Sunday, October 16, 2011

تلافی و بد دهنی

آیا ما باید واقعا با افراد و دیگران مقابله به مثل کنیم در جواب بدی یا توهین؟آیا واقعا اگر مثلا پدر شوهر من اومد خونه من بهش

بی احترامی کنم چون به پدرم بی احترامی شد یا مادرم؟افرادی که حرفهای یک من غاز می زنند باید جواب آنها را من یا دیگران به همان تندی بدهیم؟

افرادی هستند که بیایند به اطرافیان ما توهین کنندو حرفهایی بزنند که تنها و تنها از گرفتاری خودشان می آید

افرادی که اینقدر معلوم است درگیر افکار بچه بازیهای خویش هستند که متوجه نیستند کلامی را که شما بیان میکنید من دارم

می خوانم و بارها هم گفتم به من ربطی ندارد دیگران از وجودشان چی بیرون می آید و چه میگویند من تنها و تنها مسئول زندگی خودم و عمل به چیزیهایی درسته فکر میکنم هست که تنها امیدورارم به ده درصد اون که درست است عمل کنم

البته من گذشتی در مورد افرادی که بد و توهین میکنند ندارم. من فقط قرار نیست کار بد و اشتباه بکنم و ربطی هم به گذشت من یا عمل زیبای گذشت ندارد من قراره وقتی باور دارم که یک کاری خوب و درسته رفتار درست رو داشته باشم من که قرار نیست که چون کسی کار زشت میکنه آزادی حرف و کار زشت داشته باشم یا فردی حرف زشت میزنه من هم بزنم.

من قرار نیست اگر کسی کامنتی زشت و بد و حتی سراسر توهین میزنه ابدا قرار نیست من نظر خودمو در مورد کسی عوض کنم

من اگر کسی اومد به من توهین کرد و تهمت زد تلافی کردن کارش توسط من را میدانید چطور باید تعبیر کنید اگر من تلافی کنم؟

بزارید بگم اگر تلافی کردم یعنی من همون آدمی هستم با افکار بد٫ عقده ای و سر تا سر درونم کثافت و بی خانواده بدون هیچگونه سواد و زندگی آروم که میام می شوم مانند وی فقط با یک فاصله زمانی .

مثلا تو یک روز قبل به من گفتی من روز بعدش به تو میگم ولی شبیه و همانند تو عمل میکنم.

من عقیده دارم جواب های رو نباید با هوی داد

حرف بد کسی بزنه اولا چه اهمیتی داره؟

دوما :من قرار نیست بیام در مسیر اونا حرکت کنم یا حتی بدتر و علت بدیش اینه فردی که میاد حرف زشت و بد میزنه و توهین به هر فردی در زندگی من میکنه علت کارش ده دلیل دارد شامل مشکل روحی٫ روانی٫ زندگی بهم ریخته ٫بیکاری٫خانواده نا همگون٫بچگی بد٫ و هزار دلیل داره که مثلا میاد به من یا کسی توهین میکنه اما اگر من بیایم جواب فرد را بدهم از اون بدتر عمل کردم چون من تنها به ده دلیل وی این کار نادرست رو انجام نمیدهم من تنها به دلیل یک کار بد وی این کارو میکنم

آدمها حق دارند به من حرف بد بزنند تنها و تنها دهن خودشونو کثیف میکنند و آرزو آنها هم متاسفانه باز هم با هزار تاسفم میگویم توقع آنها این است که من اینقدر ابله و بیمار و گرفتار باشم که فکرمو و دهنمو و ذهنمو با دهن کثیف و افکار کثیف اونا کثیف کنم منو جدا ببخشید من این آدم نیستم شما بیایید به دختر من با هزار دلیل هر تهمت و هر حرفی بزنید من قرار نیست حتی فکرم درگیر بشه حتی به دخترم اطلاع بدهم چه برسه فکرمو مشغول کنم من به فکرم و گوشم و مغزم اجازه ورود اون کثافتها رو نمیدهم کاری که من میکنم بی اعتنایی است و از همه هم میخواهم در بیشتر موارد بهترین کار همین است دلیلی ندارد اگر سگی پارس کرد شما هم بیایید بیرون و بخواهید بیشتر از سگه پارس کنید من قرار نیست با سگانی که پارس میکنند درگیر شوم و اگر سگی گازی گرفت من بیایم دندانهایم را کثیف کنم و سگ را گاز بگیرم.

تمام بزرگی ما و انسانها به این است که کسی که رفتار بد دارد ما رفتار مناسب داشته باشیم و گرنه با کسی که با من مهربان است مهربان باشم شاهکاری نیست ابدا شاهکاری نیست تمام بزرگی ما به رفتار درست ماست شاهکار این نیست که اون حرف خوب بزنه شما هم حرف خوب بزنید ما باید برای خودمون یک اصول و حدود و استانداردی قائل باشیم

با گفتگوهای بچگانه و کودکانه توی دست و پای کسی بپیچیم که بیایم یک قسمت مسئله بیمارگونه خودمونو درست کنیم شاهکار اینه میخوای منو درست کنید بیائید یک چیز خوب بسازید نه اینکه من کاملا مطمئن شوم که شما یک فرد خوب را خراب میکنید چون من هیچ زمان نمی آیم انرژی خودم را صرف یک چیز خراب کنم پس امروز دارم نیرو و انرژیمو میزارم صرف چیز خوب بشه آزاد و خوشبخت باشید و آزادانه عمل کنید

آزادی یعنی من دیگر گرفتاری رفتار و کارهای کودکانه نیستم من بخاطر رفتاری که در جوانی و شوهرم یا اطرافیانم دارند بخیل و حسود و بد جنس نیستم و من بخاطر رفتار و حسهای دیگران تبدیل به یک موجود بدبخت و کینه توز و بدجنس نشدم و بلافاصله بخوام به همه چیزی بگم ما باید روحیه مهربان و با اصولی که قبول داریم باید زندگی کنیم نه با معیارها و اصولی که کسی فکر میکنه

من پای کار درست می ایستم تنها همین کار را میکنم اینکه هدف وسیله را توجیه میکند این جمله یک فاجعه است اگر شما هدف خوب دارید باید از راه خوب برید تا وقتی به خوب رسیدید همه توش خوب باشند ولی ما برای هدف خوب از راه بد بریم و خودمونو خراب کنیم گیرم به هدفم رسیدیم اون هدفو خراب کردیم اگر تازه هدف خوب باشد که جای حرف و حدیث دارد وقتی ما به کسی مانند گاندی و نهرو به جایی میرسیم میبینیم ما اساس را بر خوبی میزارم و فقط کار خودم می کنم

روزی که شما بخواهید کسی را خراب کنید اگر هم بتوانید تنها یک عده افراد مریض و بدبخت تحت تاثیر قرار میگیرند که نه حرفشون مهمه نه نظرشون .

ما توی زندگی راه درست میرم و اینکه به کسی جواب دهیم انتقام بگیرم ٫درستش کنیم٫ دهنشو سرویس کنیم٫ ادبش کنیم٫ توطئه کنیم اصلا کاری نمیکنه ما که اصلا چنین انرژی نداریم روزی که ما فکر بد میکنیم به خودمون آسیب میزنیم

هیچ کس تا به امروز نتونسته دیگری رو اذیت کنه بدون اینکه خودش اذیت بشه ما سر چاقویی که توی شکم هر کی بکنیم تهش که بدتره توی شکم خودمون بیشتر میره یک ادم سالم و موفق کسی است که دنبال زیبایی هست و کارش افشا کردن کار دیگری نیست چون وقت و بیماری نداره

توی زندگی اگر ما به 10% چیزی که دوست داریم و عمل کنیم برنده تر هستیم تا کسی رو آدم کنیم من قراره توی ماشین درها رو ببندم و از خودم محافظت کنم و دلخوشی من این نباشه که من 100 تومن ضرر خوردم اون 200 تومن ولی من کار درست روانی رو میکنم



12 comments:

Anonymous said...

ترکمون زده شد تو هیکل اونایی که خودشون میدونن خیلی زر و زر کردن

Anonymous said...

با عرض سلامهای بسیار گرم به استاد گرامی
برای ما خیلی حرفهاتون آرامش بخش و کلا میتونم به جرات بگم از همه مشکلات شما چیزی درون وب سایت خود داری
مرسی

فرزاد said...

من نمیدونم چطوری میشه رید تو هیکل کسی
کمی تامل کنید و کمی هم خودتون را بو کنید میبینید که محترمانه ریدند
توی هیکلتون
کمی هم به طرف همسرتان یا دوست پسرتان قدم بردارید میبینید که هیکل ایشون هم زرد شدهچون متاسفانه تمام کسانی که جایشون درد میکنه جیغشو اینجا میزنند که همه خانم هستند و یا چشیدند یا به تنشون خورده
پس با دهن نفس بکشید

غزل said...

عزیز من اصلا موافق نیستم
توی میخوای امثال خیلی آدمهای مریض عقده ای و بیمار امثال همون نمونه که نشون دادی و ما دیدیم رو با بی توجهی حالیشون کنی خوب چیه بد چیه. من ابدا موافق نیستم تو چطور با خانمی لته فروشه
یا هرزه شخصیت حالی کنی
انها دنیاشون و شعورشون قدر همون شعرشونه و تیغیدن

Anonymous said...

lateh froosheh va kharb khurobeh har doshun alan mattal yek 100 toman poolan baba sakht nagir/meysam

Anonymous said...

Bacheha .lateh froosheh va hamkar ekhraje omadeh baz shekamesh kar kardeh broo naneh harmaleh jolo khudeto begir sahib in weblog dost maneh va pasho hava koneh to zard mikoneh.konet az jayee sokhteh ke to post man oftadi madar be khata dafe akhret bashe miyae be esm man nazar mizare to orzeh dare broo zedngei va badbakhteyaee khudeto drust kon ke nagan be on bekeshet ke che kare budi .meysam

Anonymous said...

نه کسی اینجا مثل تو بیکار نیست و من فقط تو هیکل یک نفر میرینم اونم تو هستش ننه حرمله اگر هم کون داری و مثل من هستی بیا جلو تا به اون بکشت گذشته کثافتت رو رو بکنم
فقط یک فرق هست تو لغز میخونی من واقعا میزارم بهت
نه نرو جون من من می خوام تو باشی چون دوست داریم نظر بزاری و لته هاتو بدیم بفروشن و دوستات ببینند چقدر بیکار و وا افتاده هستی تو نگران کسی نباش فقط از دوستت سوال کن و اون شریکت از داروخونه واستون چی میخریدن
میخوای توی وبلاگ شریکت میل بزنم ببینی کجات زرد میشه
برو خواهر .. ننه فلان که ننه تو رو به خر نکشم
Meysam

Anonymous said...

ببین نازنین عملا ثابت کردم با یک آدم بی شخصیت باید بی شخصیت بود
تو میایی به فردی که زیر ده نفر خوابیده و اینجا به اطرافیان تو توهین میکنه میخوای از شخصیت بگی بدون نمیفهمه

Anonymous said...

نه جیگر با همون کارایی که روی صورتت کردی یه نگاهی توی آینه بکن ببین کی رو میگیم؟و حتی شک داری بیا نشونت بدیم تو رو با همونی که میگی بگن تو خرابی یا اون خوب سنگ مفت گنجشک مفت

Anonymous said...

خانمها و آقایان سو تفاهم نشود من دوست مدیر این وبلاگم با عرض تاسف به تازگی
فردی که سر و کارش با لته و زندگی به ریخته و همیشه متشنجی و خرابی داره به تازگی با اسم من جرات کرده به صاحب وبلاگ توهین کنه و داستان و حدیث بنویس و از انجایی که ما آدرس همه کس و کارشو داریم و زیاد هم زر بزنه گذشته کثافتشو هم برای شریک پفیوزش رو میکنیم با اجازه صاحب وبلاگ و نارضایتی کامل خواستم لته فروشها و بیکارهای دروغگو را به من بسپاره تا من با همون کثافتی خودشون بهشون یک ته حالی بدم کمی تعجب نکنید و بی معنی جلوه نکنه شرمنده همگی و استاد عزیزم و مرسی اجازه میدی نظر منو همه بخونن
mysam

Anonymous said...

ببين من هر كي تو بگي هستم فقط من ميخوام مشخصات كونتو به اون شريك كونيت بدم حال كردي بگو يك تماس با من بگيره تا من مشخصات قرصي هم كي ميخوري بهش بدم خلاصه اگر مادرت زير كسي نخوابيده؟و خودت سالها ندادي كه امروز پرو باشي بيا كون داشته باش به حرفت عمل كن
اگر كون نداري برو لته بيار التماس كن بخرن يا برو رو صورتت و شورتت كار كن كه برات راست كنن

Anonymous said...

برو ننه حرمله ،در جوابت فكر كن از داروخونه چي واست ميخرن تا بفهمي كي ميتونه و كي نميتونه بعدش ما هم تو رو ميشناسيم هم در خدمت خواهر جونت همه تو صف هستيم تا معني راست كردنو بدوني،دوست داري يك كم كليپ از خودت ببيني ؟و خوب خورده داند نخورده چه داند.تو كه نبايد بگي؟حرمت خودتو نگه دار
ببين عزيز صاحب اين وبلاگ و اطرافيانش تو رو حتي آدم حساب نميكنن كه جوابتو بدن و الا مثل دستمال قاعدگي باهات رفتار نمي كردن منم اگر اسممو نميبردي بهت كاري نداشتم ولي گوه خوردي بايد ته كاستو هم بخوري . من به جاي تو بودم ميرفتم كمي خودمو جمع و جورتر ميكردم عكساتو كه نميتوني با ديگران انكار كني كمي فكر كن يادت مياد
Meysam