی برخورد نمیکنید؟و میزارید حتی م بهش مثل خودش برخورد کنه
نه خانم عزیز که دوست داری خودتو جای مرد جا بزنی برای کسی نگو تا به واقعیت نشنوی چون من برای تو به همه مقدسات قسم میخورم صاحب وبلاگ پشمش هم نیست تو چی میگی فقط تو رو کردن مضحکه و میخندند به تو و م عزیز و سوز تو

Anonymous said...

من با صاحب و نویسنده وبلاگ دلایل رو سوال کردم وی گفت یکی از دوستاش می خواهد ثابت کند که با افراد باید مانند خودشون برخورد کرد و منهم کاملا آزادش گذاشتم که هر جور میخواهد عمل کند
وی هنوز معتقد است با انسان بیمار و بیکار باید رهایش گذاشت که خودشو به کثافت آلوده کند
ستاره

Anonymous said...

من نمیدونم تو چرا به هیچ کدوم حرفها عمل نمیکنی و فقط مینویسی الان این دعواها شکی نیست خودت کمی بی نقش و شاید واقعا دوست داری
کارت پستال

Anonymous said...

کاملا با حرف کارت پستال موافقم. آرش فقط حرفش رو میزنه. الانم باز پست بعدی میاد برای دهمین بار پست تکراری میزنه و میگه من به اینها عمل نمی کنم شما کاری نداشته باشید فقط بخونید. بله آرش جان نمیخوای عمل نکن اما وقتی عمل نمی کنی یعنی خودتم حتی به این نوشته ها اعتقادی نداری و فقط شعار هست.نوشته ای که کسی بهش اعتقادی نداره ارزشی نداره.

Anonymous said...

عزیزان من اولا شما چقدر از وی شناخت دارید و چقدر مگر با وی زندگی کردید که میدانید عمل نمیکند؟
بارها گفته من حرفم اگر درسته شما عمل کنیدچون عقل دارید داستان اینکه بیا خودتم عمل کن فکر کنم دیگه کهنه شده اصلا علم دلیل عمل نیست توی مهمونی دور هم بودیم خودش گفت من اگر به 10درصد چیزی که علم دارم عمل کنم شاهکار میکنم برای همین توی پوستین خلق نمی افتم مثل کارت پستال و ستاره چون تمام وقت یا داره میخونه یا داره تلاش میکنه خوب فکر کنه و عمل کنه
شما که میخوانید چقدر به حرفی که درست زد عمل کردید؟معلومه نکردید چون شما حتی حرف خوب هم نمیزنیداین بابا لا اقل حرف خوب میزنه

شبنم said...

والا کارت پستال غلط کرد که نظر داد
چرا با وجودیکه عمل نمیکنه همیشه پر بیننده ترینه چرا بعضی پرینت مگیرند به همسر و مادرشون نشون می دهند
یک مثقال انصاف نه بلکه شرف داشته باشید کدوم یکی از این خواننده ها میتونه بگه درسی نگرفته و چیزی یاد نگرفته
اخه قربونتون بشم همینقدر شرف داره مطالعه میکنه و مینویسه؟شما به جای اینکه نوشته رو تحلیل کنید هی می آئید شخصیت آقا زندگی خصوصی آقا اطرافیانشو تحلیل میکنید بابا کمی منصف نه ولی شرافتنمد باشید چیزی است که توی کارت پستال و ستاره و طرفداراش نیست

Anonymous said...

شبنم و غزل ، مطمئن باشید کسانیکه اینجا میان حتما آرش رو از نزدیک میشناسن و خیلی بیشتر از شما که هر صفتی لایقتون هست روی نویسنده شناخت دارند. من خودم همیشه اینجا رو می خونم اما واقعا دیگه از محیط اینحا حالم بد میشه. معمولا وبلاگها باید محیط فرهنگی باشه نه چاله میدون اما اینجا تبدیل شده به همچین جایی.به نظر منم هر نویسنده ای قبل از نوشتن باید سعی کنه الگوی خوبی باشه اینطوری با ارزش تره.

Anonymous said...

مطالبش همه خوب و بر اساس جدیدترین نوشته های حال حاضر دنیاست فقط امیدوارم نظرات هزل دل نویسنده را نخراشد